Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[SCCM 2012R2] hoe bepaalde versie van Java?

Pagina: 1
Acties:

• TheIceWarrior
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:10
Wij zijn bezig met het inrichten van SCCM 2012R2 bij ons bedrijf en willen gebruik gaan maken van de Compliance Settings om een Baseline van software te maken waar bepaalde clients aan moeten voldoen.

We willen dat bijvoorbeeld op een groep clients altijd een bepaalde versie van Java geïnstalleerd staat.
Zover ik weet kun je met een Configuration Item een check op de java.exe versie aanmaken, dat lukt mij nog.
Maar als auto remediate zou ik dan graag willen dat het Application package "Java" geïnstalleerd gaat worden als de versie niet gelijk is of er helemaal geen Java aanwezig is, echter weet ik niet hoe.

Met behulp van Google heb ik het antwoord ook nog niet kunnen vinden dus ik hoop dat hier iemand mij mee op weg kan helpen.

Alvast bedankt :Y

• Semt-x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:41
Dat kan met een hele lastige omweg.
De uninstall key van sommige versies is verkeerd gevuld (bug in de software) waardoor een automatisch deinstallatie niet werkt.
Daarnaast verandert de parameters om de zoveel versies weer dus je kan alleen standaard deinstallatie maken als je een script maakt waarin het goede uninstall commando wordt gestart bij elke versie die wordt aangetroffen.
Ik zal over het uitschakelen van de automatische update maar niet beginnen.

De grote hoeveelheid security problemen en bugs in java zorgt voor zo veel versies dat wij niet langer van versies spreken, maar:
Java Runtime Enviroment 7 poging 60

Ik heb het 5 jaar geleden bij een bedrijf opgelost, weken mee bezig geweest, 4 verschillende generatie java clients met intotaal 70 versies (op 2000 nauwelijks gestandaardiseerde werkstations) destijds met SCCM 2007 :]

h2h
Sem

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Waarom maak je niet een aparte deployment aan voor de gewenste versie van Java. Die koppel je aan de collection waarin deze computers zitten. Je maakt je deployment dan "required" zodat deze altijd draait als de gewenste Java versie niet (meer) gedetecteerd wordt.

Enige probleem waar je dan mee zit zijn eventuele andere versies. Soms kan een installer prima een installatie van een oude versie opruimen, maar je kan ook hebben dat je meer moeite moet doen. Bijvoorbeeld een bat of cmd file met daarin een stukje script om diverse oudere versies van Java op te ruimen.

De uninstall switches voor de diverse varianten zal je dan moeten uitzoeken. Geen idee hoeveel verschillen er zijn. Maar sommige pakketten zijn daar inderdaad vreselijk in, Citrix Receiver bijvoorbeeld heeft met vrijwel elke versie wel een verschil in de switches. Als je dan oude versies wil opruimen kan het knap lastig zijn om alles in een keer goed te krijgen.

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-11 11:27

BFS

Rude awakening

CMD-Snake schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 18:35:
Citrix Receiver bijvoorbeeld heeft met vrijwel elke versie wel een verschil in de switches. Als je dan oude versies wil opruimen kan het knap lastig zijn om alles in een keer goed te krijgen.
Wellicht offtopic maar wel nuttig denk ik:

Daar is dan ook de Citrix Receiver Cleanup Utility voor beschikbaar, dat kan je leven een stuk eenvoudiger maken.

En dan ga je eens zoeken en vindt je ook een Java Uninstall Tool

[ Voor 12% gewijzigd door BFS op 10-07-2014 15:06 ]

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• Skydiver007
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 28-10-2016
Voeg indien nog niet gebeurd alle in je omgeving actief zijnde java versie's toe als application, compleet met uninstall commando en maak dan gebruik van superseeding.