Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

BSOD's door Intel HD Graphics

Pagina: 1
Acties:

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:27

Zorian

What the fox?

Topicstarter
Goed, een vraag. Ik krijg regelmatig BSOD's met de volgende bugcheck: "VIDEO_DXGKRNL_FATAL_ERROR" waarbij hij verwijst naar Watchdog.sys en dxgkrnl.exe.

Het lijkt erop dat het gerelateerd is aan de Intel HD Graphics drivers. Helaas lost een reinstall en/of andere versie(s) van de drivers niets op. Ook de drivers van Windows Update geven dit probleem. De installatie van Windows is schoon en nieuw.

De BSOD treedt op zodra er ook maar iets verandert in de hardwaresamenstelling of wanneer ik zoek naar nieuwe hardware onder apparaatbeheer.
Dus bijvoorbeeld: Stickje erin/eruit of gewoon scannen naar nieuwe hardware. Levert allemaal direct een BSOD op.

De hardware in kwestie: Asus N550JV-CN270H.

Iemand die een oplossing weet? :)

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Directx misschien niet in orde.

Zoek op je moederbord en directx met google.
Of moederbord en intel videokaart probleem.

• Zorian

Zorian

What the fox?

Topicstarter
jan99999 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 16:27:
Directx misschien niet in orde.

Zoek op je moederbord en directx met google.
Of moederbord en intel videokaart probleem.
DirectX is up to date, als ik de updater draai zegt hij dat ook.
Zou het mogelijk defecte hardware kunnen zijn?

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-11 13:12
Als hij garantie heeft, lekker terug sturen en een nieuwe eisen.
Zoals je ook al schreef na het her-installeren van Windows je de problemen blijft behouden zal ik lekker een claim indienen.

Verwijderd

MemTest86 al geprobeerd? Mogelijk dat je graphics over de zeik gaat door RAM bitfouten; je RAM wordt immers als videogeheugen gebruikt. Dit kun je uitsluiten door met MemTest86 een test te doen; bij voorkeur waarbij je een videokaart in de machine drukt om zo geen shared video memory te hebben. Of te spelen met de volgorde van de RAM latjes.

• Zorian

Zorian

What the fox?

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 10:21:
MemTest86 al geprobeerd? Mogelijk dat je graphics over de zeik gaat door RAM bitfouten; je RAM wordt immers als videogeheugen gebruikt. Dit kun je uitsluiten door met MemTest86 een test te doen; bij voorkeur waarbij je een videokaart in de machine drukt om zo geen shared video memory te hebben. Of te spelen met de volgorde van de RAM latjes.
Een GPU erin drukken gaat een tikje moeilijk worden aangezien het een laptop is, maar de MemTest kan ik wel even doen ja. :)

• Zorian

Zorian

What the fox?

Topicstarter
De MemTest gaf gelukkig geen fouten.
Het lijkt erop dat ik in de goede hoek zat, maar net niet helemaal.
Er was net weer een BSOD met een iets leukere melding die verwees naar de Nvidia driver.
Deze verwijderd en de nieuwste bèta geïnstalleerd, en hij geeft in elk geval geen BSOD's meer als ik scan naar nieuwe hardware e.d.
Ik kijk het eventjes aan, maar in principe lijkt het opgelost. :)

Iedereen bedankt voor het meedenken tot zover.
Pagina: 1