Verouderd netwerk, communiceert moeilijk met chromebook/cast

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,
Ik heb het forum zojuist behoorlijk uitvoerig doorlopen, maar kom niet tot een heldere oplossing van mijn probleem.
Thuis maak ik gebruik van zwaar verouderde hardware om mijn WIFI netwerk gestalte te geven. Dit gaf tot op heden weinig tot geen problemen, soms viel het internet uit, maar na de stekkers er uit te halen, liep het weer. Zelfs netflix via Chromecast op mijn Samsung TV streamde het netwerk zeer behoorlijk.
Toch loop ik de laatste tijd tegen steeds meer problemen aan. Mijn chromecast loopt steeds vaker vast, waarna ik deze opnieuw moet resetten (waarbij hij het netwerk wel herkent, maar aangeeft dat er geen internetverbinding is). Sinds vorige maand heb ik ook een Chromebook aangeschaft, welke thuis niet te gebruiken is, maar wel op mijn werk. Op één of andere manier herkent de Chromebook wel dat er een netwerk is, maar wil daarna geen verbinding maken. Communicatie hieromtrent via Google loopt moeizaam en men weet niet direct een oplossing aan te reiken, vandaar dit bericht op het forum.
Ik maak gebruik van een "geleende" Ziggo Arris modem Model:CM450 B (waarvan bijna geen info over specs is te vinden op het internet) en daaraan gekoppeld een router van Linksys WRT54G. Beide zijn oude beestjes, staan in de meterkast en hebben denk ik hun beste tijd gehad. Mij lijkt de oplossing voor mijn probleem redelijk simpel (tenminste dat hoop ik). Ik zal moeten overgaan tot het aanschaffen van nieuwe hardware. Maar voordat ik te snel overga tot een koop waar ik spijt van krijg, vraag ik mij af wat ik dan het beste kan doen. Ik download vrij weinig, stream redelijk veel via Netflix, Youtube en Google Play Music, maar game niet. Ik ben dus geen heavy user, maar wil een stabiele, sterke (bereik buiten zou ook erg fijn zijn) en duurzame verbinding, waar ik dus de komende jaren mee vooruit kan.
Kan iemand mij enig advies geven? De router van Ziggo er uit doen en dan een volledig nieuwe modem met router aanschaffen, alleen een nieuwe router? Of, of??? Kortom, ik loop vast en waardeer ten zeerste enig advies.
Dank!!!