Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harde_cynist
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-09 22:55
Voor mijn ouders ben ik op zoek naar een simpele mediaspeler waar middels XBMC full-hd films naar de televisie kunnen worden gestreamd en waarmee wellicht een keer van uitzending gemist gebruik kan worden gemaakt.

Ik ben tot de volgende set-up gekomen.

- Systeem: Intel NUC Kit DN2820FYK
- Geheugen: MicroMemory 8GB, DDR3, SO-DIMM
- Xbox 360 Media-afstandsbediening
- 8 gb usb-stick om Openelec met XBMC te draaien
- 64 gb 3.0 usb-stick om audiovisueel materiaal op te zetten

Het geheugen lijkt wellicht overkill maar het is goedkoper dan 2 of 4 gig intern. Of zou deze setup ook met 1 gigabyte geheugen soepel draaien?

Zie ik verder nog wat over het hoofd? Is het bijvoorbeeld toch verstandiger om een ssd of 2,5" hd te nemen? Of zijn er betere/goedkopere alternatieven? De set-up zoals die nu is kost 180,83 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of hij op 1gb werkgeheugen draait weet ik niet, heb zelf 2 gb. Je moet er overigens wel op letten dat het werkgeheugen 1,35V is aangezien 1,5V niet zal werken.

Draai openELEC zelf op een 2gb 2.0 usb-stick en draait erg soepel. Opstarten duurt een paar seconden, natuurlijk zal dit met een SSD/HDD2,5' sneller gaan maar om voor die paar seconden een hdd te kopen lijkt mij niet de moeite waard of je moet er een over hebben. Je kan ook eerst proberen met een usb-stick en als je het langzaam vind er een hdd in doen. SSD is overigens overkill dan zou ik het geld besparen en een grotere HDD kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchBigB
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-09 17:52
Ik zou voor 4 gb geheugen en een interne disk gaan. Je zou een grotere 2,5inch disk kunnen nemen en via het netwerk de media op de disk zetten & afspelen. Of een kleine SSD om snel te booten en via het netwerk alles afspelen (bedraad want de wifi is niet heel sterk) of via een usb disk zoals je zelf voorstelt. Echter zou ik niet voor een 64gb usb disk gaan maar eerder voor een 1 of 2 tb WD usb3 disk.

Ik gebruik de meest recente versie van OpenElec en hier zit Samba in waardoor je makkelijk spulletjes op je machine kunt neerzetten zonder ingewikkelde configuraties.

OpenElec gebruikt de 4 GB in mijn systeem nog lang niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas84_nl
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-08 22:33
Sinds enkele weken heb ik een (celeron) NUC, 2gb en intel 40gb ssd in gebruik. Een hele verbetering tov de RaspberryPi (die niet meer wilde opstarten). De 35 euro voor de ssd vond ik het wel waard. Totaal setup 179 euro rond.
Sinds kort heb ik mijn oude harmony remote ook weer in gebruik dankzij de ingebouwde ir poort van de NUC, werkt erg goed, maar reageert wel iets vertraagd.
Volgens mij werkt de nuc alleen met ddr3L (low voltage) geheugen...iets om even uit te zoeken.

Verder trouwens erg tevreden; snel, stabiel, stil en voelt degelijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harde_cynist
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-09 22:55
Ik heb me nog wat verder verdiept en ik weet niet of linux wel wat voor mij is. Ik denk er toch sterk aan om er dan Windows 7 op te gooien met XBMC. In dat geval gaat er ook een 60gb ssd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Openelec 'hands down' op usb! Waarom? Tegen de tijd de je klaar met met windows 7 inclusief alle windows update ben je een halve dag verder. In die tijd heb ik openelec op usb zo'n 50-100 keer geïnstalleerd. Je kan heel makkelijk vanuit Windows een bootable USBstick maken.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Hier nog een stem voor Openelec. Als het voor je ouders is en ze willen alleen een "simpele" mediaspeler, dan is dit zonder twijfel de beste keuze. Het installeren stelt echt niks voor en het werkt superstabiel.
Pagina: 1