Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Omzetten VHDX naar VHD (via netwerkshare)!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een .VHDX naar een Hyperv machine gekopieerd, die geen .VHDX ondersteunt. Daarom wil ik het VHDX bestand omzetten naar .VHD.

Nu dacht ik in eerste instantie: dan doe ik dit remote via een Hyperv machine die wel VHDX ondersteunt (edit -> disk selecteren op netwerk share -> omzetten). Helaas lukt dat niet. Ik krijg de melding dat de username/password incorrect is. Zelfs als ik full acces permissions voor "everyone" op de .VHDX instel, krijg ik de melding.

Probeer ik het via Powershell (convert-vhd \\netwerkshare\blabla.vhdx -destinationpath \\netwerkshare\blabla.vhd) dan krijg ik de melding "xxx is not an existing virtual machine file".

Aangezien ik geen diskspace heb op de Hyperv machine waar ik de omzetting op wil doen, is via netwerkshare mijn enige optie.

Heb ik hier gewoon pech, of zie ik iets over het hoofd? Uiteraard alles met elevated permissions geprobeerd. Omzetten via bijv. Virtualbox is misschien nog wel een mogelijkheid, maar heeft niet mijn voorkeur.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Komt omdat de Hyper V host zelf toegang moet hebben
http://blogs.technet.com/...-cifs-smb-file-share.aspx

Waarom niet Convert-VHD gewoon op de machine waar de VHD staat?

Verwijderd

Topicstarter
wagenveld schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:27:
Komt omdat de Hyper V host zelf toegang moet hebben
http://blogs.technet.com/...-cifs-smb-file-share.aspx

Waarom niet Convert-VHD gewoon op de machine waar de VHD staat?
Op de machine waar de VHD naartoe gekopieerd is, draait geen server 2012. Convert-vhd werkt niet op server 2008.

Lokaal op de 2012 server is geen mogelijkheid omdat de VHDX actief gebruikt wordt (het is een 2012 RDS).

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Een W8 client dan?

• Linke Loe
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-11 07:57
Als je het via een netwerk-share wil doen, kan ik me voorstellen dat het computer-account van de Hyper-V server rechten moet hebben op de VHDX-file.

Verwijderd

Topicstarter
Via HYPERV een share aangemaakt in een trusted domain. Toen wel over kunnen zetten. Dan maar zo. :).

Verwijderd

Beste,

Dit raad ik ten STERKSTE AF! Waarom? VHDX bestandsindeling maakt gebruik van Gen 1 of Gen 2 disk opbouw. Als er voor Gen2 is gekozen sloop je de gehele machine omdat de VM niets snapt van de Blocksize en opbouw hiervan.

Migratie traject naar een NIEUWE VM is veiliger en kosten efficienter. VHDX koppelen en downgraden naar VHD is een onmogelijke migratie, je gaat hier tegen enorm veel problemen aan lopen. Denk aan de volgende dingen;

- Packet Loss
- Netwerk Switch loss of connections
- Drivers die uit het niets missen en weer terug komen.

Bij vragen PM mij maar.

Sebza
Pagina: 1