Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Ik start dit topic vooral omdat ik zelf best onder de indruk ben van al het nieuws rondom vluchtelingen en omdat ik gewoon niet precies weet hoe slecht het allemaal is.

Kijkende naar het nieuws/media is het heel makkelijk bang te worden dat NL/EU overspoeld worden/zijn met vluchtelingen. Je kunt heel makkelijk denken (mijn onderbuik wil dat ook denken) dat het allemaal gelukszoekers zijn die hier komen om verzorgt te worden. Waarom anders duizenden kilometers vluchten terwijl het veel dichterbij al veilig genoeg is.

Ik begrijp ook wel dat ieder mens een goed leven wil! Ik heb zelf ook een dochter en ik zo ook naar een land vluchten waar ik een fijn huis kreeg, geld, om de hoek een supermarkt met geweldig vers eten, stromend water, een douche, een toilet, kansen, school voor mijn kleine, geen onderdrukking, vuilnis dat opgehaald wordt. Gewoon een plek waar je zonder zorgen over straat kunt lopen, een mooie en schone straat ook nog eens!

Helaas behoor je als asielzoeker/vluchteling automatisch tot de laagste klasse. Maar je wordt ook weer omringt met goedlachse vrijwilligers die je op alles wijzen waar je recht op hebt. Je hebt het direct 1000x beter dan waar je voorheen woonde. Waarom zou je ooit nog met je kids terug naar af gaan? Het is hier geweldig!

Aan de andere kant zit ik als blanke middenklasser uit het raam te kijken waar 10 volledig gesluierde vrouwen lekker op een kleedje in het gras liggen in de zon. Al weken elke dag met mooi weer, het zijn Marokkanen en geen vluchtelingen. Hun kinderen rennen over het veldje. Je "weet" gewoon dat ze allemaal een uitkering hebben, een gratis huurhuis. Ze zijn gelukkig, doen ook verder niemand kwaad. Maar leven wel van de maatschappij.

Wat gaat er nou gebeuren met al die nieuwe inwoners? Wie gaat hun leven betalen? Dat kunnen wij toch ook niet opbrengen?

TLDR;
Als alle vluchtelingen willen blijven. Hebben we dan niet snel complete gemeentes vol met lage maatschappelijk klassen? Dat levert toch gigantisch veel problemen op?

[ Voor 4% gewijzigd door Predje op 08-07-2014 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:48
Dit is wel heel kort door de bocht op een nette OP. Met zo'n eisenlijst kan heel GC wel dicht. Overigens is het ook niet ontopic. ;)

[ Voor 103% gewijzigd door Señor Sjon op 08-07-2014 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLikeNoobies
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 09:27

iLikeNoobies

With Big Boobies

Predje schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 16:35:
Wie gaat hun leven betalen? Dat kunnen wij toch ook niet opbrengen?
De hardwerkende Nederlander gaat dat betalen. En ja, dat kunnen wij inderdaad ook niet opbrengen zonder in te leveren. *knip*

[ Voor 8% gewijzigd door Señor Sjon op 08-07-2014 19:28 ]

Steam: HighTim3s || Twitch: iLikeNoobies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt het dilemma mooi beschreven :P Uiteindelijk is er maar een "oplossing" en dat is de grenzen dichtgooien. Maar goed, dat is ook niet erg humaan, of wel dan.

Maar er is geen bedrijf dat een allochtone vrouw zonder opleiding een baan geeft, behalve als schoonmaakster ofzo. Dan blijft ze dus arm, kan ze dus geen opleiding doen, en blijft ze dus of in de laagste klasse of een uitkeringstrekker.

Waar ik wel voor ben is om uitgeprocedeerde mensen zo nodig met hulp van de politie het land uit te werken. Ook mensen die veilig naar huis kunnen vind ik dat we moeten dwingen om weg te gaan, goedschiks of kwaadschiks. Je bent te gast, en je gaat maar mooi weer in je eigen land voor jezelf zorgen zodra dat mogelijk is. Voor niets gaat de zon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Ik geef juist niet toe aan mijn onderbuik! Ik bedoel dat je zomaar zou kunnen denken dat het zo is.

Maar ik begrijp dat gemeenten verplicht zijn de vluchtelingen op te nemen.
Die mensen hopen toch op een beter leven hier? Zou jij zelf ooit nog terug gaan naar Eritrea?

De autochtonen hebben al vaak moeite werk te vinden. Laat staan iemand die de taal niet spreek en geen opleiding heeft. Ik zie een vluchteling gewoon niet snel een baan vinden. Het kan misschien al jaren duren voordat ze weten hoe het er hier aan toe gaat op de arbeidsmarkt. Maar ondertussen moeten ze wel onderhouden worden. En in NL heb je recht op een uitkering, een dak boven je hoofd, zorg, etc. dus ook de vluchtelingen.

Is het de bedoeling dat straks alle of de meeste vluchtelingen weer teruggaan? Zouden ze dat zelf wel willen? Ik geloof dat niet.

Maar dan hebben we toch 100.000den++ extra kansarme inwoners die in hun rechten voorzien moeten worden?

[ Voor 23% gewijzigd door Señor Sjon op 08-07-2014 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 16:48:
Je hebt het dilemma mooi beschreven :P Uiteindelijk is er maar een "oplossing" en dat is de grenzen dichtgooien. Maar goed, dat is ook niet erg humaan, of wel dan.

Maar er is geen bedrijf dat een allochtone vrouw zonder opleiding een baan geeft, behalve als schoonmaakster ofzo. Dan blijft ze dus arm, kan ze dus geen opleiding doen, en blijft ze dus of in de laagste klasse of een uitkeringstrekker.

Waar ik wel voor ben is om uitgeprocedeerde mensen zo nodig met hulp van de politie het land uit te werken. Ook mensen die veilig naar huis kunnen vind ik dat we moeten dwingen om weg te gaan, goedschiks of kwaadschiks. Je bent te gast, en je gaat maar mooi weer in je eigen land voor jezelf zorgen zodra dat mogelijk is. Voor niets gaat de zon op.
Daarvoor dit topic!

Ik zou ook willen roepen alles dicht, alles eruit! Etc.

Maar dan ga je dus meisjes van 3 met poppenoogjes en tranen keihard terugsturen naar een land wat opgebouwd moet worden en waar je weet dat ze niet veel kansen heeft. Ik heb zelf een dochter en zou kapot gaan als dat met mijn kind zou moeten.

Maar als vluchteling weet je ook dat hier kinderen maken ervoor zorgt dat je mag blijven!

Dat is volgens mij over het algemeen het signaal; kom maar hier, wij verzorgen alles en zijn heel zachtaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Predje schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 16:52:
[...]

Daarvoor dit topic!

Ik zou ook willen roepen alles dicht, alles eruit! Etc.

