Toon posts:

Opstart probleem PIII

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweaks,

Ik heb van het weekend een probleem met mijn systeem die blijft hangen TIJDENS de zwarte scherm de "ESCD updated succesfully".Ik heb een PIII 500,256Mb geh.,IBM Deskstar 20Gb etc..moederbord is een ABIT BE6II BX chipset.
Dit is gekomen nadat de schijf is geformatteerd en het hele handeltje in een ander systeemkast is overgezet.

Ik heb de IDE/UDMA 66 kabels goed gechecked,alles stap voor stap losgehaald en andersom,alles opnieuw erin gezet maar tevergeefs blijft hij hangen op dit zelde scherm.De bootvolgorde is ook juist en je hoort alles ook opstarten zoals de floppy,harddisk en cd-rom maar daarna moet hij van floppy starten en blijft hij hangen??

Iemand die mij na 3 dagen uit de brand kan helpen,wie ooh wie?

Verwijderd

is de partitie van je harddisk wel actief ?!?

• Lars
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11-2021
Ach,komop, Crimecutz, jij als systeembeheerder moet dat toch wel zelf weten, :P

Maar als hij al niet van floppy opstart :?
[totaal overbodige opmerking]
Mischien moet je ff alle kabels controleren.
Kan zijn dat de kabels van je harde schijf of floppy niet goed zijn aangedrukt.[/totaal overbodige opmerking]

* Lars moet eerst lezen en dan posten

Verwijderd

Topicstarter
Larsman,

Heb ik geprobeerd met de C-mos..helaas.Probleem is sinds ik die moederbord over heb gezet,er een netwerkkaart minder in zat en één cd-rom minder in zit...

Verwijderd

Topicstarter
rrainman

Geplaatst door rrainman - maandag 11 juni 2001 10:42

--------------------------------------------------------------------------------
is de partitie van je harddisk wel actief ?!?

Ik heb de HD al in de oude situatie geformatterd en 2 partities aangemaakt en één partitie actief gemaakt.Daarnaast is de hele handel overgzet.Ik bedenk me nu opeens dat ik in de oude situatie een zooi minder aangesloten heb als in de nieuwe situatie.

In de oude:

PCI:
Geluidskaart
Videokaart (ofcourse)
Modemkaart
TV/Tunerkaart

ISA:Novell kaart

IDE:
CD-Rom
DVD-Rom
Brander

Nieuwe situatie:

PCI:

Geluidskaart
Videokaart
DVD-Rom
Brander

Ik heb het idee dat de BIOS of ESCD hiervan over zijn nek is gegaan omdat hij nog wat oude settings in zijn eigen geheugen heeft...
omdat er een ander configuratie voorheen was?

De flop hoor je wel booten,maar als hij op wil starten van diskette dan blijft het beeld hangen op de ESCD/DMI Pool data etc..

1)Cmos batterij is middels gereset?Heeft niet geholpen :-(
2)IDE kabels zijn ook goed aangesloten.
3)Heb alles losgehaald en weer sta voor stap aangesloten ...heeft ook niet geholpen :-(

Heeft iemand concreet ander suggesties?

Thanks alvast!

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je kan in de BIOS de ESCD toch clearen? Probeer dat eens en zet gelijk in je BIOS de optie "P&P OS" uit, wellicht dat het helpt

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Als je een SB live! hebt. Ruk die er ff uit en probeer eens.

Als het werkt moet je de live! ff in een ander PCI slot rammen.

Verder wil het ook wel eens helpen om het eerste PCI slot naast je ISA slot vrij te houden. Deze deeld namenlijk meestal het IRQ met je on-board IDE controller.

• Ecco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-01 00:46
En probeer anders eens te booten met ander geheugen. Ik heb wel eens een soortgelijk probleem gehad, ook met een BE6-II. Bleek een kapot stripje te wezen.

Verwijderd

Topicstarter
Als je een SB live! hebt. Ruk die er ff uit en probeer eens.
Als het werkt moet je de live! ff in een ander PCI slot rammen.

Verder wil het ook wel eens helpen om het eerste PCI slot naast je ISA slot vrij te houden. Deze deeld namenlijk meestal het IRQ met je on-board IDE controller.

---

Je hebt wel gelijk dat ik (heel toevallig) een SB Live heb,maar die heb ik er niet meer in zitten omdat ik alleen ff met de videokaart ben begonnen als enigste PCi-kaart op de mainboard.

Wat de ESCD betreft,in de BIOS kun je hem wel uitzetten maar dat hielp ook niet!

Hij is gewoon over zijn nek gegaan omdat er volgens mij minder kaartjes in zitten als voorheen en met IDE aansluitingen precies hetzelfde ..denken jullie niet?

