Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-11 12:36
Dag allen,

Ik ben me aan het oriënteren voor de aanschaf van mijn eerste tablet. Er is nog wat twijfeling over de maat, op dit moment ben ik aan het zoeken naar 10 Inch, maar wellicht dat 9 inch al volstaat (8 inch lijkt me weer net iets te klein)

De beoogde gebruiksdoeleinden, internetten, simpele spelletjes, netflix, gedownloade series kijken.
In eerste instantie was het budget ca. 200 euro maar indien 'nodig' is dat nog wel wat op te rekken (ca. 260 euro)
Uiteraard heb ik al het een en ander bekeken en heb zelf 4 tablets op het oog, hieronder uitgewerkt met pluspunten en minpunten.

Nog 2 losse afwegingen:
- ik lees regelmatig dat gebruikers 1280 x 800 als resolutie te min vinden...
- Chinese tablets, duidelijk betere specs binnen mijn prijs range dan de tablets die ik hieronder opgesomd heb...maar hebben nog weleens wat tweaking nodig om fijn in gebruik te zijn. Ook geen duidelijkheid mbt de kwaliteit en het is wat onhanding mbt garantiegevallen natuurlijk..

De 4 tablets die ik vooralsnog op het ook heb (op volgorde van waardering door mezelf)

Samsung nexus 10
Pro:
Goede reviews, 4,5 ster uit 3 reviews op tweakers
1,7 Ghz,
2 Gb Ram
Resolutie 2560 x 1600
Android Kitkat + direct nieuwste updates

Con:
Geen SD card! (hoe groot is dit probleem met slechts 16 Gb ROM?)
Duurste van dit rijtje (ca. 260 euro als ik hem in het buitenland ga halen)

Asus Memopad 10
Pro:
Goede reviews, 4,5 ster uit 5 reviews op tweakers
1,6 Ghz

Con:
Eventueel de resolutie 1280 x 800

Lenovo Ideatab Yoga 10
Pro:
Goede reviews, 4 ster uit 2 reviews op tweakers
Accu gaat blijkbaar erg lang mee
Design, makkelijk vast te houden omdat zwaartepunt aan 1 zijde zit + een geintegreerde standaard.

Con:
Minder snelle processor 1,2 Ghz

Samsung Galaxy tab 3
Pro
1,6 Ghz

Con
Minst goede reviews, 3,5 ster uit 11 reviews op tweakers

Ik zou het zeer appricieren als iemand iets zou willen zeggen over de opties die ik genoemd heb en ook zeker over de 2 afwegingen die ik nog heb (1280 x 800 goed genoeg? Evt toch kiezen voor een chinese tablet? Pipo bijv.).

_/-\o_ Alvast bedankt voor enige reacties _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door louzy82 op 08-07-2014 11:03 ]

Louzy#2475

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-11 22:09
Misschien dat je deze ook kunt overwegen: pricewatch: Samsung Galaxy Tab Pro 8,4" WiFi 16GB Zwart. Is misschien geen 10" of 9" en ligt heel iets boven je budget maar is op alle vlakken, vooral het scherm, een betere tablet dan de Memopad, Yoga 10 of de Tab 3. Het is jammer dat de Nexus 10 nog zo moeilijk verkrijgbaar is want dat zou ook een goede optie zijn al is deze tablet onderhand al weer wat ouder. Volgens mij zijn ze de Nexus 10 al een tijdje aan het uitfaseren en komt er dit najaar, als Android L gelanceerd wordt, een opvolger die volgens de geruchten Nexus 9 gaat heten, zie o.a. http://androidworld.nl/nieuws/nexus-9-te-zien/. Het blijven tot nu toe nog steeds geruchten en er is verder ook nog niets bekend over de prijs of verschijningsdatum wat het moeilijk maakt om je aan te bevelen nog even te wachten.

Zoals je zelf ook al beschrijft, je kunt voor relatief weinig geld leuke tablets uit China halen maar dan neem je wel een zeker risico. Als ik kijk wat het verschil in prijs is met bijvoorbeeld de Tab Pro 8.4 dan lijkt het mij persoonlijk het gedoe en de extra risico's niet waard.

Wat betreft de resolutie van een tablet, als dit je eerste tablet is dan zal 1280x800 op een 10" geen probleem zijn omdat je nog niet echt een vergelijking hebt kunnen maken met betere tablets. Als je een tablet hebt gezien met een veel hogere DPI/resolutie dan wil je niet meer terug. Vooral tekst ziet er een stuk scherper uit waardoor het prettiger leest. Enige minpunt van een tablet met een hogere resolutie is dan wel weer dat het een aanslag op de GPU is, vooral met spellen, en indirect ook op de accu. De voordelen zijn in mijn ogen groter dan de nadelen waardoor ik anno 2014 geen 10" tablet met een resolutie van 1280x800 zou aanbevelen.

