Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

upload valt steeds weg

Pagina: 1
Acties:

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-11 13:40

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
filmpje van onderstaand probleem

Beste deskundigen,

Situatie, glasvezel modem (Tweak) verbonden met zyxelrouter. Deze beheert 192.168.1.X netwerk en tv etc.
Ik heb achter deze router een eigen router, asus n66u hangen, welke netjes op de 192.168.2.X range mijn huisnetwerk verder vult.

Gebruik een late 2011 Imac 27".

Verbonden via WIFI op 5 ghz op de asus, snelheid download 235Mbit vd 250. Mijn inziens perfect.
Echter nu komt het rare. Upload start en schiet naar de 50 soms 100 en soms 180 en laat dan los zeg maar. Verbinding staakt en de meter loopt langzaam terug naar 0, soms schiet hij weer even door omhoog maar laat dan weer los.

Ik heb dit niet op de Iphone en Ipad...dus mijn inziens heeft de wifi upload van de Imac een probleem..
Ik heb de netwerk kabel in de Imac gestopt, strak 240Mbit down en zelfs 950 Mbit up (via Tweak Almere) En die valt geen 1 keer terug..

Met upc hiervoor nooit problemen gehad, altijd speedtesten kunnen doen...nu met glas dit...

Raakt mijn wifi upload over de stress door iets?
Waar moet ik het zoeken?

Imac 10.9.4 (laatste software alle drivers etc)
Rssi -33 kanaal 44 5 ghz.

Zowel draadloos op de zyxel als asus n66 u zelfde verschijnsel, Upload valt weg en dan lijkt de internet verbinding even weg te zijn...kan dan ook geen site openen er gebeurd dan niets...

download altijd perfect.

Asus n66 u, laatste firmware aanwezig.

heb op de Imac al een de bekende resets gedaan (nv p ram)

Hellup.

[ Voor 3% gewijzigd door phemelrijk op 08-07-2014 17:30 ]

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-11 13:40

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
excuus,filmpje in post toegevoegd.-

[ Voor 194% gewijzigd door phemelrijk op 08-07-2014 17:30 ]

Verwijderd

Dag

Ik zie dat je nog geen reacties hebt op dit topic.
Het gekke is dat ik hetzelfde probleem lijk te hebben. Ik zit ook bij Tweak en heb hetzelfde modem.
Als ik een upload doe (bijvoorbeeld naar mijn website), dan lijkt internet uit vallen. De verbinding blijft intact. Toch moet ik de modem uit en aan zetten om weer te kunnen surfen.

Heb je de oplossing inmiddels gevonden?

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-10 10:32

garriej

Ik las ondertieten.

Marcel, er is een kans dat de TS dit topic niet meer ziet maar wel de oplossing heeft gevonden, als ik jou was zou ik hem even een DM sturen.

Verwijderd

oke, dankje!