• Juzzuts
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-02 23:10
Ik heb al een aantal jaar deze setup:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A8-3850 Boxed€ 0,-€ 0,-
1Asus F1A75-M€ 0,-€ 0,-
1Samsung Spinpoint F4 EG HD204UI, 2TB€ 0,-€ 0,-
1Western Digital AV GP€ 103,90€ 103,90
1Antec Fusion Remote Zwart€ 0,-€ 0,-
1Logitech K400 Wireless Touch Keyboard€ 32,-€ 32,-
2Microsoft Xbox 360 Wired Controller Zwart, PC, Xbox 360€ 27,99€ 55,98
1Corsair XMS CMX4GX3M2A1600C9€ 41,35€ 41,35
1Logitech Harmony 600€ 0,-€ 0,-
1be quiet! Pure Power L7 350W€ 83,99€ 83,99
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 55,-€ 55,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 372,22

Nu heb ik sinds kort een Samsung 3D tv en ben ik er mee aan het spelen gegaan. 3D wilde niet goed werken op de tv aangezien de tv en de htpc een andere frequentie gebruikte. Ook wanneer ik de settings in XBMC zo zette dat de frequenties gesynchroniseerd zouden moeten worden, werkte het niet. De video vertoonde stutters in erge mate.
Uiteindelijk ben ik er achter gekomen dat (ookal geeft de tv aan dat de frequentie aangepast is) de htpc deze niet aanpast. De oplossing was om bij de windows video settings de vernieuwingsfrequentie aan te passen naar de 24Hz voor de 3D video. Je zult snappen dat video bestanden met een andere frequentie nu slecht weergegeven wordt(maar niet zo erg als de 3D video). Toch erg iritant.

Volgens mij kan ik hier alleen vanaf komen door andere hardware te plaatsen. Hierbij heb ik de optie om een videokaart er in te prikken of een nieuw moederbord met processor. Hebben jullie tips? of misschien een andere oplossing?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Toevallig ben ik afgelopen weekend bezig geweest om mijn Intel NUC te fine tunen om alle audio- en videostreams af te leveren bij de weergevers. Het is niet een helemaal gelijke situatie maar wellicht is het toch het proberen waard.
Om 24p aan de gang te krijgen had ik ook in XBMC aangegeven dat verversingsfrequentie automatisch aangepast mocht worden. Dit gebeurd ook, de tv schakelde automatisch over maar het was erg schokkerig. Daarnaast ben ik bezig geweest om XBMC DTS-HD door te sturen naar de receiver. De geïnstalleerde drivers om audio over HDMI weer te geven waren van Microsoft. Deze heb ik verwijderd en hiervoor in de plaats drivers van Intel geïnstalleerd. Hierna werkte alle HD audiotracks én had ik vloeiend 24p beeld.
Het is dus misschien de moeite waard om te kijken hoe e.e.a. bij jou staat en vervolgens de juiste AMD drivers te installeren. Bij mij was dit indirect de oplossing. Misschien is je 3D probleem dan ook opgelost.

• Juzzuts
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-02 23:10
Ah top, ik ga het gelijk proberen!!

Helaas. De audio drivers vervangen voor die van ASUS en AMD Grafische drivers geupgrade. Geen effect.

[ Voor 60% gewijzigd door Juzzuts op 09-07-2014 19:23 ]