Maar dan ga je dus meisjes van 3 met poppenoogjes en tranen keihard terugsturen naar een land wat opgebouwd moet worden en waar je weet dat ze niet veel kansen heeft. Ik heb zelf een dochter en zou kapot gaan als dat met mijn kind zou moeten.

Maar als vluchteling weet je ook dat hier kinderen maken ervoor zorgt dat je mag blijven!

Dat is volgens mij over het algemeen het signaal; kom maar hier, wij verzorgen alles en zijn heel zachtaardig.
Tja, ondertussen leven er in dat land miljoenen meisjes een dergelijk leven, en daar doen we ook niks aan. Probleem is een beetje dat het wel of niet is, er is niet echt een tussenweg. Want zodra je tegen één zegt "kom maar hier" dan wil de rest ook.

"Maar als vluchteling weet je ook dat hier kinderen maken ervoor zorgt dat je mag blijven!"

Ook dat. Dan worden die kinderen dus letterlijk misbruikt als middel om lekker hier te mogen blijven. Ik vind dat gewoon niet kunnen; dat is misbruik maken van hulp die je krijgt.

"Dat is volgens mij over het algemeen het signaal; kom maar hier, wij verzorgen alles en zijn heel zachtaardig."

Zo komt het in elk geval wel over. Wat mij betreft geven we vluchtelingen een keus: je mag hier komen, maar dan wijzen we jou een baan toe en dan zul je die ook doen. Bevalt dat je niet? Dan mag je lekker weer terug. Dat zou ik een eerlijke regeling vinden. En dat ze kinderen krijgen bepalen ze maar zelf, maar dat mag geen reden zijn om gelijk maar hier te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-10 22:43
Ach zo zijn er genoeg vluchtelingen die hierheen komen en ik spreek uit ervaring.

Die komen hierheen uit een oorlogs gebied, hun hele familie is over de wereld verspreid.
Beginnen met een bijbaantje zwart in een Shoarma tent, en vervolgens 7 jaar later spreken ze Nederlands hebben ze een Eigenzaak in webshops (Magento) halen ze hun HBO.

En verdienen ze netjes netto meer dan de gemiddelde Nederlander, en werken ze keihard.
En trouwen met een Nederlandse dame.

En ja tuurlijk heeft hij een tijd lang geld gekost, maar nu komt dat allemaal `terug`
Wil het niet goed praten verder hoor, maar er zijn er genoeg die er niet gebruik van maken en geloof me zo´n tenten kamp en opvanghuizen etc zijn echt geen lolletje als je net je hele familie ben kwijt geraakt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 16:57:
Zo komt het in elk geval wel over. Wat mij betreft geven we vluchtelingen een keus: je mag hier komen, maar dan wijzen we jou een baan toe en dan zul je die ook doen. Bevalt dat je niet? Dan mag je lekker weer terug. Dat zou ik een eerlijke regeling vinden. En dat ze kinderen krijgen bepalen ze maar zelf, maar dat mag geen reden zijn om gelijk maar hier te blijven.
Hebben we zo een paar decennia geleden niet half noord Afrika geadopteerd?
Ik hoor vaak van mensen dat "we" "ze" zelf hierheen gehaald hebben toen "wij" geen WC's wilde poetsen als ik klaag over 4 Marokkanen in een landrover of over Nederjihadisten uit Apeldoorn die op de foto staan met hoofden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Mektheb schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 17:00:
Ach zo zijn er genoeg vluchtelingen die hierheen komen en ik spreek uit ervaring.

Die komen hierheen uit een oorlogs gebied, hun hele familie is over de wereld verspreid.
Beginnen met een bijbaantje zwart in een Shoarma tent, en vervolgens 7 jaar later spreken ze Nederlands hebben ze een Eigenzaak in webshops (Magento) halen ze hun HBO.

En verdienen ze netjes netto meer dan de gemiddelde Nederlander, en werken ze keihard.
En trouwen met een Nederlandse dame.

En ja tuurlijk heeft hij een tijd lang geld gekost, maar nu komt dat allemaal `terug`
Wil het niet goed praten verder hoor, maar er zijn er genoeg die er niet gebruik van maken en geloof me zo´n tenten kamp en opvanghuizen etc zijn echt geen lolletje als je net je hele familie ben kwijt geraakt !
Kijk! Naar dit soort positief tegengeluid ben ik op zoek!

Ik zit wat dat betreft echt in dubio over wat ik moet vinden.
Ik kan de huidige situatie niet negeren, ik kan er echter ook niks aan doen.

Maar het gevoel dat "ons" land overspoeld wordt wil ik echt wel nuanceren al is het maar voor mijn eigen gemoedsrust.

Ik voel ook veel compassie voor de arme vluchtelingen, maar er is zoveel ellende in de wereld en ik wil het niet slechter gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:48
Predje schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 16:49:
[...]
Is het de bedoeling dat straks alle of de meeste vluchtelingen weer teruggaan? Zouden ze dat zelf wel willen? Ik geloof dat niet.
Op 'ik geloof dat niet' baseer je je hele verhaal. Wat heb je al gedaan om uit te zoeken of jouw vermoeden klopt? Welke feiten heb je om dat onderbuikgevoel te onderbouwen?

Voorbeeldje: in 2012 waren er in Nederland in totaal 9.714 eerste asiel-aanvragen, met een dalende trend. Daarvan werd bijna 60% afgewezen. Ook zijn er in datzelfde jaar ruim 20.000 vluchtelingen vertrokken uit Nederland. Het aantal vluchtelingen in ons land nam in 2012 dus af. Dat sluit niet echt aan bij jouw gevoel van honderdduizenden vluchtelingen die ons land overspoelen en allemaal meteen in de watten gelegd worden, of wel?
Ook relatief aan onze bevolkingsgrootte heeft Nederland binnen Europa heel wat andere landen voor zich, waar veel meer vluchtelingen asiel aanvragen (in ieder geval België, Duitsland, Zweden, Oostenrijk, Zwitserland, Noorwegen, Luxemburg en voor de overige landen ben ik te lui om het aantal aanvragen te gaan delen door het aantal inwoners).

Je gevoel lijkt dus niet overeen te komen met de werkelijkheid. Maar zolang je geen serieus onderzoek gaat doen en alleen maar op basis van gevoelens tot je beeld van de werkelijkheid komt, dan gaat dat niet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-10 09:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Tuurlijk zijn het gelukszoekers: als ze daar het geluk hadden om veilig te leven, niet verkracht te worden, of doodgeschoten, een dak boven hun hoofd hadden, eten, een kans om een leven op te bouwen, zouden ze daar wel blijven, niet?

Ow, wacht, veilig willen leven valt niet onder de noemer gelukszoekers. Sorry.

