Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Video bewerking

Pagina: 1
Acties:

• Stijnb_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-11 21:14
Hoi,

Ik ben op zoek naar een goeie laptop voor een vriend om video's mee te bewerken

Wat ga je met je laptop doen?
Het belangrijkste onderdeel van de laptop is video bewerking.
Het zullen 1080p opnames zijn die moeten worden bewerkt.
De laptop dient wel voor hobby dus niet voor professioneel gebruik.

Wat is je budget?
Het budget is tamelijk zijn dit tussen de €1000 tot €1500.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Eigenlijk zal de laptop veel op dezelfde plaats blijven staan.
Hij zal eigelijk meer gebruikt worden als desktop. Dus liefst geen 13inch modellen ofdergelijken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb boekje bij de lokale computer winkel hadden we een HP zien staan voor 1300 euro.
http://www.laptopshop.be/...AayrBtMCi5LK1IhoCNyzw_wcB.

Graag had ik jullie mening ook eens gehoord over deze laptop?
Ik vind dat voor deze prijs toch een ssd mag inzitten, of levert dit geen prestatie winst op bij het bewerken van videos?

Alavst bedankt

• Stijnb_
Niemand?

Verwijderd

Hardeschijf I/O is juist erg belangrijk bij video-editen. Helaas heb je ook vaak met grote bestanden te maken, dus een SSD moet ook voldoende ruim zijn.

Eerlijk gezegd vind ik laptops niet optimaal voor videobewerking, wat dat betreft krijg je toch echt een hoop meer waar voor je geld bij een desktop en überhaupt meer rekenkracht dan in een laptop mogelijk is.

Met welk programma gaat er gewerkt worden? Tegenwoordig valt het toch zeer aan te raden voor hardwarematig editen te gaan, dat werkt een stuk soepeler.

• Stijnb_
De programmas zijn Canopus edius en adobe after effects.

Verwijderd

Stijnb_ schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:04:
De programmas zijn Canopus edius en adobe after effects.
Van de eerste weet ik het niet, de tweede ondersteunt hardwareacceleratie in versie 6 en CC. In hoeverre dat compleet (zoals Premiere) of om slechts wat details gaat (zoals bij Photoshop) weet ik niet, ik heb er zelf geen ervaring mee.

Als je dan gaat editen op een laptop is het waarschijnlijk het gunstigste zo vol mogelijk op acceleratie in te zetten. After Effects is geen licht programma als je er echt mee aan de slag gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2014 22:38 ]