Toon posts:

Windows 7 vervuild?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In een ander topic (over het upgraden van mijn computer met een SSD) kreeg ik het advies om de bestaande schijven op te schonen. Dat advies probeer ik op te volgen.
Daarbij loop ik aan tegen de map Gebruiker\appdata\local\temp Deze map kent honderden bestanden en daarnaast nog 400 mappen, (waarvan veel met de naam _MEIxxxxxxx waarbij de x voor getallen staat), met daarin ook weer mappen met daarin diverse bestanden. Bij het schoonmaken van de schijf door Windows maar ook met Ccleaner worden deze bestanden niet verwijderd.
Weet iemand ook wat de herkomst van die mappen en of bestanden kan zijn en of ik ze zou kunnen verwijderen. Als daat laaste het geval is mijn computer alleen daardoor al heel wat sneller worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjThase
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-10 15:53
Temp staat voor temporarily(tijdelijk) je kunt ze dus gewoon verwijderen voor zover ik weet.

[ Voor 12% gewijzigd door DjThase op 08-07-2014 19:12 ]

Mop mop, gas derop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat klinkt niet helemaal overtuigd: voor zover ik weet.
Waarom verwijderd de opruimer van Windows en CCleaner ze dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjThase
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-10 15:53
waarschijnlijk omdat het de tijdelijke bestanden van programma's die open staan bevat

[ Voor 7% gewijzigd door DjThase op 08-07-2014 19:16 ]

Mop mop, gas derop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb dat omgeleid naar C:\temp en dump die bestanden regelmatig. Er zijn altijd wat bestanden beschermd (door open programma's), die vertellen je dat wel.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 19:15:
Dat klinkt niet helemaal overtuigd: voor zover ik weet.
Waarom verwijderd de opruimer van Windows en CCleaner ze dan niet?
Dan doe je het toch gewoon niet? Het is niet alsof je iets moet doen.
Weet iemand ook wat de herkomst van die mappen en of bestanden kan zijn en of ik ze zou kunnen verwijderen.
Hoe moeten wij weten waar jouw bestanden vandaan komen? Elk programma kan naar %tmp% schrijven...
Als daat laaste het geval is mijn computer alleen daardoor al heel wat sneller worden.
Waar haal je deze onzin vandaan? "Opschonen" slaat sowieso nergens op, dat is een woord wat je gebruikt als je je boekenkast opruimen aanduidt ofzo, voor computers heb je twee dingen: draaiende programma's en bestanden. Bestanden "opschonen" is niks anders dan weggooien wat je niet wil hebben.
Je computer wordt niet sneller of langzamer afhankelijk van je bestanden. Dat werd ie nooit, en wat wordt ie ook nooit. Er is gewoon geen relatie tussen die twee.

Of je computer snel is of langzaam heeft te maken met de snelheid van je CPU, RAM en opslag. Of je computer snel of langzaam reageert of uitvoert heeft te maken met wat je doet. Als je 300 achtergrondtaken hebt draaien of bij het opstarten 30 opstartprogramma's laat draaien gaat dat uiteraard rekentijd kosten en daarmee kan je die rekentijd dus niet aan iets anders besteden zoals een browser starten of iets dergelijks.

[ Voor 69% gewijzigd door johnkeates op 08-07-2014 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

DjThase schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 19:16:
waarschijnlijk omdat het de tijdelijke bestanden van programma's die open staan bevat
Programmas afsluiten ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Een korte zoektocht leert me dat deze MEI folders ook (vooral) worden gemaakt door third party tools (Google drive?) Daarvan kun je Microsoft niet de schuld geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Henk007 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 19:22:
Een korte zoektocht leert me dat deze MEI folders ook (vooral) worden gemaakt door third party tools (Google drive?) Daarvan kun je Microsoft niet de schuld geven.
Je kan Microsoft wel de schuld geven van het niet wissen van alle %tmp% locaties bij een reboot :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Tuurlijk kan dat. YouTube: Bill Paxton's best performance ever.

Ik zie het al helemaal voor me :P

[ Voor 12% gewijzigd door Fish op 08-07-2014 19:27 ]

Iperf

Pagina: 1