Ik vind de openingspost dermate slecht onderbouwd, dat ik me afvraag waarom er niet direct een slotje op gedaan is.

Wat heb je zelf al aan onderzoek gedaan? is een reguliere vraag hier op Tweakers (en terecht). Dus, Predje, wat heb je zelf al aan onderzoek gedaan?

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Ik kom slecht uit mijn woorden.

Maar bij al mijn onderzoek kom ik uit op dezelfde reacties! Ons land overspoeld en wij gaan kapot. Over 30 jaar is de EU weg.

Jij geeft in je reacties al aan dat het veel minder erg is. Mijn beeldvorming komt vooral van GeenStijl, powned, fok, NOS.. Wellicht allemaal verkeerde bronnen.

Dit topic is onderdeel van mijn onderzoek.
En jij geeft mij wat ik zoek; nuance op mijn slechte bewoording.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-10 09:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Als je begint op Google, en daar zoekt op "vluchtelingen Nedeland", is een van de eerste linkjes "Feiten en cijfers".

Ben je al eens van Fok, GeenStijl en Powned afgeweest? En zo nee, dan lijkt het me goed om dat eerst te doen, voordat je hier verder gaat.

Een van de eerste dingen die opvalt, is dat over gemiddeld 10-15k per jaar asiel aanvroegen. En dat aantal is al stabiel sinds 2002. Hoezo "overspoeld"? Hoezo "de laatste jaren"? Sterker nog, na 2002 is het aantal zelfs sterk gedaald... België heeft zelfs nog meer asielzoekers dan Nederland, ruim 2x zoveel... De pardonregeling van 2007, gaf 28.000 mensen een verblijfsvergunning, en 40%van hen heeft een baan... En van het totaal aantal vluchtelingen, heeft 1/3e een baan. Onder alle Nederlandse inwoners als geheel is dat 41%, onder de Nederlandse beroepsbevolking 64%. Het verschil is dus niet schokkend groot.

Zomaar wat zeer makkelijk opzoekbare cijfers.

[ Voor 60% gewijzigd door Ardana op 08-07-2014 19:13 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt verschillende soorten vluchtelingen.
De politieke vluchtelingen die niet meer terug kunnen omdat hun leven in gevaar is. Al dan niet omdat het een oorlogsituatie is. Niet alleen intelligentsia die goed opgeleid zijn maar ook mensen die niet het leger in willen en daardoor in levensgevaar komen. Of gewoon zwaar mot met iemand of een hele groep en je daardoor je leven niet zeker bent.

Dan heb je ook nog de criminelen die het land uit moeten willen ze niet voor zeer lange tijd of de rest van hun (korte) leven in de gevangenis zitten. Die proberen zich dan ook vaak als normale burgers uit te geven zodat ergens anders weer een nieuw leven op kunnen bouwen waarbij de kans op recidive groot is.

Je hebt ook de economische vluchtelingen die het in hun eigen land echt niet meer trekken. Alleen als aan het vluchten bent kom je vaak zo niet altijd in aanraking met de georganiseerde misdaad die grote sommen geld eist om ze een grens over te smokkelen. Of als vrouw zijnde wordt je gewoon verkracht en al je geld alsnog afgepakt.
Als je dus geen geld hebt omdat je heel arm bent kom je nooit het land uit. Tenzij je geld kan regelen al dan niet lenen. En als je pech hebt dan is het een woekerlening. Dus zul je als je asiel gekregen hebt na vaak een hele lange termijn je op een minimum moeten leven om dat geld af te kunnen betalen. Anders heb je kans dat je familie thuis gevaar loopt.
En vaak ook betekend dit dat je zwart moet gaan werken om alsnog aan geld te komen. Alleen zijn er ook zat mensen die daar misbruik van maken en die mensen zwaar onderbetalen omdat ze weten dat ze bij niemand terecht kunnen. Om maar te zwijgen van de criminelen die vrouwen en soms ook mannen of zelfs kinderen aanzetten tot prostitutie onder erbarmelijke omstandigheden.

Wat dat betreft is het een hele industrie van mensensmokkelaar die er grof geld aan verdienen en vaak ook de mensen aansporen om bij de asielaanvraag te frauderen of zaken te verzwijgen omdat ze weten dat ze dan meer kans maken om te mogen blijven.
En lukt het niet in het ene land dan kan je het altijd nog in een ander land proberen.
Of toch maar illegaal te worden en net zo lang zwart werken totdat je alsnog in aanmerking komt voor een asiel.

Dus al met al een redelijk riskante onderneming wat je leven kan kosten of je weer in je eigen land beland maar dan met een onmogelijk af te betalen schuld. Maar elk geval is wel reclame voor het thuisland om het ook te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik verbaas me erover dat er geen bovengrens zit aan het aantal dat we toelaten. Nog afgezien van degenen die na jaren procederen alsnog als illegaal blijven, zijn er ook heel veel die aan de eisen voldoen en dus gewoon mogen blijven als ze hier hebben weten te komen. Dat laatste is werkelijk de enige eis aan deze groep: zelfstandig (of met hulp van mensensmokkelaars) in Nederland opduiken, en je mag blijven.
Probleem daarmee is dat er misschien wel een miljard of meer mensen op aarde zijn die allemaal aan die eisen voldoen! Dat kunnen we helemaal niet opnemen, en wat mij betreft moet je dat ook niet eens willen proberen.
Oftewel een bovengrens, zeg 1000 per jaar, zou goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Veel van de politieke vluchtelingen hadden natuurlijk ook wat dichterbij huis kunnen stoppen met vluchten, weinig reden om naar Nederland te komen buiten economische redenen om (niet dat ik ze ongelijk kan geven, maar dat is nog geen reden om ze toe te laten).

Maar tegelijkertijd, waar hebben we het hier over? 10k vluchtelingen ofzo per jaar, voornamelijk uit landen waar ze een heel goed punt hebben om weg te gaan. Ik zou zelf een limiet van extreem laag vinden. En om te vergelijken, want laten we wel wezen daar ging het hier over, we hebben nu 2M niet westerse allochtonen. Is die 10k vluchtelingen nou echt bijzonder relevant? Daarbij wil ik niet zeggen dat we dan maar iedereen binnen moeten laten, alleen dat het niet heel significant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLikeNoobies
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 09:27

iLikeNoobies

With Big Boobies

Dit kan via DM of het ASP-Feedback topic, het hoort niet in het topic.
Doordat Europa zo'n grote vinger in de pap heeft mogen wij ons eigen beleid niet meer voeren. Bepaalde beslissingen of wetten die Nederland doorvoert worden teruggedraaid door Brussel. Open grenzen much?

[ Voor 22% gewijzigd door Señor Sjon op 09-07-2014 09:31 ]

Steam: HighTim3s || Twitch: iLikeNoobies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Predje schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 17:01:
[...]