Verwijderd

Topicstarter
Geplaatst door Ecco - maandag 11 juni 2001 11:32

--------------------------------------------------------------------------------
En probeer anders eens te booten met ander geheugen. Ik heb wel eens een soortgelijk probleem gehad, ook met een BE6-II. Bleek een kapot stripje te wezen.

----

Heb ik ook al geprobeerd,ééntje van 256Mb..3 x 64Mb tevergeefs.Ik heb nooit problemen gehad met die Abit BE6IIbord werkte altijd prima totdat ik andere hardware config heb gemaakt.Het enige wat ik nog hetzelfde heb in vergelijking met de oude situatie is dat de HD en de Videokaart hetzelfde gebleven is.

Maar zou die IDE controller ook problemen kunnen veroorzaken?Ik heb zowiezo niks meer in die ISA slot zitten,wil ook geen ISA kaart meer!

Verwijderd

sluit alleen is de poweron en speaker
kabel aan op het mobo.

ken een probleem uit het verleden met een

brakke Hd led op de kast waardoor de Abit niet door wilde booten

Verwijderd

Topicstarter
1)Cmos batterij is middels gereset?Heeft niet geholpen :-(
2)IDE kabels zijn ook goed aangesloten.
3)Heb alles losgehaald en weer sta voor stap aangesloten ...heeft ook niet geholpen :-(
4)ESCD update is gedisabled in BIOS ,heeft ook niet geholpen :-(
5)...???

Verwijderd

Topicstarter
Geplaatst door Welding_Guy - maandag 11 juni 2001 11:44

sluit alleen is de poweron en speaker
kabel aan op het mobo.
ken een probleem uit het verleden met een

brakke Hd led op de kast waardoor de Abit niet door wilde booten

---

Lijkt me stug...maar ga het wel proberen?Wat ik me afvraag,zou dit nu echt komen door de configuratie wijziging?Heb jij dan OOK daarvoor VOORDAT je die melding kreeg een ANDERE configuratie gehad?

Verwijderd

ik heb in het verleden een aantal maal meegemaakt dat als de hd led verkeerd om is aangesloten of als deze defect is sommige mainborden niet opstarten.

Het is erg vreemd maar heb je het al geprobeerd met alleen VGA+geheugen?

Verwijderd

Topicstarter
Geplaatst door Welding_Guy - maandag 11 juni 2001 11:51

ik heb in het verleden een aantal maal meegemaakt dat als de hd led verkeerd om is aangesloten of als deze defect is sommige mainborden niet opstarten.

Het is erg vreemd maar heb je het al geprobeerd met alleen VGA+geheugen?
----
Ja,ik ben helemaal van voor af aan begonnen dwz. ik heb de moederbord los gepeuterd,de processor,ander geheugen erin,ik heb -tig floppy kabels geprobeerd ivm. aansluiten,want daar blijft hij ophangen..en heb daarna alleen de videokaart erin gezet.Ik heb wel de brander en DVDspeler aan de IDEconn. gehad.Dus dat ga ik straks diconnecten en de harddisk op de UDMAcontroller,kijken of dat helpt?

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand nog nuttige advies,want ik zag al in het archief dat er eerdere problemen waren met wat ik ervaar?

• SmidsY
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 16:22

SmidsY

hallo!?.............

weet je zeker dat het geheugen en cpu afzonderlijk goed zijn, heb een instantie meegemaakt dat mem probleem was (na te lang zoeken |:( )

veel suc6

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

Verwijderd

Topicstarter
Jip,ik heb de memory verschillende malen verwisseld of enkel erin gezet.ik heb zelfs de processors een keer gewisseld..DAMN!

HELLLLUUPPPPP....

Verwijderd

Topicstarter
Nog meer gegagdigden die mij een zetje kunnen geven?

mmmgettin desperate...:-(

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-07 19:12

pinodambini

Dr. Z. Vago

Ok, sluit ALLEEN je harde schijf aan. Dus geen FDD en geen CDROM speler.
Laat alleen je videokaart in je computer zitten, en sluit alleen je toetsenbord aan.

Als hij nu ook nog niet wilt doorstarten moet je het ffies zeggen.

O ja, als je de FDD niet aansluit, dan moet je in de BIOS ook ffies instellen dat je GEEN FDD in je computer hebt.

Laat het ffies weten als je het hebt geprobeerd.

Verwijderd

doe ff in je bios "load default settings"...

Verwijderd

Topicstarter
doe ff in je bios "load default settings"...
-
Heb ik ook al gedaan...na veel gezever...won't work :-)
Pagina: 1