Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpimman
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-05-2020
hallo

ik heb nu twee GTX 285's in mijn pc en ik heb een Rampage ii Extreme moederbord ik ga binnen kort een GTX 770 kopen en mijn vraag is:
Wat kan ik het best doen qwa SLI want ik weet niet of z'n oude kaart met een GTX 770 kan samenwerken? en welke kaart(en) moet ik eruit laten (sowieso niet de GTX 770) of moet ik ze er allemaal in houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:36

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Je nieuwe kaart kan niet in SLI met de GTX 285's, de oude zal je er dus uit moeten halen.
Alleen AMD GPUs/APUs kunnen iets meer combinaties aan met als je meerdere soorten in crossfire wilt zetten.

Dit had je ook makkelijk op de Nvidia site zelf kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpimman
maar moet ik dan die oude kaart(en) eruit halen of allebei erin en dan die oude kaarten in SLI voor mijn andere schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt de oude videokaarten erin houden voor je andere schermen, maar daarvoor hoeven ze niet in SLI te staan. Sterker nog, SLI voegt dan waarschijnlijk heel weinig toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09 22:34
Hoeveel schermen heb je eigenlijk en met wat voor aansluitingen? Kunnen die niet allemaal op die GTX 770? Die heeft volgens mij alleen al 2 DVI aansluitingen, een HDMI en een DisplayPort. HDMI kun je omzetten naar DVI, dus dat zijn er al 3.

Die SLI bridge kun je in elk geval verwijderen en ik zou op zijn minst één GTX 285 verwijderen want kan me niet voorstellen dat je zoveel schermen hebt dat je er met 2 videokaarten niet komt (en eigenlijk ook niet dat je er met één videokaart niet komt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpimman
ik heb in totaal 3 schermen. maar is het niet slimmer om je hoofd scherm op de GTX 770 en dan de andere schermen op de GTX 285 aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

In geval van 3 schermen zou ik kijken of je niet gewoon alles aan die GTX770 kan hangen, dan kun je die 2 GTX285s eruit mikken, dat scheelt je wer het nodige op je stroomrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of mogelijkerwijs 1 GTX285 er uit halen en de tweede aanwijzen als dedicated physx kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpimman
Bedankt voor alle antwoorden maar ik denk dat ik het laatste ga doen(wat mostrow dus zei).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Dan mag je wel speciaal games gaan zoeken die daar gebruik van maken, bekende nieuwe games maken er iig niet gebruik van. Verkopen heeft meer nut.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

superpimman schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 00:27:
Bedankt voor alle antwoorden maar ik denk dat ik het laatste ga doen(wat mostrow dus zei).
Beetje zonde voor je energierekening lijkt me.

Een extra videokaart voor een aparte monitor kan ik me nog wel iets bij voorstellen (de reden dat ik er zelf ook 2 heb), maar dan zo'n monster als een GTX285 snap ik niet, die dingen zijn nou niet bepaald zuinig.
Pagina: 1