• louzy82
De nexus 10 had ik toegevoegd aan mijn lijstje omdat ik hem in het buitenland nog kan kopen (voor 260 euro).
Dus dat lijkt me uit dit rijtje wel de beste optie?!

Ik zal eens in een winkel naar een 8 inch kijken of die afmeting me bevalt.

Wat je zegt over de resolutie is op zich wel logisch. Dus voor mij zou 1280 x 800 op zich goed genoeg kunnen zijn... maar toch twijfel ik daar nu al aan.

Louzy#2475

• louzy82
Ik zie nu ook de volgende binnen de wat opgerekte range:
Asus Memopad 10 FHD
Pro
Goede reviews, 4,5 ster uit 4 reviews op tweakers
1,6 Ghz,
2 Gb Ram
FHD 1920 X 1200 resolutie
32 Gb
SD card slot (een pro in vergelijking met Nexus)

Con
In vergelijk met de Nexus, geen Kitkat, wachten op updates

[ Voor 12% gewijzigd door louzy82 op 08-07-2014 23:01 ]

Louzy#2475

• louzy82
Grrr toch lastig om de knoop door te hakken.

Nexus 10 voor 260 euro

of

Memo pad 10 voor 190 euro

is KitKat (en de komende android) en een betere resolutie het prijsverschil waard.

Louzy#2475

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
→ MAA

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-11 22:09
Woon je in de buurt van een MediaMarkt of iets dergelijks? Ik zou daar heen gaan en de tablets bekijken en vasthouden. Dan krijg je een aardig beeld van het verschil in kwaliteit wat betreft het scherm (resolutie, kijkhoeken, contrast) en de bouwkwaliteit. De Nexus 10 zullen ze waarschijnlijk niet meer hebben liggen maar vergelijkbare tablets qua schermresolutie zijn onder andere de Galaxy Note 10.1 2014, Galaxy Tab Pro 10.1/8.4, de Asus Transformer TF701.

Wat betreft updates, ik kan geen berichten vinden dat Asus de Memopad een update naar KitKat gaat geven maar wat niet is kan nog komen. Samsung is overigens ook niet erg vlot met het uitbrengen van updates maar daar staat dan tegenover dat de recent uitgebrachte tablets allemaal al op KitKat zitten (Tab Note, Tab Pro, Tab S en de Tab 4). Minpunt van Samsung tablets blijft natuurlijk de bloated Touchwiz maar de recentere versies worden als iets beter. Wat dat betreft is een Nexus met stock Android toch echt een groot pluspunt. Overigens is de Nexus 10 niet meer de nieuwste tablet en ik denk dat Android L wel eens de laatste update zou kunnen zijn voor die tablet. Nexus apparaten worden namelijk ook niet eindeloos van updates voorzien maar zijn wel populair in de Android community waardoor er veel custom ROMS beschikbaar zijn waarmee je de houdbaarheid nog wat op kan rekken.

• louzy82
Thanks!
Er zit hier toevallig een BCC om de hoek waar ik vandaag wil gaan kijken om een goed idee te krijgen van de resolutie.

Evt zou ik de memopad nog kunnen rooten en via die weg kitkat erop zetten.

Louzy#2475

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Misschien toch is naar een chinese tablet kijken?
Heb zelf een tablet gekocht bij loveandroid.nl en die hebben zeer goede service en goede garantieregeling
Of op bitspeed.nl

• krissie100
  • Nu online
www.bitspeed.nl/pipo-pad-...-9.7-inch-retina-ips.html
Zeer goede tablet, goed betrouwbaar merk en de nieuwste processor
Of deze nieuwe beauty uit china
www.banggood.com/Cube-U65...-4_4-Tablet-p-934577.html

[ Voor 32% gewijzigd door krissie100 op 09-07-2014 18:32 ]

• louzy82
Hm, via een reseller zou wat garantie etc betreft wellicht nog wel een optie zijn.
Thanks voor de tips, ik ga het eens bekijken!

De pipo staat me wel aan :-)

Louzy#2475

• louzy82
Thanks voor de reacties, ben hiermee nog wat gaan nadenken en opties af gaan wegen en daar is het volgende uit gekomen :-P

Mogelijke keuzes na nogmaals alle opties na te gaan
10 inch
Nexus 10
Ondanks dat ie wat ouder is, zijn de specs toch goed (voor een prijs van 260 euro)

Cube U30GT2 (bij een NL reseller kopen)
Specs zijn goed, maar denk bij china tablets toch aan tablets die out of the box vaak niet helemaal soepel lopen.
Geen GPS is wel jammer.

