Toon posts:

Hulp met nieuwe PC (rond 800 euro)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo internet,

Ik ben van plan mijn eerste pc te bouwen en ben dus intensief aan het onderzoeken. Mijn hardwarekennis is (nog) vrij beperkt, vandaar wat vragen om me beter te kunnen orienteren.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik maak geregeld korte (+/- 5 min) filmpjes (soms HD) met Adobe premiere voor mijn werk, aangezien ze nooit lang zijn, zal ik het geen high-end videobewerking noemen. In mijn vrije tijd game ik wel eens, denk aan Civilization V en Eurotruck simulator .

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik hoop het rond de 700-800 te houden, maar belangrijker vind ik dat hij makkelijk te upgraden is

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Thuis heb ik nog een HDD liggen, alleen weet ik op dit moment niet welk model, de HDD is een Seagate(als dat helpt). Aangezien ik vooral met externe HD's werk zal ik dit ook niet mijn prioriteit zijn

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk zelf dat de processor het belangrijkst is, de games die ik speel hoeven niet grafische hoogstandjes te zijn. Met een 1gb videokaart kon ik filmpjes monteren zonder al teveel problemen, dus een gemiddelde 2gb videokaart lijkt me voldoende.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk maakt mij niet veel uit, kwaliteit/prijs vind ik belangrijker aangezien ik er wel even mee door wil gaan

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het is voor mij belangrijk dat de behuizing vrij stevig is met een goede stofafwering, omdat hij wel eens verplaatst moet worden. Geluid en energieverbuik maakt vrij weinig uit, alleen heb ik liever wat speling in de W van de voeding om eventueel uit te bouwen

Ga je overklokken?
Ben ik niet van plan.

Is 850W teveel/genoeg om bijv een (klein) 2e scherm aan te sluiten of voor extra koeling?
Heb ik nog extra fans nodig of zal dat niet nodig zijn ?
Bij de videokaart staat een geheugentype GDDR5, levert dat problemen op met het moederbord (wat ddr3 is) of is dat niet relevant?

Hier is wat ik tot nu toe bij elkaar heb gesprokkeld;

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 192,-€ 192,-
1ASRock B85M Pro4€ 52,90€ 52,90
1Asus GTX650TIB-DC2OC-2GD5€ 152,-€ 152,-
1Cooler Master CM 690 III Closed€ 75,25€ 75,25
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 69,95€ 69,95
1Cooler Master Silent Pro M2 850W€ 134,40€ 134,40
1Samsung 840 EVO 250GB€ 102,99€ 102,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 779,49

Alvast bedankt!

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-03 13:55

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Momenteel heb je

- een overclockbare processor maar dat ga je niet doen daar staat de k voor.
- ssd zou iets goedkoper kunnen
- voeding is overkill. 550 eigenlijk ook al maar dan kan,er nog eventueel een high end kaart in. Schermen hebben hun eigen stroom dit heeft niks met de pc te maken.
- graka lijkt mij een tamelijk oude heb nu geen benches bij de hand.

ben,even niet thuis maar als ik er ben zal ik even een voorstel doen. Verder is de desktop best buy guide misschien iets. Verder in het topic geschikte onderdelen kiezen zit ook veel info

Ben het zo'n beetje wel eens met mirno, liever een i5 4590/4460 Vindt het een beetje apart dat veel mensen op hun eigen hardware (en hier vaak ook rekening mee houden) dingen doen voor het werk, als je zzper bent natuurlijk begrijpelijk. maar als je voor een baas werkt wat minder. Toch ieder het zijn ;) :)

Moederbordje bij zelf knutselen even bios laten checken.

is de sapphire trouwens duurder geworden? ik dacht dat deze zo'n beetje de keuze was op het moment van bang for buck.

[ Voor 31% gewijzigd door Splitinfinitive op 08-07-2014 18:38 ]

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-03 17:54

mirno

私の名前はMirnoです

Ik zou zoiets nemen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Xeon E3-1240 v3 Boxed€ 234,98€ 234,98
1ASRock B85M Pro4€ 52,90€ 52,90
1XFX Radeon HD7950 Double Dissipation Edition€ 159,90€ 159,90
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 46,04€ 46,04
1Fractal Design Define Mini€ 71,95€ 71,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 65,85€ 65,85
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 46,95€ 46,95
1Crucial MX100 256GB€ 89,79€ 89,79
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 768,36

520W is al ruim voldoende. Scherm wordt overigens niet op de voeding aangesloten
Als je niet wilt overklokken heb je ook geen overklokbare processor nodig.

