Minecraft Server Owner gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 733 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henryht
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-02 19:07
Allereerst hoop ik dat dit topic onder de juiste categorie is gezet. Zo niet, gelieve te melden!

Bijna 4 jaar terug ben ik begonnen met een Minecraft Server, in eerste instantie alleen voor wat vrienden. In de loop van de jaren zijn we uitgegroeid tot - naar zeggen - een van de beste servers in Nederland. We weten ons te onderscheiden van de talloze andere servers vanwege ons besloten whitelist- en sollicitatiesysteem en de fantastische community, iets waar ik trots op ben. Nu ik na de zomervakantie in mijn eindexamenjaar 6V terecht kom, zal ik het alleen maar drukker krijgen. Heel wat maanden terug heb ik dan al mijn aftreden aangekondigd en de afgelopen tijd zijn voorbereidingen getroffen voor deze stap. De laatste uitdaging is nog het vinden van een geschikte opvolger met voldoende technische kennis, motivatie en leiderschap in zich.

Vandaar mijn post. Ik ben ervan overtuigd dat ik hier de juiste persoon kan vinden ;)

Owner zijn, wat houdt dat in?
Als eigenaar van de server sta je aan het hoofd van heel het dagelijks bestuur. Veranderingen binnen de staff, algemene vergaderingen en vernieuwingen van beleid en features staan onder jouw verantwoordelijkheid. Uiteraard wordt je hierin bijgestaan door zorgvuldig gekozen moderators en admins, maar iemand moet de knoop doorhakken. Als Tweaker heb je vast geleerd Out-of-the-box the denken. Bij het beheren van een dergelijke unieke community komt dat zeker ten goede ;)

Het belangrijkste is nog wel het draaiende houden van de server. Op het moment van spreken draaien we op een VPS in Duitsland, maar mogelijk investeren we de komende maand nog in eigen dedicated hardware. Als beheerder van de server, dien je dit softwarematig te kunnen beheren.
Hoewel we technisch gezien alles goed voor elkaar hebben, horen optimalisering van het systeem en toevoegen van nieuwe features ook bij de taak. De website (weg) is vrijwel compleet en vereist dus geen beheer.

Welke verantwoordelijkheid draag ik?
Als beheerder zijnde wordt niet per se verwacht dat je veel in-game activiteit vertoont, hoewel het de integratie met andere spelers bevordert. Je bent namelijk vooral achter de schermen bezig met technische en administratieve zaken. Communicatie met medeleden en collega's is echter wel van uiterst belang. Alleen zo kun je feedback ontvangen en werken aan verbeterpunten voor jezelf als de server. We proberen altijd een zo hoog mogelijke uptime te garanderen en communiceren het indien we toch offline gaan. Als owner ben je representatief voor het beheer van de server en draag je daarmee een verantwoordelijke taak. Heel de community draait als het ware op jou!

Wat moet ik kunnen?
Je dient in ieder geval enige ervaring te hebben met de Linux Command-line (het liefste zelfs CentOS). MySQL Databases kunnen beheren en kennis van het spel zelf is ook benodigd.
Ook handig zijn:
  • Leiderschap :)
  • Innovatieve ideeën
  • Tijd
  • Motivatie
  • Plezier in het spel!
Optioneel maar handig:
  • Ervaring met Java voor eigen plugins
  • HTML/CSS/Javascript/PHP voor de website
Wat krijg je ervoor?
Helemaal niks. We zijn een kleine non-profit server en maken ook geen winst. Maandelijks spenderen we meer dan €30 aan hostingkosten. Het kleine donatieoverschot dat we de afgelopen jaren hebben opgebouwd, wordt zeer waarschijnlijk geïnvesteerd in nieuwe apparatuur e.d. Het is echter een community met potentie. We spreken van meer dan 1000 sollicitaties het afgelopen jaar, waarvan een paar honderd zijn toegelaten. Dit in combinatie met onze trouwe achterban en professioneel beheer, maken het een bijzondere server.

Het belangrijkste
Als je deze uitdaging aangaat, moet je de visie van Optimus Craft begrijpen. Wij staan niet voor winst of exponentiële groei; wij staan voor een sociale en gezellige server waar de kwaliteit van de community gewaarborgd blijft. We hebben over het algemeen dan ook een hoog leeftijdsgemiddelde t.o.v. van andere servers. Het is heel makkelijk om te groeien zonder whitelist-beleid en met het toelaten van cracked accounts, maar dan moet je je nog zien te onderscheiden van alle andere "mass"-servers.

Tot slot
Voordat je eraan begint, moet je inzien dat het simpelweg tijd kost om je werk goed te doen. Dagelijks moet je zeker een uurtje uit kunnen trekken om bij te houden wat speelt en eventuele bugs te fixen. Daar tegenover staat wel een zeer leerzame en unieke ervaring voor op je CV. Ik heb de afgelopen jaren zóó veel geleerd. Niet alleen het technische aspect van het runnen van een professionele server, de financiële strategie en marketing daarvan, maar zeker ook het in goede banen leiden van een community met 600+ leden!

Als dit je allemaal aanspreekt en je denkt dat je het aan kan, kun je altijd reageren op deze post of mij een PM'etje sturen!
*snip*
[/b]

[ Voor 2% gewijzigd door BM op 08-07-2014 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Pardon maar ik mag toch aannemen dat er binnen de bestaande community mensen zijn die de boel kunnen overnemen? Waarom buiten de deur gaan kijken?

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

http://tweakers.net/aanbod/#highlightCat:892 :?

[ Voor 28% gewijzigd door temp00 op 08-07-2014 17:27 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henryht
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-02 19:07
Leo1010 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 17:25:
Pardon maar ik mag toch aannemen dat er binnen de bestaande community mensen zijn die de boel kunnen overnemen? Waarom buiten de deur gaan kijken?
Ik snap je punt. Het overgrote deel van het beheer wordt ook door huidige leden verzorgd. Hoewel ze fantastisch zijn in het uitvoeren van de dagelijkse taken, hebben ze niet de vereiste technische kennis. Dit is zo 1-2-3 niet aan te leren. We hebben ICT-studenten op de server, maar tijd is een beperkende factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikkert278
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-06-2024
Eisen stellen en vervolgens niks er tegenover zetten 8)7 Mensen met die kennis kunnen imho makkelijk betaald een baantje vinden dat een stuk meer verdient.

[ Voor 46% gewijzigd door rikkert278 op 08-07-2014 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:47

BM

Moderator Spielerij
Uhm, ja. Dit is gewoon werving/spam, en dat is hier op het forum niet toegestaan. Zie ook: Het algemeen beleid #verbodenspam

Deze gaat dus dicht.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.