9 inch (mooie tussenmaat?)
Cube U39GT
Specs zijn goed voor 200 euro, helaas geen GPS en Android 4.2 (wederom twijfel over functioneren china tablets zonder tweaken)

8/ 8,4 inch
Galaxy Tab pro
8,4 inch, goede specs en Android Kitkat. Zeker een optie als ik kies voor dit formaat

Galaxy tab 3
Specs minder goed dan de tab pro maar voldoende voor het beoogde gebruik.
Android 4.2
Lage prijs, slechts 140 euro na cashback actie.

Twijfelgeval
10 inch
Pipo Pad P1 GPS, twijfelgeval
Nieuwe processor, kinderziektes? Toch wel wat negatieve geluiden over de eerste batch

Afvallers
10 inch
Asus MemoPad FHD
Vergelijkbaar met Nexus maar neig toch naar Nexus (Android 4.4 + kale android)

Pipo T9
Zelfde prijs en volgens mij niet beter dan de Nexus

Pipo Pad P1 GPS
Nieuwe processor, kinderziektes? Toch wel wat negatieve geluiden over de eerste batch

Onda V975
Vergelijkbaar met de Cube maar slechts 1 gb Ram

8,4 Inch
LG G Pad
Samsung tabpro net wat beter

Louzy#2475

• krissie100
  • Nu online
louzy82 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 13:27:
Thanks voor de reacties, ben hiermee nog wat gaan nadenken en opties af gaan wegen en daar is het volgende uit gekomen :-P

10 inch
Nexus 10
Ondanks dat ie wat ouder is, zijn de specs toch goed (voor een prijs van 260 euro)

Specs zijn goed, maar denk bij china tablets toch aan tablets die out of the box vaak niet helemaal soepel lopen.
Geen GPS is wel jammer.

Cube U39GT
Specs zijn goed voor 200 euro, helaas geen GPS en Android 4.2 (wederom twijfel over functioneren china tablets zonder tweaken)

8/ 8,4 inch
Galaxy Tab pro
8,4 inch, goede specs en Android Kitkat. Zeker een optie als ik kies voor dit formaat

Galaxy tab 3
Android 4.2

Twijfelgeval
10 inch

Afvallers
10 inch
Asus MemoPad FHD

Pipo T9

Pipo Pad P1 GPS

Onda V975

8,4 Inch
LG G Pad
Miin vader heeft de cube u30gt 2 jaar geleden gekocht bij loveandroid, en die gebruikt hij nog steeds elke dag, en hij bevalt nog goed, wel is er een een jaar geleden een nieuwe accu kostenloos ingezet omdat de oude bijna dood was ineens en was toen een maandje weg en nu doet hij het weer geweldig

• krissie100
  • Nu online
louzy82 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 13:27:

10 inch
Nexus 10

Geen GPS is wel jammer.

Cube U39GT

8/ 8,4 inch
Galaxy Tab pro

Galaxy tab 3
Android 4.2

Twijfelgeval
10 inch

Afvallers
10 inch
Asus MemoPad FHD

Pipo T9

Pipo Pad P1 GPS

Onda V975

8,4 Inch
LG G Pad
Miin vader heeft de cube u30gt 2 jaar geleden gekocht bij loveandroid, en die gebruikt hij nog steeds elke dag, en hij bevalt nog goed, wel is er een een jaar geleden een nieuwe accu kostenloos ingezet omdat de oude bijna dood was ineens en was toen een maandje weg en nu doet hij het weer geweldig

Edit: hij liep out of the box al goed en ik heb er niks aan getweakt

• louzy82
Thanks voor je reactie!
Service van loveandroid is ook aan te bevelen dus.

Louzy#2475

• krissie100
  • Nu online
louzy82 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:02:
Thanks voor je reactie!
Service van loveandroid is ook aan te bevelen dus.
Ja, al is het wel van eigenaar gewisseld, maar heb ze even een mail gestuurd tijdje terug en ze beloven nog steeds dezelfde service te leveren

• louzy82
Het is uiteindelijk een galaxy tab pro 10.1 geworden.
Heb hem via marktplaats voor 250 euro, 2 maanden oud.
Precies wat ik zocht qua specs, Android kitkat en nog eens lichter dan andere 10 inch tabs ook nog.

Thanks voor de tips en adviezen!

[ Voor 18% gewijzigd door louzy82 op 12-07-2014 21:35 ]

Louzy#2475

Pagina: 1