Dag allen,
Ik ben me aan het oriënteren voor de aanschaf van mijn eerste tablet. Er is nog wat twijfeling over de maat, op dit moment ben ik aan het zoeken naar 10 Inch, maar wellicht dat 9 inch al volstaat (8 inch lijkt me weer net iets te klein)
De beoogde gebruiksdoeleinden, internetten, simpele spelletjes, netflix, gedownloade series kijken.
In eerste instantie was het budget ca. 200 euro maar indien 'nodig' is dat nog wel wat op te rekken (ca. 260 euro)
Uiteraard heb ik al het een en ander bekeken en heb zelf 4 tablets op het oog, hieronder uitgewerkt met pluspunten en minpunten.
Nog 2 losse afwegingen:
- ik lees regelmatig dat gebruikers 1280 x 800 als resolutie te min vinden...
- Chinese tablets, duidelijk betere specs binnen mijn prijs range dan de tablets die ik hieronder opgesomd heb...maar hebben nog weleens wat tweaking nodig om fijn in gebruik te zijn. Ook geen duidelijkheid mbt de kwaliteit en het is wat onhanding mbt garantiegevallen natuurlijk..
De 4 tablets die ik vooralsnog op het ook heb (op volgorde van waardering door mezelf)
Samsung nexus 10
Pro:
Goede reviews, 4,5 ster uit 3 reviews op tweakers
1,7 Ghz,
2 Gb Ram
Resolutie 2560 x 1600
Android Kitkat + direct nieuwste updates
Con:
Geen SD card! (hoe groot is dit probleem met slechts 16 Gb ROM?)
Duurste van dit rijtje (ca. 260 euro als ik hem in het buitenland ga halen)
Asus Memopad 10
Pro:
Goede reviews, 4,5 ster uit 5 reviews op tweakers
1,6 Ghz
Con:
Eventueel de resolutie 1280 x 800
Lenovo Ideatab Yoga 10
Pro:
Goede reviews, 4 ster uit 2 reviews op tweakers
Accu gaat blijkbaar erg lang mee
Design, makkelijk vast te houden omdat zwaartepunt aan 1 zijde zit + een geintegreerde standaard.
Con:
Minder snelle processor 1,2 Ghz
Samsung Galaxy tab 3
Pro
1,6 Ghz
Con
Minst goede reviews, 3,5 ster uit 11 reviews op tweakers
Ik zou het zeer appricieren als iemand iets zou willen zeggen over de opties die ik genoemd heb en ook zeker over de 2 afwegingen die ik nog heb (1280 x 800 goed genoeg? Evt toch kiezen voor een chinese tablet? Pipo bijv.).
Alvast bedankt voor enige reacties
Ik ben me aan het oriënteren voor de aanschaf van mijn eerste tablet. Er is nog wat twijfeling over de maat, op dit moment ben ik aan het zoeken naar 10 Inch, maar wellicht dat 9 inch al volstaat (8 inch lijkt me weer net iets te klein)
De beoogde gebruiksdoeleinden, internetten, simpele spelletjes, netflix, gedownloade series kijken.
In eerste instantie was het budget ca. 200 euro maar indien 'nodig' is dat nog wel wat op te rekken (ca. 260 euro)
Uiteraard heb ik al het een en ander bekeken en heb zelf 4 tablets op het oog, hieronder uitgewerkt met pluspunten en minpunten.
Nog 2 losse afwegingen:
- ik lees regelmatig dat gebruikers 1280 x 800 als resolutie te min vinden...
- Chinese tablets, duidelijk betere specs binnen mijn prijs range dan de tablets die ik hieronder opgesomd heb...maar hebben nog weleens wat tweaking nodig om fijn in gebruik te zijn. Ook geen duidelijkheid mbt de kwaliteit en het is wat onhanding mbt garantiegevallen natuurlijk..
De 4 tablets die ik vooralsnog op het ook heb (op volgorde van waardering door mezelf)
Samsung nexus 10
Pro:
Goede reviews, 4,5 ster uit 3 reviews op tweakers
1,7 Ghz,
2 Gb Ram
Resolutie 2560 x 1600
Android Kitkat + direct nieuwste updates
Con:
Geen SD card! (hoe groot is dit probleem met slechts 16 Gb ROM?)
Duurste van dit rijtje (ca. 260 euro als ik hem in het buitenland ga halen)
Asus Memopad 10
Pro:
Goede reviews, 4,5 ster uit 5 reviews op tweakers
1,6 Ghz
Con:
Lenovo Ideatab Yoga 10
Pro:
Goede reviews, 4 ster uit 2 reviews op tweakers
Accu gaat blijkbaar erg lang mee
Design, makkelijk vast te houden omdat zwaartepunt aan 1 zijde zit + een geintegreerde standaard.
Con:
Minder snelle processor 1,2 Ghz
Samsung Galaxy tab 3
Pro
1,6 Ghz
Con
Minst goede reviews, 3,5 ster uit 11 reviews op tweakers
Ik zou het zeer appricieren als iemand iets zou willen zeggen over de opties die ik genoemd heb en ook zeker over de 2 afwegingen die ik nog heb (1280 x 800 goed genoeg? Evt toch kiezen voor een chinese tablet? Pipo bijv.).
[ Voor 3% gewijzigd door louzy82 op 08-07-2014 11:03 ]
Louzy#2475