Hebben we zo een paar decennia geleden niet half noord Afrika geadopteerd?
Ik hoor vaak van mensen dat "we" "ze" zelf hierheen gehaald hebben toen "wij" geen WC's wilde poetsen als ik klaag over 4 Marokkanen in een landrover of over Nederjihadisten uit Apeldoorn die op de foto staan met hoofden.
Wij? Wie is wij? Ik ben 17. Ik was niet degene die dat besliste. En ( maar achteraf praten is makkelijk natuurlijk) men had destijds gewoon duidelijke grenzen moeten stellen: na maximaal 5 jaar moet je terug. Dat had men gewoon moeten doen, maar dat is niet gebeurd.
RemcoDelft schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 19:19:
Ik verbaas me erover dat er geen bovengrens zit aan het aantal dat we toelaten. Nog afgezien van degenen die na jaren procederen alsnog als illegaal blijven, zijn er ook heel veel die aan de eisen voldoen en dus gewoon mogen blijven als ze hier hebben weten te komen. Dat laatste is werkelijk de enige eis aan deze groep: zelfstandig (of met hulp van mensensmokkelaars) in Nederland opduiken, en je mag blijven.
Probleem daarmee is dat er misschien wel een miljard of meer mensen op aarde zijn die allemaal aan die eisen voldoen! Dat kunnen we helemaal niet opnemen, en wat mij betreft moet je dat ook niet eens willen proberen.
Oftewel een bovengrens, zeg 1000 per jaar, zou goed zijn.
Dit ook, inderdaad. Dan zou het beter te handlen zijn. En ik vind dat illegalen zonder pardon het land uit gezet moeten worden, alhoewel dat misschien een wat extreem standpunt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Deze haal ik er even uit:
Predje schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 16:35:
Aan de andere kant zit ik als blanke middenklasser uit het raam te kijken waar 10 volledig gesluierde vrouwen lekker op een kleedje in het gras liggen in de zon. Al weken elke dag met mooi weer, het zijn Marokkanen en geen vluchtelingen. Hun kinderen rennen over het veldje. Je "weet" gewoon dat ze allemaal een uitkering hebben, een gratis huurhuis. Ze zijn gelukkig, doen ook verder niemand kwaad. Maar leven wel van de maatschappij.
Ik ben nu midden twintig en heb een iets oudere broer, toen mijn ouders kinderen kregen stopte mijn moeder met werken. Mijn ouders hadden jaren daarvoor al een huis gekocht, mooi opgeknapt en met verstandig leven hadden we het altijd goed. Mijn moeder was altijd thuis voor zowel mij als mijn broer. Ook toen mijn broer en ik gingen studeren konden we dit allemaal redden op het inkomen van alleen mijn vader, ok mijn ouders zijn nooit zo dom geweest om hun overwaarde op te nemen en verstandig te blijven maar opzich hadden we het verder breed genoeg. Het beroep van mijn vader: Bouwvakker, altijd in loondienst, hij begon als timmerman en heeft redelijk goed cariere gemaakt maar is nog steeds bouwvakker in loondienst.

Hoe vreemd is het dan dat die Marokkaanse vrouwen? Mijn Pa en Ma gaan een maand op vakantie in de zomer en wonen in een huis dat nu 3 ton 'waard' zou zijn.

Nu sta ik zelf aan het begin van mijn carrière, heb een technische WO studie gedaan maar het leven wat mijn vader mijn moeder, mijn broer en ik gegeven heeft zou ik (zoals het er nu uit ziet) nooit kunnen geven op financieel opzicht. En nee dat komt niet doordat we hier veel van zulke Marokkanen hebben oid

Nee de standaard is verplaatst waardoor de middenklasse buiten de boot valt, voor de onderklasse wordt nog steeds (gelukkig) redelijk gezorgd.
Wat gaat er nou gebeuren met al die nieuwe inwoners? Wie gaat hun leven betalen? Dat kunnen wij toch ook niet opbrengen?

TLDR;
Als alle vluchtelingen willen blijven. Hebben we dan niet snel complete gemeentes vol met lage maatschappelijk klassen? Dat levert toch gigantisch veel problemen op?
Tja ik denk dat die instroom van asielzoekers niet het probleem is, de huidige problemen komen ook zelde uit die hoek, nee het komt door goedkope arbeidskrachten die door rechts Nederland een jaar of 45 terug geïmporteerd hebben, afgebeuld en vervolgens aan hun lot overgelaten hebben. En ja, dat geeft een backfire..

TLDR: Laat je niet gek maken door beroepsidioten als Wilders en onderbuik meelopers als Mark Rutte, er is geen probleem met de huidige asielzoekers, de 'problemen' komen door wat anders, door de politieke opa en oma van die zelfde Rutte.
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 19:49:
[...]

Wij? Wie is wij? Ik ben 17. Ik was niet degene die dat besliste. En ( maar achteraf praten is makkelijk natuurlijk) men had destijds gewoon duidelijke grenzen moeten stellen: na maximaal 5 jaar moet je terug. Dat had men gewoon moeten doen, maar dat is niet gebeurd.
Misschien had men niet moeten toegeven aan de 'druk' om maar goedkope arbeid binnen te halen. Overigens als je de volgende keer mag stemmen, bedenk je wie deze mensen 'gehaald' heeft, hint, het was niet de PVDA maar zit wel in de huidige regering samen met (de voorgangers van) een partij met groen als kleur
[...]

Dit ook, inderdaad. Dan zou het beter te handlen zijn. En ik vind dat illegalen zonder pardon het land uit gezet moeten worden, alhoewel dat misschien een wat extreem standpunt is.
Waarheen? Overigens zijn veel 'illigalen' de illegaliteit ingejaagd, hun oude land neemt ze niet op/erkent ze niet/laat ze niet terug keren. En dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoldenSample schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 21:08:

Waarheen? Overigens zijn veel 'illigalen' de illegaliteit ingejaagd, hun oude land neemt ze niet op/erkent ze niet/laat ze niet terug keren. En dan?
Waar ze dan ook vandaan komen, maar niet hier ;) Het is natuurlijk belachelijk dat je illegaal bent maar wel hier kan blijven. Wat is dan het hele punt van illegaal zijn? Dan maakt het allemaal toch niks meer uit, want je mag toch wel blijven. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Nederland, heb ik het idee, wil altijd het braafste jongetje van de klas zijn, iedereen keuzes geven, en niemand ergens toe dwingen. Dat is allemaal leuk, lief en aardig, maar het moet gewoon niet altijd zo gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Je wilt ze in zee duwen? Gelukkig leven we niet in een derde wereldland |:(

Veel kunnen dus niet 'terug naar waar ze vandaan komen' dus dan wil je ze ergens anders heen 'dumpen'? Kom op, denk nog eens na..

