Toon posts:

[MBP] Retina, 13-inch, Early 2013, steeds heter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

nu weet ik dat een 2013 rMBP meer hitteproblemen heeft, maar momenteel is het zo erg dat ik ook het laadstukje van de magsafe (dus dat aluminium stuk wat ik in mijn macbook klik met het oranje/groene lampje) niet meer vast kan houden. Tevens is mijn Macbook ook een stuk heter dan voorheen. Vooral aan de onderkant onder de toetsen is het pijnlijk aan het worden.

Heeft iemand hier tips of oplossingen voor? Ik zit er aan te denken hem naar een Apple-reseller te brengen voor een onderhoudsbeurtje ofzo, ff alle stof er uit, maar ik heb hem eens laten vallen en de behuizing is beschadigd dus ik ben bang dat ze daar dan moeilijk over gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Juist omdat je hem hebt laten vallen is de kans groot dat er gewoon intern iets beschadigd/kapot is. De MacBook hoort namelijk niet zo warm te worden. Gewoon langs brengen zodat ze er even naar kunnen kijken, voordat de schade misschien nog verder oploopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Waar heb je hem laten vallen, wanneer was dat? Werd de Macbook gelijk al warm toen je na de val ermee ging werken?

Als je denkt dat er stof inzit en je wilt hem blazen, kan je een spuitbusje met lucht kopen. Zit genoeg in om je Macbook helemaal schoon te blazen.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-10 22:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Klinkt als een beetje sluiting met de aluminium behuizing. Bodemplaat loshalen en even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Macbook vorig jaar september helaas laten vallen op een grindtegel. Flink wat krassen en onder mijn rechterpols op de rand is ie ingedeukt. Hij heeft echter de tot een paar maanden terug gewoon prima gewerkt.

Wat ik misschien nog moet melden is dat ik mijn Macbook lange tijd 2-3 nachten (soms 4 of 5) per week gebruikt heb om mee te DJ'en in rokerige clubs, cafe's, zalen en andere plekken die niet optimaal zijn. Ik heb al die tijd echter wel dopjes gehad over alle aansluitopeningen (firewire, usb, sd etc) die ik niet in gebruik had + een afdekmat over het toetsenbord zodat de rook er ook niet via de toetsen in kon.