Toon posts:

10/100Mbit? ADSL op netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik ook een snellere internet verbinding via ADSL :) (bij gebrek aan kabel-internet). ADSL werkt nu op 1 PC. Nu wil ik een 100Mbit netwerk aanleggen. Echter de adsl modem werkt op 10Mbit. Nu dacht ik:
Zet 2 netwerkkaarten in de server PC, 1 100Mbit netwerkkaart en 1 10Mbit kaart. De 10Mbit gaat naar de ADSL modem en de 100Mbit naar de 100Mbit hub en de rest van netwerk. Weet iemand of dit wel mogelijk is of enige ervaring hiermee??? Kan ik voor de server een 486-100Mhz pc gebruiken of is dit echt te traag? Ik dacht voor de server voorlopig Win95 te draaien, maar als alles werkt eens met Linux te gaan prutsen.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
ja wrom niet?
edit: goeie forum uitzoeken is ook een kunst

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-08 15:50

jwbagger

,.-~'`'~-.,

voor t delen van die ADSL verbinding heb je sowiezo 2 netwerkkaarten in je 'server'-pc nodig hoor!
2x 10mbps kan dus , maar ook 1x10mbps+1x100mbps.
t gaat erom dat je een compleet interne netwerkomgeving creeeeert (vast wel ergens een 'e' te veel) door je internet op een andere netwerkkaart te gooien. Anders zou het modem dat delen moeten doen en je geen server hoeven te draaien...

kortom; je server heeft een poort naar buiten nodig & een poort naar binnen... totaal 2 dus ;)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verkeerde forum, move.to/NT

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Maar waarom zou je een 100Mbit netwerk aanleggen voor het delen van een adsl aansluiting die maximaal 1024Kbit is?

Verwijderd

Topicstarter
Waarom zou ik geen 100Mbit netwerk aanleggen? Het netwerk gaat niet alleen dienen voor internet, maar ook bestanden te delen en printers te delen e.d.

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:01
En het prijsverschil voor de kaartjes is ook nihil. Maar een 10/100mbit switch is toch wel duurder dan een 10mbit Hub. +-200 gulden. Het nut van een 100mbit kaartje in een 486 zie ik eigenlijk niet in dus dat kan net zo goed een 10mbit kaartje zijn. (een realtek kaartje trekt dat niet op een 486 (te veel cpu load) en een 3com is veel duurder) En dan moet je ook nog PCI in je 486 hebben zitten.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

voor t delen van die ADSL verbinding heb je sowiezo 2 netwerkkaarten in je 'server'-pc nodig hoor!
Dis is niet helemaal waar ik heb in me server 1 NIC en daar deel ik het mee.
Hoe: sluit je ADSL modem aan op je hub.
Dan gewoon verbinding maken met je server (ik gebruik pptp in linux) dan ff sharen dmv ipchains/iptables

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Op maandag 11 juni 2001 14:02 schreef ^EnterZ^ het volgende:

[..]

Dis is niet helemaal waar ik heb in me server 1 NIC en daar deel ik het mee.
Hoe: sluit je ADSL modem aan op je hub.
Dan gewoon verbinding maken met je server (ik gebruik pptp in linux) dan ff sharen dmv ipchains/iptables
vind ik toch vaag..dat je je ADSL modem wel in je hub kunbt gooien en een kabelmodem niet...

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Pagina: 1