Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Op een bedrijfsnetwerk zijn we sedert september 2013 in een cloud desktop omgeving terecht gekomen. (Citrix XenApp). Allemaal goed en wel, maar ons netwerk heeft hier toch problemen mee.

Nu ben ik niet de grote kenner (al heb ik wel de basis mee) van netwerkbeheer, maar verwacht men toch van mij dat ik dit oplos.

Eerst had ik een oude hub vervangen (die slechts enkele oudere pc's verbond die niet vaak gebruikt werden) door een kleine unmanaged switch.

Onze router is een Juniper, en daarmee is er normaal gezien geen probleem. De switch die het gros van de verbindingen beheert is een HP Procurve 1800-24G.
Mijn vraag is nu of deze switch genoeg functionaliteiten heeft om met +/-20 pc's (er zijn nog enkele unmanaged switches) tergelijkertijd op de cloud te werken.

Kunnen jullie anders voorstellen doen voor gelijkaardige switches met meer functionaliteit/betere performantie?

Dank voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 10:53
Aan je switch zal het niet liggen,

Wat voor verbinding heb je naar buiten?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Corporate Fibernet van Telenet.
Daar ligt het ook niet, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 15:06:
Allemaal goed en wel, maar ons netwerk heeft hier toch problemen mee.
Wat voor soort problemen? En welke methoden heb je gebruikt om het probleem te isoleren?
Mijn vraag is nu of deze switch genoeg functionaliteiten heeft om met +/-20 pc's (er zijn nog enkele unmanaged switches) tergelijkertijd op de cloud te werken.
Die switch lijkt me prima voor deze situatie, tenzij die kapot is zie ik geen reden om die vervangen.

[ Voor 9% gewijzigd door Petervanakelyen op 08-07-2014 15:22 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.