Verder is de onzin van illegaliteit strafbaar stellen al vaak aangekaart, zoek eens op deze argumenten die zijn veelal ook van toepassing op het hele concept 'illegaal zijn' op zich. Fred Teeven en Ivo Opstelten hebben het strafblaarstellen van illegaliteit er doorheen gejaagd om Wilders aanhangers terug te winnen door te laten zien hoe ongelooflijk stoer ze met 'de harde hand' en 'regels zijn regels' zijn maar het slaat compleet nergens op. Het dient geen enkel doel en maakt de kans op problemen met illegalen (lees: criminaliteit) alleen maar groter gezien ze door de overheid gelijk al tot crimineel gebombardeerd worden en daardoor helemaal bijna niets anders kunnen dan op niet legale wijze proberen te overleven.

Voor dit probleem is de oplossing eigenlijk heel simpel: Minder Televaag, PVV, VVD, Geenstijl, Pwned en andere Rechts conservatieve op de onderbuik gebaseerde vaak licht racistische onzin voor waar aan nemen, houdt het gewoon bij echte feiten.

[ Voor 52% gewijzigd door Señor Sjon op 09-07-2014 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Ardana schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 18:59:
Als je begint op Google, en daar zoekt op "vluchtelingen Nedeland", is een van de eerste linkjes "Feiten en cijfers".

Ben je al eens van Fok, GeenStijl en Powned afgeweest? En zo nee, dan lijkt het me goed om dat eerst te doen, voordat je hier verder gaat.

Een van de eerste dingen die opvalt, is dat over gemiddeld 10-15k per jaar asiel aanvroegen. En dat aantal is al stabiel sinds 2002. Hoezo "overspoeld"? Hoezo "de laatste jaren"? Sterker nog, na 2002 is het aantal zelfs sterk gedaald... België heeft zelfs nog meer asielzoekers dan Nederland, ruim 2x zoveel... De pardonregeling van 2007, gaf 28.000 mensen een verblijfsvergunning, en 40%van hen heeft een baan... En van het totaal aantal vluchtelingen, heeft 1/3e een baan. Onder alle Nederlandse inwoners als geheel is dat 41%, onder de Nederlandse beroepsbevolking 64%. Het verschil is dus niet schokkend groot.

Zomaar wat zeer makkelijk opzoekbare cijfers.
En die 1000 per week dit jaar waar Fredje T. alarm over slaat? Dat zijn er dan 52.000 dit jaar uit landen waar je NOOIT meer naartoe terug wil gaan. Laat het er 30000 zijn in het beste geval in 2014. Als daarvan 40% kan en wil werken blijven er nogsteeds 18000 over die onderhouden moeten worden.
Ik ben alleen bang dat we het niet meer op kunnen brengen als het in deze getallen jaar in jaar uit maar door gaat. Hebben we het niet aan miljoenen per maand aan kosten omtrent het opvangen en onderhouden van vluchtelingen? Ik ben enerzijds best wel voor het helpen van mensen.
Echter als je al 8 kinderen hebt en niet rond kunt komen moet je toch niet nog een kind willen nemen?
Dan zal de rest minder moeten eten/honger lijden.

Aan de andere kant (en dat is wat breder bekeken) weet ik niet of Nederland een fijner land wordt als het zo door gaat. Ik weet nog dat op de basisschool we een informatiedag kregen over Abdul die naar Nederland kwam. Dat was het eerste Marokkaanse jongetje op school! Inmiddels zie ik overal gesluierde vrouwen lopen, is Theo van Gogh vermoord, hebben we Wilders, pro-ISIS demonstraties en praten we over Nederjihadisten en Zwarte Piet. Ik klink xenofoob, maar in mijn ogen zijn dit nieuwe problemen die we voorheen niet hadden.

Nederland veranderd en ik vraag me af of het allemaal beter wordt en daarnaast of we niet snel failliet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-10 20:39
Een onwillekeurige tweet van Geert W: https://twitter.com/geert...status/486211827593125890
Staat u op de wachtlijst voor een sociale huurwoning? Lees hier waarom het zo lang duurt: http://m.nos.nl/artikel/6...-huizen-asielzoekers.html … #teevenistotaaldewegkwijt
Ligt het nu aan de asielzoekers of aan de ellende in de woningmarkt die al 6 jaar aan de gang is? Er wordt naar mijn idee een hoop stemming gemaakt, opgehitst en gemanipuleerd door zowel de politiek als de media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
ravenger schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 10:04:
Een onwillekeurige tweet van Geert W: https://twitter.com/geert...status/486211827593125890

[...]

Ligt het nu aan de asielzoekers of aan de ellende in de woningmarkt die al 6 jaar aan de gang is? Er wordt naar mijn idee een hoop stemming gemaakt, opgehitst en gemanipuleerd door zowel de politiek als de media.
Opvallend dat het vooral een probleem blijkt te zijn om een huis te vinden voor een alleenstaande man.
Op de meeste foto's van vluchtelingen (zoals die van de mannen die bij Marokko in de hekken hangen) zie je jonge mannen. Hebben ze de vrouwen en kinderen achter gelaten?

En waarom moeten ze allemaal een eigen huis krijgen en een eigen telefoon?

Studenten kunnen moeilijk een kamer krijgen, huren zijn hoog omdat scheefwonen aangepakt moet worden omdat er niet genoeg huurwoningen zijn.

Naast dat dus het bekostigen straks niet meer te betalen is hebben we straks ook gewoon geen plek meer. Maar het lijkt dan wel alsof vluchtelingen voorrang krijgen...

Zorg wordt ook elk jaar (en al jaren) duurder, ik moet in ieder geval best veel betalen voor mijn zorg.
Ik neem aan dat een vluchteling of beter Nieuwe Nederlander ook gewoon een nieuw gebidje mag ophalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoldenSample schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 01:54:
Je wilt ze in zee duwen? Gelukkig leven we niet in een derde wereldland |:(

Veel kunnen dus niet 'terug naar waar ze vandaan komen' dus dan wil je ze ergens anders heen 'dumpen'? Kom op, denk nog eens na..
En wat moeten wij ermee dan? Het is hier geen luilekkerland.
Verder is de onzin van illegaliteit strafbaar stellen al vaak aangekaart, zoek eens op deze argumenten die zijn veelal ook van toepassing op het hele concept 'illegaal zijn' op zich. Fred T[mbr]eeven[/] en Ivo Ops[mbr]telten[/] hebben het strafblaarstellen van illegaliteit er doorheen gejaagd om Wilders aanhangers terug te winnen door te laten zien hoe ongelooflijk stoer ze met 'de harde hand' en 'regels zijn regels' zijn maar het slaat compleet nergens op. Het dient geen enkel doel en maakt de kans op problemen met illegalen (lees: criminaliteit) alleen maar groter gezien ze door de overheid gelijk al tot crimineel gebombardeerd worden en daardoor helemaal bijna niets anders kunnen dan op niet legale wijze proberen te overleven.
Noem het dan helemaal niet illegaal. Dat is alles wat ik zeg. Overigens zijn Teeven en Opstelten incompetente idioten, maar dat terzijde.
Voor dit probleem is de oplossing eigenlijk heel simpel: Minder Televaag, PVV, VVD, Geenstijl, Pwned en andere Rechts conservatieve op de onderbuik gebaseerde vaak licht racistische onzin voor waar aan nemen, houdt het gewoon bij echte feiten.
Gedeeltelijk ben ik het met je eens. De PVV is nou niet wat we hier aan de macht moeten willen. En je nieuws en ideeën moet je niet bij Geenstijl of Pownews vandaan halen.