Gekozen voor een Xeon CPU ivm het videobewerking, dit is eigenlijk i7 kracht!
Een andere SSD, die goedkoper is. En praktisch merk je geen verschil. Ook zitten hier extra beveiliging in.

Gekozen voor een kleine behuizing, past gewoon. Mooie behuizing vind ik zelf.

Ook wat opslag erbij, 1TB moet genoeg zijn.

videokaart is vervangen voor een erg goed model. hiermee kan je bijna alle nieuwe games wel op full HD met high settings draaien, is nu spotgoedkoop bij een aantal winkels!

Dit lijkt me een erg goede optie.

Om goedkoper uit te komen kan je:
-Goedkopere kast nemen
-de HDD weglaten (zoals ook is gedaan bij je begin post)
-Xeon processor vervangen door een i5.
-Goedkopere videokaart, hoewel deze erg scherp is geprijsd.

我的名字是Mirno

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Zou toch echt de Sapphire pakken, (veel) betere koeling en geluidsproductie

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!

Met welke reden is een kleiner moederbord een voordeel? Levert dat niets in qua aansluitmogelijkheden en compatibility?
Ik heb gehoord dat de algemene ervaring met AMD niet erg goed is, is dat vooral bij overklokken/intensief gebruik of is het een kwestie van geluk (of ongeluk) hebben?

@Split Filmpjes maken doe ik idd naast mn normale baan, vandaar dat ik het zelf zal moeten aanschaffen ;)

Ga zo thuis weer wat verder puzzelen, maar denk dat ik er nu wel bijna ben door jullie hulp

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:20

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 15:01:
Met welke reden is een kleiner moederbord een voordeel? Levert dat niets in qua aansluitmogelijkheden en compatibility?
Je hebt in je eigen build ook een klein bordje dus ik snap die vraag niet precies. Het voordeel van een klein bordje is dat er een kleinere kast omheen kan. Ja, je hebt iets minder aansluitmogelijkheden, maar daar heb je pas last van als je meerdere netwerkkaarten en geluidskaarten wil gaan aansluiten. Zaken die al standaard op een moederbord zitten tegenwoordig. Iedere huis-tuin-en-keuken gebruiker heeft in principe genoeg aan een uATX bord. Wil je graag veel schijven kwijt, dan kan een grote kast handig zijn natuurlijk, maar dat staat los van een klein bord.
Ik heb gehoord dat de algemene ervaring met AMD niet erg goed is, is dat vooral bij overklokken/intensief gebruik of is het een kwestie van geluk (of ongeluk) hebben?
Dat zal dan gebaseerd zijn op eigen ervaringen, want AMD maakt prima producten. Op het vlak van videokaarten momenteel zelfs over bijna de gehele linie betere prijs-kwaliteit verhouding van nVidia.
@Split Filmpjes maken doe ik idd naast mn normale baan, vandaar dat ik het zelf zal moeten aanschaffen ;)
Hoe serieus is dat filmpjes maken trouwens? Je zegt zelf al dat het niet heel high-end is. Dan is een i5 toch ook prima en een stuk goedkoper? Je kan dat in een duurdere videokaart steken, al zou ik het eerder misschien gewoon in de zak houden, aangezien ETS en CV nou niet bepaald grafische kracht vereisen. Mirno's systeem, wat verder top is, zou met een niet-overklokbare i5 rond de 680 uitkomen.

• triplecore
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-03 22:03
Zou eerder een GTX750Ti als videokaart nemen. Iets goedkoper, zuiniger en nog steeds goede performance. Daarnaast is de XFX net een straaljager in je kast.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:20

br00ky

Moderator Harde Waren
De 750ti is toch echt een stuk minder. Daarnaast stelde jorisvdelsen al de Sapphire voor, die is een stuk stiller. Als TS later nog eens wat krachtigers wil gaan doen, komt die 750ti snel te kort. Tenzij je dus echt geld wil besparen is een 7950 best-knal-voor-prijs.

[ Voor 11% gewijzigd door br00ky op 09-07-2014 15:25 ]

Pagina: 1