Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Werking Interne cardreader en dvd drive op ASRock FM2A88M

Pagina: 1
Acties:

• YvoK
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 09:32
Beste tweakers,

Afgelopen december heb ik mezelf een nieuw systeem gekocht en gebouwd (zie inventarislijst).
Ik heb Windows 8.1 64-bit geïnstalleerd. Ik ben heel tevreden over het systeem, behalve dit:
De cardreader en de dvd drive werken niet alitjd goed. Vaak als ik een geheugenkaartje in de cardreader steek, ziet het systeem de het kaartje niet, of duurt het lang voordat het gezien wordt.
Als het kaartje dan gezien wordt, kan ik bijvoorbeeld 1 foto openen, maar daarna loopt de File Explorer vast en kan ik geen bestanden meer lezen.
Wanneer ik dan de kast openmaak en de USB-connector op een andere poort prik op het moederbord, werkt het daarna goed. Totdat ik een paar dagen later opnieuw een kaartje met foto's wil openen...
Erg frustrerend :( en ik heb geen idee wat ik moet doen. Is het moederbord niet goed? Is de cardreader niet goed?

De dvd drive vertoont af en toe vergelijkbaar gedrag. Mijn dochters kunnen de Sims bijvoorbeeld niet lekker spelen omdat het spel de DVD dan ineens niet meer kan lezen.

Iemand een idee wat ik kan doen? Zou het een IRQ conflict kunnen zijn? Dit heb ik niet kunnen constateren in de Device Manager in ieder geval.