Al een tijdje willen wij graag wat aan ons wachtschip doen ( dit is een oud binnenvaartschip t.b.v. waterscouting), helaas ligt deze op enige afstand van de buitenwereld. Als we hier zijn hebben we geen tot weinig internet (mobiel internet is zo zonde van de databundels).
Nu heb ik een tijdje terug meerdere outdoor access-points op de kop weten te tikken via Marktplaats. Het zijn Engenius EOC-5611P access-points. Helaas redden deze het net niet, de signaalsterkte ligt rond de -85dBm maar de verbinding komt net wel/niet tot stand, een keer heb ik de andere kant kunnen pingen maar rond de 20% van de packets gaat verloren.
(klik voor groot)
Zo ziet de situatie er uit, een groot gedeelte gaat over het water. Hierna moet het nog over een stel bomen en snelweg heen en dan zijn we al beland in het andere punt.
Nu heeft de Engenius heel veel instellingen. De standaard instellingen heb ik al veranderd:
Zijn er mensen die mij hiermee op weg kunnen helpen?
Nu heb ik een tijdje terug meerdere outdoor access-points op de kop weten te tikken via Marktplaats. Het zijn Engenius EOC-5611P access-points. Helaas redden deze het net niet, de signaalsterkte ligt rond de -85dBm maar de verbinding komt net wel/niet tot stand, een keer heb ik de andere kant kunnen pingen maar rond de 20% van de packets gaat verloren.

Zo ziet de situatie er uit, een groot gedeelte gaat over het water. Hierna moet het nog over een stel bomen en snelweg heen en dan zijn we al beland in het andere punt.
Nu heeft de Engenius heel veel instellingen. De standaard instellingen heb ik al veranderd:
- Kanaal vastzetten op vrij kanaal (op 5GHz maakt dit weinig uit behalve dat de EOC-5611 op sommige kanalen minder vermogen kan uitzenden)
- Distance verhoogd naar 2km, stond standaard op 1
- Vermogen dBm op 26dBm (hoogste instelling)
Zijn er mensen die mij hiermee op weg kunnen helpen?