refurbished/approved selection vs. budget laptops

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taquito
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-01 14:38
Voor een non-profit organisatie wil ik laptops aanschaffen, die gekoppeld worden aan een werkplek, dus met extern beeldscherm etc.

Medewerkers gebruiken het enkel voor browsen, mailen en office-werkzaamheden. Dit zal deels in de cloud gaan. Werknemers moeten de laptop ook gewoon mee kunnen nemen naar afspraken, of om thuis te werken. De meeste zullen dat echter niet dagelijks doen, dus het hoeft geen ultrabook te zijn. Geen voorkeur vor bepaalde merken, wel belangrijk dat het een betrouwbaar merk is, waarvan losse onderdelen goed verkrijgbaar zijn.

Het maximale budget is E 500 (incl btw) per laptop.

Ik heb het volgende dillema:
Ik heb van een commerciele partij een aanbod gekregen voor refurbished en approved selection laptops. Ik vind de aanbieding tegenvallen, maar misschien mis ik wat. (ik ben geen ict'er, maar een financieel manager die iets meer dan gemiddeld weet van pc's).

Om een indicatie van de aanbieding te geven:
pricewatch: HP Compaq Business notebook 6730b (NB018ET) (refurbished, in de aanbieding voor 499 incl laptoptas. Afwijking met de specs in de pricewatch: de refubished laptop heeft op mijn verzoek een ssd schijf (60GB), wss ook 2ehands) ipv 160 gb @ 5400 rpm.
De laptop wordt opgeleverd met een schone windows 7 installatie en 1 jaar garantie.

Als ik dit vergelijk met een nieuwe laptop van ca. E 500, bijvoorbeeld:
pricewatch: Lenovo IdeaPad S410p-00397
dan snap ik niet waarom deze HP Compaq nog E500 waard is, en waarom ik niet voor een nieuwe laptop zou moeten gaan.

Wie vertelt me wat ik nu mis, of niet zie?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:54
Dat de aanbieding van HP tegenvalt is een understatement. Ik zou voor de ideapad gaan.

[vergeet gaan spares te kopen zodat de productie op peil blijft terwijl er een laptop voor garantie weg is.]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-06 18:53

XallaX

Meow

Deze laptops staan voor tussen de 175 en 300 euro op marktplaats, sommige zelfs bij bedrijven, die er nog meerdere op voorraad hebben, als ik daar een goedkope nieuwe ssd van 60gb bijreken van 30-35 euro vraag ik me af hoe concurrerend de aanbieding is die je hebt ...

Daarmaast waarom kiezen voor een refurbished (+ bijna afgeschreven) laptop van 4-5 jaar oud met windows 7 terwijl er voor 500 euro een nieuwe te leveren is met windows 8.1 en 2 jaar garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-06 20:21
Precies wat General_Snuss en XallaX al zeggen, de aanbieding is van weinig waarde. Dat je er op eigen vragen een SSD bijkrijgt om de gebruikservaring wat op te krikken weegt niet op tegen een nieuwe laptop. Om over de kwaliteit van de accus (uit een model van 2009) maar niet te spreken en de verkrijgbaarheid van onderdelen maar te spreken.

Eventueel kijken naar Dell of Toshiba is ook wel interessant, leveren goede producten (vooral dell voor de prijs!) en de garantieafhandeling is ook altijd wel naar smaak in te stellen. Vooral als instelling kan je er altijd wel een offerte aanvragen lijkt me.

Zelf heb ik bij Dell als consument dan wel 4 jaar next day in home/business service erbij, zou niet eens meer anders willen dat gemak. (1 keer gebruik van gemaakt tot nu toe).
Toshiba zweert mijn Universiteit bij hoorde ik van de ICT afdeling, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. (al was dat ook uit kostenoverweging)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipenhetei
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-12-2020
Nog iets van gebruikt, de accu's zijn 99% van de gevallen nog origineel....
Als je ze met normaal scherm wilt gebruiken zou ik kijken naar docking mogelijkheden en de kosten daarvan.
Ik heb thuis ook een dock en dat is ideaal. Ik klik hem 's ochtends los, gaat overdag mee en 's avonds klik ik hem zo weer op. Met 4u accu tijd red ik het de dag wel.
Als je in de cloud werkt is een grote HDD normaal niet nodig en kan je het met kleine ssd al af.
Ik draai nu 120gb ssd voor mijzelf, maar op school doen we het met een 60gb ssd.

Lenovo draait al een serie hier, de eerste met een kapot scherm is er al (6mnd oud). Acer, Toshiba en Dell eigenlijk nooit last.

Oh ja, aanvullende garantie doen we niet. Je betaald bij meerdere al snel een laptop extra daarvoor

[ Voor 7% gewijzigd door kipenhetei op 08-07-2014 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-06 17:52

P_Tingen

omdat het KAN

Die aanbieding van de HP is - laat ik het vriendelijk zeggen - niet optimaal. Hier zie ik een vergelijkbare HP voor 189 euro. Bij diezelfde winkel heb ik voor mijn dochters een Dell laptop gekocht, die werken prima.

Als budget voor je organisatie een probleem is, zou ik wel kiezen voor 1 aanbieder die meerdere laptops uit dezelfde serie / van hetzelfde merk kan verkopen en er support op kan verlenen. Het gevaar is dat je met 2e hands spul in een goedkoop=duurkoop scenario belandt. De computerboer waar ik eerder naar linkte *) heeft bv Dell e6500 laptops met 128SSD voor €324 per stuk.

Aan de andere kant, als je ze alleen voor eenvoudig gebruik hebt, is een nieuwe misschien ook wel een optie. Als je op de site van Dell kijkt, zie je daar al drie modellen voor onder de €400 en zelfs de Celeron van €249 is voor jouw gebruiksdoel nog wel geschikt, helemaal als je er een SSD in zet. Die Celeron komt dan - met SSD en 10% VIP-korting - op iets minder dan 300 euro.

* * P_Tingen heeft geen connecties met genoemde computerboer anders dan tevreden klant

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj1
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online

cj1

2mm zonnepanelen 53% glasbreuk

Wat een tegenvaller zo'n "Approved Selection One". Scherm (in dit geval van een iPhone 5S) bevat duidelijk zichtbare groen/gele verkleuring aan de bovenrand in de witte/lichte tinten. Geleverd met OEM-lader i.p.v. Apple, en die lader bevat gebruikssporen.

Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j

Pagina: 1