Toon posts:

mSATA SSD of 2,5" SSD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik had eigenlijk al besloten om een Crucial MX100 256GB te kopen, maar ik kom er nu achter, dat het mogelijk is om ook een SSD via mSATA op mijn laptop, HP EliteBook 8570w, aan te sluiten.

Nu vroeg ik me af, of een mSATA net zo goed als een gewone SSD is en wat jullie mij eerder zouden aanraden, een mSATA SSD of een gewone SSD via de extra caddy bay erin te zetten?

Alvast bedankt voor de hulp!

Wat is je budget?
~100 €

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
geen voorkeuren

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb een HP EliteBook 8570w met een mSATA Flash ansluiting

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:02
mSATA zou altijd mijn voorkeur hebben, omdat het je niet je drive kost. Heb het ook op mijn Y500 en bevalt prima, conventionele harde schijf ernaast en gewoon een DVD drive voor incidenteel gebruik. Zullen wel iets duurder zijn denk ik, de MX100 is er niet in mSATA volgens mij (of niet echt goedkoop).

Linkje naar de PW: http://tweakers.net/categ...fxyEdXT1XvZAHNFp6XGrZSyAw

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• steef2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-11-2025
Hoi,
ik wilde zojuist een topic aan maken met de volgende vraag. Maar ik heb een HP Probook 430, alleen nu lees ik wel dat ik op moet passen dat ik niet een standaar Msata ssd moet kopen omdat ik een M2-poort heeft. Zou iemand mij kunnen vertellen welke ssd er geschikt is voor mijn laptop. Ik twijfel ook nog tussen een 128 of 256/240 variant.

Bedankt alvast!

(Als ik hier een nieuwe topic voor moet openen, wil ik dit ook gerust doen.)

• oscarw
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-12-2025

oscarw

Better be a geek than an idiot

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Eens met Arjan. Heb zelf een mSata Curcial M4 van 128GB naast een HDD van 500GB in mijn EliteBook Folio (Ultrabook) en dat draait perfect. Je hoeft dan je HDD niet op te geven en ook geen externe mee te nemen voor je data opslag. De mSata modellen zijn wel ietsje trager met de theoretische snelheden, maar in praktijk merk je daar weinig van omdat het vooral om access times gaat :)

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Let even op, dit zijn volgens mij 80mm M.2 SSD's ! Volgens mij moet je voor een HP Probook 430 een 42mm variant hebben, en die zijn ongeveer nergers te vinden. Alleen op ebay en dergelijke is er een MyDigitalSSD te vinden, 128GB maar een physon chipset waar ik niet zo bekend mee ben.

V.w.b. de elitebook 8570 : Ik zou ook voor mSata gaan, hoef je geen caddy te kopen en kun je je rom-drive behouden.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• steef2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-11-2025
Oke, bedankt!

Dat is wel erg jammer, dan toch de HDD maar vervangen..
Pagina: 1