Maar terwijl je zegt "Rechts conservatieve op de onderbuik gebaseerde vaak licht racistische onzin" doe je dus zelf hetzelfde: je neemt gelijk maar aan dat de licht racistische onzin vanuit conservatief rechts komt, wat je dus zelf lichtelijk racistisch maakt. Gedeeltelijk heb je gelijk, maar het zal ook vaak zat anders zijn.

Maar goed, OT: wat mij betreft stellen we een quotum voor het maximum aantal vluchtelingen per jaar ( wat aangepast word aan de wereldwijde ontwikkelingen) en wijzen we elke vluchteling een baan toe die hij moet doen. Ook mogen kinderen geen reden zijn om hier te blijven en vind ik dat uitgeprocedeerde mensen het land uitgezet moeten worden, op welke manier dan ook.

Maar goed, dat zijn my two cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
@dbhuis; Ik ben het helemaal met je eens dat we strengere regels moet hebben en naleven.
1 van de oorzaken van veel problemen is natuurlijk dat onze vertegenwoordigers zo laf zijn (zelf zien ze het wss al correct/humaan/tolerant).
Dat heeft een aanzuigende werking natuurlijk! Het is hier goed en iedereen mag komen en ook blijven.
Lijkt het, blijkt dus dat er wel degelijk mensen terug gaan.

Maar je ziet het ook bij de laffe optredens van de politie. Daardoor voelen criminelen uit alle landen zich bijna verplicht het hier eens te proberen. Waar je in het rifgebergte nog wel eens een vinger afgehakt kan krijgen na het stelen van een appel.. Hier kun je vrijwel ongestraft een oma/juwelier/gezin/geldtransport beroven. Als je gepakt wordt dan wordt je prima behandeld en kun je een paar maanden bijkletsen met je neef. En wordt het je echt ff te heet onder de voeten ga je op vakantie in Marakech bij tante Alida. Je kunt niet verliezen!

Edit: rifgebergte en tante Alida zijn uitwisselbaar met Roemenie en tante Olga

[ Voor 4% gewijzigd door Predje op 09-07-2014 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Predje schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 10:33:
@dbhuis; Ik ben het helemaal met je eens dat we strengere regels moet hebben en naleven.
1 van de oorzaken van veel problemen is natuurlijk dat onze vertegenwoordigers zo laf zijn (zelf zien ze het wss al correct/humaan/tolerant).
Dat heeft een aanzuigende werking natuurlijk! Het is hier goed en iedereen mag komen en ook blijven.
Lijkt het, blijkt dus dat er wel degelijk mensen terug gaan.

Maar je ziet het ook bij de laffe optredens van de politie. Daardoor voelen criminelen uit alle landen zich bijna verplicht het hier eens te proberen. Waar je in het rifgebergte nog wel eens een vinger afgehakt kan krijgen na het stelen van een appel.. Hier kun je vrijwel ongestraft een oma/juwelier/gezin/geldtransport beroven. Als je gepakt wordt dan wordt je prima behandeld en kun je een paar maanden bijkletsen met je neef. En wordt het je echt ff te heet onder de voeten ga je op vakantie in Marakech bij tante Alida. Je kunt niet verliezen!

Edit: rifgebergte en tante Alida zijn uitwisselbaar met Roemenie en tante Olga
Klopt, ik denk dat het gewoon een beetje ontbreekt aan daadkracht of simpelweg aan ballen. In Nederland moet alles en iedereen altijd een keuze hebben en altijd zeer correct behandeld worden, en dat is gewoon niet hoe het werkt in de echte wereld.

Mooi voorbeeld is dat gedoe met Sytze van der V. Welke idioot heeft hem toegelaten in een appartement boven een kinderopvang? En het zal me aan mijn reet roesten dat meneer er "niet op achteruit wil gaan." Je bent een veroordeelde crimineel, je mag blij zijn dat je aan een woning geholpen word en op je knietjes God danken voor zijn genade, bij wijze van spreken.

Natuurlijk heeft de beste man rechten, net zoals ieder ander. En natuurlijk moeten we die eigenlijk nooit met voeten treden, want als we beginnen daarmee, waar eindigt het dan?

Maar ik denk dat het in sommige gevallen zo overduidelijk is dat dit gewoon niet kan, dat men soms in plaats van aan de hand van regels moet handelen op basis van gezond verstand.

Hoe dit zich toepast op vluchtelingen: sommige mensen lopen gewoon duidelijk de boel te flessen. Die moeten gewoon zonder pardon het land uitgezet worden, voorgoed. De wet schrijft misschien anders voor, maar de wet gaat uit van een perfecte samenleving en daar leven we niet in.

Overigens, zoals er al eerder werd gezegd, er zijn ook succesgevallen. Er zijn vluchtelingen die keihard gewerkt hebben, geïntegreerd zijn en gewoon overall geslaagd zijn. Dat is ook heel goed, en dat juich ik toe :) Als een vluchteling goede wil heeft en wil werken dan wil ik best inleveren om hem op te vangen, want dat is het een investering. Maar komt een vluchteling hier om lekker een uitkering te trekken, dan word hij wat mij betreft stante pede het land uit geknald.

Maar goed, dat is natuurlijk de kern van het dilemma: hoe maak je onderscheid tussen die twee? Hoe beslis je wie door mag en wie niet?

Dus voor alle duidelijkheid, ik heb niks tegen vluchtelingen. Maar wel tegen het gebrek aan daadkracht en gezond verstand die gebezigd word bij het omgaan met het vluchtelingenprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
In o.a. Canada, Australië, Dubai kom je er gewoon niet in als je niet aan kunt tonen dat je jezelf kunt onderhouden d.m.v. een baan of vermogen. En in Canada bijvoorbeeld heb je pas recht op sociale zekerheid als je er ook meegedaan hebt.
Hier in NL hebben we busjes vol oostblokkers die een uitkeringsformulier in komen vullen en weer naar huis gaan. Waarom laten we dat toe?

