Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:24
Oranje is gisteren vertrokken uit het Caesar Park Hotel.
Dit heeft 2 redenen (volgens de volkskrant: http://www.volkskrant.nl/...-Park-Hotel-verlaat.dhtml)

- Er is al een hotel gereserveerd voor de teams die de finale halen, en je moet extra betalen als je daar niet verblijft.
- Het Ceasar Park Hotel was al gereserveerd voor sponsors vanaf de halve finale.

Uiteraard is dit niet prettig voor de spelers, en er wordt dan ook links en rechts wat geklaagd.
De eerste reden is uiteraard nog niet van toepassing, maar de tweede wel en dat steekt een beetje.

Van Gaal liet wilde in de aanloop naar het WK niets aan het toeval overlaten en om die reden werd Huis ter Duin dan ook verbouwd: Beter wifi, en alle spelers op 1 verdieping.
De Duitsers gingen echter een stapje verder en hebben in Brazilië een compleet complex uit de grond gestampt: Campo Bahia :http://en.wikipedia.org/wiki/Campo_Bahia

De kosten van Campo Bahia worden geschat op 25 Miljoen euro..
Geen kattenpis, maar het vertrouwen van de Duitsers in Die Mannschaft straalt er vanaf.

Zelfs bij winst in de finale haal je die 25 Miljoen er niet uit, maar de kosten zijn deels private investeringen en het resort is na het WK nog beschikbaar en exploitabel natuurlijk.

Is dit het begin van een trend? Gaan we over 4 jaar zien dat de kanshebbers zelf gaan zorgen dat alles tot aan de finale perfect geregeld is?
een ING Heineken AH resort in Rusland? Betaald door de sponsors, waarbij de KNVB een deel betaalt bij behaald succes?

Kun je in 2018 na het WK het huisje reserveren waar Depay of Clasie geslapen heeft?
En eigenlijk de belangrijkste vraag: Heeft dit nut? Gaan we zover dat de landen die dit willen betalen daadwerkelijk meer succes hebben? Of is het gewoon decadente onzin?

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

De Duitsers kunnen dit betalen, veel andere landen denk ik niet...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Winst wordt te vaak op korte termijn bekeken.

Maar zoals je zelf aangeeft,
vastgoed is naderhand ook nog eens exploitabel.

Vergeet ook niet wat voor effect het WK heeft. Een beetje reclame door de juiste partijen kan zijn geld waard zijn. De normale consument kan er weinig mee,
maar als een partij als ballast Nedam die gebouwen binnen 3 maanden uit de grond stampt in een volkomen vreemd land, dat heeft veel meer impact voor niet alleen de thuismarkt, maar je hebt ook iets gemeen als je iets wilt beginnen in Brazilië.

In plaats van nodeloos mensen sturen die de markt gaan verkennen, connecties gaan leggen, etc,
kun je het traject drastisch verminderen. En daar bespaar je ook bergen geld mee.

En andere extreem voorbeeld is de superbowl,
daar wordt voor een reclame ruim 3 mln neergelegd. Alleen wel met de kennis dat het evenement op zich door miljoenen wordt bekeken, de reclames zelf zijn ook een hype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:17
DanielWW2 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 12:30:
Precies, de Duitsers hebben een zodanig BNP dat dat geheel verantwoord is. Verder is ervan uitgaan dat ze minimaal de halve finales halen bij hun reeel, bij ons nooit, alhoewel we het nu wel paar keer hebben laten zien (maar ook mazzel met CRC in de kwart).
Wmb gaan ze de nacht voor de finale in hun slaapzakkie op het strand slapen, misschien is dat goed voor de wedstrijd-frisheid? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07 18:10
25 miljoen valt veelal in het niet bij de totale belangen van zo'n toernooi. Ik geloof dan ook niet dat ze dit zouden doen op een moment dat het niet terug te verdienen is. Eigenlijk is het belachelijk dat de FIFA je dwingt om zulke maatregelen te nemen door de belangen van de sponsoren boven de spelers te zetten. Kan me dan ook prima vinden om een trainingskamp neer te zetten, wat mij betreft mag Nederland dat ook gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-10 20:49

Player1S

Probably out in the dark

DanielWW2 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 12:30:
Schijnt door een sponsor te zijn betaald. Dat meende ik gehoord te hebben in een nieuws item tijd terug.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-10 02:30
In ieder geval beter dan in een Braziliaans hotel nu zitten denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-10 18:55

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Tja, als je toch al van plan bent om zoiets te bouwen, dan kun je ook net zo goed het eerst een maandje aan je favoriete elftal uitlenen en daar wat extra kosten voor maken. Dat resort gaat populair zijn bij de duitsers, en omdat het waarschijnlijk gewoon een goed resort is verdien je dat er vanzelf weer uit.

Een resort bouwen in de tundra van Rusland gaat wat lastiger zijn om terug te verdienen ben ik bang.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Het ziet er inderdaad prachtig uit. Ik denk dat dit door het toerisme wel rendabel te maken is.

Afbeeldingslocatie: http://www.dfb.de/fileadmin/Image_Archive/News/campobahia_air_view_19_59371_p880722.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-10 16:12

Japser

Jeej!

Dr zit niet eens een voetbalveldje bij! Waardeloos :)

Ow toch wel ...hihi.

[ Voor 22% gewijzigd door Japser op 12-07-2014 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Valt me mee dat Campo Bahia dus wel op tijd klaar was voor het WK. Wat als dat niet was geweest?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-10 23:15
Die 25mln is niet volledig door de sponsors betaald maar samen met de DFB.
De DFB is de rijkste bond ter wereld dus voor hun is dit eenvoudig te betalen.

Kan het wel goed begrijpen dat ze dit gedaan hebben. De infrastructuur rond veel hotels is slecht, weinig controle qua verblijf vanaf de halve finale, veel hotels zouden niet echt top zijn (dat van Oranje zou ook niet meer top zijn in vergelijk tot andere hotels).

Dus als je het geld kunt missen waarom niet.

@The Eagle
Ik denk dat de Duitsers er wel voor gezorgd hebben dat het op tijd af zou komen. Dat ze dus goede/betrouwbare ontwikkelaars in de arm genomen hebben en gewoon harde eisen gehad hebben over wanneer de fases klaar zouden zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Deadsy op 13-07-2014 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 19:58

GS88

π raat

tweaker2010 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 12:18:
Het ziet er inderdaad prachtig uit. Ik denk dat dit door het toerisme wel rendabel te maken is.

[afbeelding]
En helemaal als DUI de finale wint.. Die Mannschaft-trekpleister. "Kijk, hier hebben de kampioenen van 2014 verbleven" klinkt beter als toeristentrekker als "Kijk, hier hebben de verliezend finalisten van 2014 verbleven" -O-

Rotterdam

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.