Maarja zo vraag ik me ook af waarom we inburgering verwachten (we eisen niks natuurlijk) maar Islamitische scholen toelaten en Moskees bouwen midden in het centrum.

Economische vluchtelingen zullen vast iets anders vertellen dan "ik kom hier om in de watten gelegd te worden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Predje schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 10:18:
Zorg wordt ook elk jaar (en al jaren) duurder, ik moet in ieder geval best veel betalen voor mijn zorg.
Ik neem aan dat een vluchteling of beter Nieuwe Nederlander ook gewoon een nieuw gebidje mag ophalen!
Zie Regeling Zorg Asielzoekers. Volgens mij hebben ze een betere dekking dan Nederlanders. En ze kunnen ook meteen organen krijgen zo nodig...

Wat mij betreft wordt de opvang enorm versoberd. Ook het hele "maar na jaren procederen zijn de kinderen vernederlandst" zou moeten worden voorkomen: verplicht aan de pil zolang de status onzeker is, en na toelating ook een Nederlandse standaard opleggen dat ze toch echt niet meer dan 2 kinderen hoeven te maken.
Dat is iets wat de voorstanders nog nooit hebben beargumenteerd... De vraag "Wat hebben wij er aan?" komt niet op. Het enige argument is dat ze zo zielig zijn. Mijn tegenargument is dan dat dat voor miljarden mensen geldt.
Het is hier geen luilekkerland.
Dat is het dus wel! Zelfs als ze na jarenlang op onze kosten procederen tegen ons alsnog moeten vertrekken, krijgen ze duizenden euro's om te vertrekken. Een vliegticket Nederland is dus hoe-dan-ook de jackpot voor arme Afrikanen.
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 10:18:
... wat mij betreft ... wijzen we elke vluchteling een baan toe die hij moet doen.
Wat voor baan had je in gedachten voor een Somali sprekende analfabeet? Totaal onopgeleide mensen zonder enige vaardigheden passen totaal niet in een kennismaatschappij.
Ik las daar ooit een artikel over: ze gaan er vanuit dat ze hier wel random werk kunnen doen, omdat ze dat "daar" (en dat is niet perse Somalie) ook kunnen. Maar er is hier stomweg geen werk voor dat soort mensen. Als je de kwaliteit van "de klusjesman" in heel veel landen vergelijkt, dan heb is dat totaal niet naar onze standaarden. Zeg maar de houtje-touwtje-methode. Dus zelfs asielzoekers die daar vakmensen zijn, zijn hier prutsers.
Predje schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 10:59:
Hier in NL hebben we busjes vol oostblokkers die een uitkeringsformulier in komen vullen en weer naar huis gaan. Waarom laten we dat toe?
Ik herinner me tegen een EU-grondwet te hebben gestemd, waarmee ons vetorecht in de EU verdween. Nu legt de EU regels op. Een daarvan is dat arbeidsverleden in het Oostblok meetelt voor WW-rechten in Nederland. Dus: 20 jaar daar werken, een tijdje hier werken, en vervolgens recht op 20 maanden WW. En dat is aanzienlijk meer dan het salaris zelf in het Oostblok.
Maar dan heb je het nog over Oostblokkers die in principe komen om te werken en uiteindelijk terugkeren. Dat is niet te vergelijken met vluchtelingen.

[ Voor 7% gewijzigd door RemcoDelft op 09-07-2014 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Predje schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 10:59:
Maarja zo vraag ik me ook af waarom we inburgering verwachten (we eisen niks natuurlijk) maar Islamitische scholen toelaten en Moskees bouwen midden in het centrum.
Meh. Dat heet vrijheid van religie en dat is een grondwettelijk beginsel: http://www.denederlandseg...vihlf299q0sr/vgrnbhimm5zv
De ene religie wel toelaten gebedshuizen te bouwen en de andere niet heet daarom ook gewoon discriminatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
ravenger schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 11:11:
Meh. Dat heet vrijheid van religie en dat is een grondwettelijk beginsel: http://www.denederlandseg...vihlf299q0sr/vgrnbhimm5zv
De ene religie wel toelaten gebedshuizen te bouwen en de andere niet heet daarom ook gewoon discriminatie.
Die discriminatie is er al lang, de uitzonderingen worden uitsluitend gemaakt voor gevestigde godsdiensten. Probeer jij maar eens een paspoortfoto met een vergiet op je hoofd te maken, omdat jouw godsdienst dat eist. Dan loop je opeens tegen een enorme bureaucratie toe, terwijl juist vrijheid van godsdienst dat zou moeten toestaan.
Of leg maar eens uit dat mijn godsdienst, het Remconisme, het niet toestaat belasting te betalen. En dat oranje vlaggetjes een belediging voor mijn geloof zijn...
Nee, vrijheid van godsdienst hebben we niet! We hebben wel bescherming van gevestigde geloven. En wat mij betreft worden ALLE uitzonderingen daarvoor uit de wet geschrapt! Wil je op scholen iets onderwijzen? Zorg dan maar dat het onderbouwd is. Lukt dat niet, probeer kinderen dan niet te overtuigen van je gelijk/geloof. Onverzekerd rondrijden vanwege je geloof? Dan ga je maar niet met de auto. Niet zonder hoofddoek op je pasfoto? Dan geen paspoort. Enz. Gewoon aanpassen dus. Thuis geloven, buiten normaal doen.

[ Voor 3% gewijzigd door RemcoDelft op 09-07-2014 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
RemcoDelft schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 11:15:
[...]

Die discriminatie is er al lang, de uitzonderingen worden uitsluitend gemaakt voor gevestigde godsdiensten. Probeer jij maar eens een paspoortfoto met een vergiet op je hoofd te maken, omdat jouw godsdienst dat eist. Dan loop je opeens tegen een enorme bureaucratie toe, terwijl juist vrijheid van godsdienst dat zou moeten toestaan.
Of leg maar eens uit dat mijn godsdienst, het Remconisme, het niet toestaat belasting te betalen. En dat oranje vlaggetjes een belediging voor mijn geloof zijn...
Nee, vrijheid van godsdienst hebben we niet! We hebben wel bescherming van gevestigde geloven. En wat mij betreft worden ALLE uitzonderingen daarvoor uit de wet geschrapt! Wil je op scholen iets onderwijzen? Zorg dan maar dat het onderbouwd is. Lukt dat niet, probeer kinderen dan niet te overtuigen van je gelijk/geloof. Onverzekerd rondrijden vanwege je geloof? Dan ga je maar niet met de auto. Niet zonder hoofddoek op je pasfoto? Dan geen paspoort. Enz. Gewoon aanpassen dus. Thuis geloven, buiten normaal doen.
De islam is gewoon een wereldreligie, lijkt me vrij gevestigd. We hebben in Nederland ook gewoon boeddhistische tempels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
*rant*

[ Voor 98% gewijzigd door Señor Sjon op 09-07-2014 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 12:54
Mensen, blijf ontopic. MOE-landers, Marokkanen, geloven e.d. zijn geen vluchtelingen. Het moet geen rant-topic worden. Er worden allerlei niet-relevante zaken met de haren bijgesleept.

[ Voor 20% gewijzigd door Señor Sjon op 09-07-2014 11:22 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 14:50

Bejit

Svenska Faderland

Gewoon geen vluchtelingen toe laten.(Op buurlanden na) Laat ze maar lekker naar buurlanden vluchten. Er is geen enkele reden waarom een vluchteling(Bijv. een Irakees of Somalier) moet vluchten naar Nederland i.p.v. een buurland.

Dan is integreren ook een veel kleiner issue. Verder is het natuurlijk belachelijk dat vluchtelingen overal recht op hebben terwijl Nederlanders die voor de voorzieningen betalen gewoon worden toegevoegd op een wachtlijst of er heel dik voor mogen betalen.

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RemcoDelft schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 11:08:

Dat is het dus wel! Zelfs als ze na jarenlang op onze kosten procederen tegen ons alsnog moeten vertrekken, krijgen ze duizenden euro's om te vertrekken. Een vliegticket Nederland is dus hoe-dan-ook de jackpot voor arme Afrikanen.
Het zou het in elk geval niet moeten zijn ;)
[...]

Wat voor baan had je in gedachten voor een Somali sprekende analfabeet? Totaal onopgeleide mensen zonder enige vaardigheden passen totaal niet in een kennismaatschappij.
Ik las daar ooit een artikel over: ze gaan er vanuit dat ze hier wel random werk kunnen doen, omdat ze dat "daar" (en dat is niet perse Somalie) ook kunnen. Maar er is hier stomweg geen werk voor dat soort mensen. Als je de kwaliteit van "de klusjesman" in heel veel landen vergelijkt, dan heb is dat totaal niet naar onze standaarden. Zeg maar de houtje-touwtje-methode. Dus zelfs asielzoekers die daar vakmensen zijn, zijn hier prutsers.
Dan gaan ze maar straten vegen, stopcontacten in elkaar knutselen, schepen inladen of ander dom werk. Zolang ze maar iets doen voor hun geld.
[...]

Ik herinner me tegen een EU-grondwet te hebben gestemd, waarmee ons vetorecht in de EU verdween. Nu legt de EU regels op. Een daarvan is dat arbeidsverleden in het Oostblok meetelt voor WW-rechten in Nederland. Dus: 20 jaar daar werken, een tijdje hier werken, en vervolgens recht op 20 maanden WW. En dat is aanzienlijk meer dan het salaris zelf in het Oostblok.
Maar dan heb je het nog over Oostblokkers die in principe komen om te werken en uiteindelijk terugkeren. Dat is niet te vergelijken met vluchtelingen.
Zonder populistisch te willen zijn, ik ben persoonlijk tegen de EU. De geschiedenis toont aan dat een regering ver weg niet werkt. De EU is misschien niet de regering, maar gedraagt zich wel zo en legt ons regels op- waar ik niet van hou.
Predje schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 11:20:
[...]

@dbhuis; ik zie ook niet in wat voor werk iemand hier zou moeten doen. Vaak mogen de vrouwen uit die culturen niet eens werken. En de mannen zijn ongeschoold en spreken de taal niet. En ik zit niet te wachten op een groep Somaliers die hier in de straat komen de struiken komen snoeien.
Ies koeltoer... ( net zoals elke vrouw hoer noemen en in trainingspakken supermarkten leegjatten, om maar eens een cliché te noemen) wel je zit hier in Nederland, dan pas je je maar lekker aan aan de cultuur. Voor mijn part gaan de vrouwen kleren in elkaar naaien. Van mij mogen ze wel degelijk de bosjes snoeien, zolang ze maar wat nuttigs doen. Ik zie hier in Utrecht genoeg rotzooi op de straat tussen de flats, dan gaan ze dat maar opruimen. Of simpel administratief werk. En een verplichte cursus Nederlands vind ik ook een goed idee. Jij wilt niet je best doen? Best, maar dan ga je maar in Somalië niet je best doen. Niet hier.

Kortom, je mag er zijn, maar wel maar een bepaald aantal en je moet ook hard werken en je best doen. Dat lijkt mij de beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
ravenger schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 11:20:
[...]

De islam is gewoon een wereldreligie, lijkt me vrij gevestigd. We hebben in Nederland ook gewoon boeddhistische tempels.
Je mist mijn punt... Het feit dat "gevestigde" godsdiensten bevoorrecht worden en "private" godsdiensten niet, is per definitie discriminatie op basis van godsdienst.
Bejit schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 11:26:
Gewoon geen vluchtelingen toe laten.(Op buurlanden na) Laat ze maar lekker naar buurlanden vluchten. Er is geen enkele reden waarom een vluchteling(Bijv. een Irakees of Somalier) moet vluchten naar Nederland i.p.v. een buurland.

Dan is integreren ook een veel kleiner issue. Verder is het natuurlijk belachelijk dat vluchtelingen overal recht op hebben terwijl Nederlanders die voor de voorzieningen betalen gewoon worden toegevoegd op een wachtlijst of er heel dik voor mogen betalen.
Dat lijkt me ook een hele mooie toepassing: vluchtende Duitsers, Belgen en Engelsen zijn welkom, Luxemburgers, Fransen en Tsjechen en iedereen die van verder komt klopt maar bij z'n eigen buurland aan.

Ik kan zo snel geen getallen vinden, maar uit m'n hoofd herinner ik me dat er uit vrijwel elk land op aarde wel vluchtelingen naar Nederland komen. En Nederlanders gaan naar vrijwel elk land op aarde op vakantie, dus het is helemaal niet per definitie zo gevaarlijk daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Bejit schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 11:26:

De vluchtelingen die meerdere landen passeren zoeken gewoon de krenten uit de pap.
Je kunt hier niet verliezen als vluchteling. Je gaat het minstens de komende jaren heel goed hebben, zoniet de rest van je leven. Wellicht aan de onderkant van de maatschappij, maar tig keer beter dan waar je geboren bent. En je oude dag is ook gewoon geregeld, je krijgt gewoon goede zorg.

Hoe onvoorstelbaar rijk zijn wij! We kunnen dit allemaal betalen!
Daarnaast kunnen we ook nog banken overeind houden, Griekeland redden, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 12:54
Modbreak:Goed, het topic begon wel aardig, maar is nu in een soort onderbuik-NUjij ranttopic veranderd. Het heeft allang niets meer met de vluchtelingproblematiek te maken, maar is verworden tot een generalisatie van minderheden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.