VPN voor omzeilen geoblock

Pagina: 1
Acties:
  • 5.688 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
(jarig!)
Sinds een paar weken ben ik geemigreerd naar de VS. Bevalt allemaal erg goed, alleen wel jammer dat ik de verschillende samenvatting en livestreams niet meer kan afspelen tijdens een sportzomer met de Tour en het WK. Ik ben nu op zoek naar een kwalitatief goede, maar betaalbare oplossing. Wat je veel tegen komt zijn websites als HideMyAss.com en IPVanish.com. Verder heb ik ook goede verhalen gehoord over astrill.com. Er zijn nog talloze andere aanbieders en ik heb er verder weinig ervaring mee. Waar hebben jullie goede ervaring mee en welke raden jullie aan? Voor mij is het vooral belangrijk om Nederlandse geoblocks te omzeilen van de VS. Maar hoe meer mogelijkheden hoe beter natuurlijk. Sporza bijvoorbeeld vind ik ook leuk om te kijken.

Een ander idee wat ik nog had is om een VPN verbinding tot stand te brengen met de router in het huis van mijn ouders. Zij hebben zo'n KPN glasvezel abonnement waarvan ze niet de volledige bandbreedte gebruiken. In theorie genoeg ruimte voor mij. Zeker gezien de tijdverschillen. Is dit laatste ook mogelijk? Zo ja hoe kan ik dat het beste aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ik heb voor het WK een abo voor een maand op PureVPN genomen. Voor 6 cad of zo. Je kunt de eigen applicatie gebruiken of de gewone standaarden. Als je de eigen applicatie gebruikt kunt je uit een heleboel landen kiezen. Voor Nederland is er een speciale Worldcup optie voor Belgie niet.

Ik gebruik het om de interviews van de spelers na de wedstrijd te kijken zowel op sporza als op de nos.
Het werkt goed maar mijn eigen internet verbinding is vaak te traag dus dan moet ik nog heel vaak opnieuw beginnen of lang wachten tot het gebuffert is.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LamSchaap
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-06 20:37
In China gebruik ik vooral Astrill. Werkt zeer goed. Verder gebruik ik soms Hola en anonymoX. Heb ook gebruik gemaakt van eigen OpenVPN server. Gaat wat tijd in zitten en was bij mij erg traag. Daarom vind ik voortaan makkelijker om Astrill te gebruiken. Keuze uit hoop servers. Als eentje traag is switch je zo naar een andere toe.

[ Voor 12% gewijzigd door LamSchaap op 08-07-2014 05:37 ]

Kwalitatief blaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik gebruik Windows Azure voor Netflix. Werkt erg goed. Enige nadeel is dat je RRAS opnieuw moet configureren (klusje van 5 minuten) als je VM naar een andere host wordt gemigreerd, wat ongeveer een keer per maand gebeurt.

Bovenstaande optie kun je ook gebruiken als je bij je ouders een klein servertje neerzet. Alles waar Windows 2008 of hoger op kan draaien voldoet.

[ Voor 20% gewijzigd door Trommelrem op 08-07-2014 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-06 01:08
Ik heb zelf thuis een FritzBox staan waarover ik al mijn verkeer van buitenshuis routeer.
Ik kom vaak genoeg tegen op scholen en bij bedrijven(zelfs hier in NL) dat videosites/p2p/VoIP/games/Windows-updates/mail geblokkeerd worden en dat kan erg hinderlijk zijn.
Ook heb ik bij vrienden in het buitenland een FritzBox gezet omdat Nederlandse ISPs vaker geweerd worden bij buitenlandse videostreams. Gaat prima! Wel 2 nadelen: Je moet een (eigen) applicatie installeren en het werkt niet op een smartphone.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
(jarig!)
timmie1 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:36:
Ik heb zelf thuis een FritzBox staan waarover ik al mijn verkeer van buitenshuis routeer.
Ik kom vaak genoeg tegen op scholen en bij bedrijven(zelfs hier in NL) dat videosites/p2p/VoIP/games/Windows-updates/mail geblokkeerd worden en dat kan erg hinderlijk zijn.
Ook heb ik bij vrienden in het buitenland een FritzBox gezet omdat Nederlandse ISPs vaker geweerd worden bij buitenlandse videostreams. Gaat prima! Wel 2 nadelen: Je moet een (eigen) applicatie installeren en het werkt niet op een smartphone.
Dit klinkt interessant. Zou je iets meer willen uitleggen hoe je dit voor elkaar krijgt. Kan je die applicatie gewoon downloaden en installeren of is het een stuk ingewikkelder? Thanks voor alle reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-06 13:45
Als je dan op eigen oplossingen op eigen lijnen overschakelt, waarom dan niet met een router die out of the box VPN volgens algemene standaarden ondersteunt, en die je dus ook op een smartphone/tablet kunt gebruiken? Zoals een DD-WRT/OpenWRT/whatever router, of een Asus RT-N66AC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Rannasha

Does not compute.

Ik gebruik AirVPN vanuit FR/CH. Kost 5 euro p/m voor een abo van 3 maand. Ze bieden een client-programma waarmee je de server kunt uitkiezen uit een lange lijst, met statistieken als huidige bandwidth-usage / user-count / enz... zodat je de overvolle servers (zijn er weinig) kunt vermijden.

Ik haal hier prima resultaten met AirVPN. Via een NL server haal ik praktisch dezelfde bandwidth in speedtests als zonder VPN en ook latencies zijn goed.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
(jarig!)
Henk schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 15:06:
Als je dan op eigen oplossingen op eigen lijnen overschakelt, waarom dan niet met een router die out of the box VPN volgens algemene standaarden ondersteunt, en die je dus ook op een smartphone/tablet kunt gebruiken? Zoals een DD-WRT/OpenWRT/whatever router, of een Asus RT-N66AC?
Dat is lastig te realiseren vanuit Boston in Hilversum. Ik krijg het niet voor elkaar mijn ouders dat te laten doen. Is het niet mogelijk op de standaard router/box van KPN glasvezel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-06 13:45
bart1074 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 15:11:
[...]

Dat is lastig te realiseren vanuit Boston in Hilversum. Ik krijg het niet voor elkaar mijn ouders dat te laten doen. Is het niet mogelijk op de standaard router/box van KPN glasvezel?
Geen idee of het kan op het kpn doosje, maar anders; router bestellen en bij ouders laten leveren, teamviewer laten installeren, kpn doosje op bridge, router erachter en via teamviewer de vpn configgen. Klaar is bart :P

Volgens mij heeft de RT-N12 van 30 euro ook VPN-functie trouwens ;-)

[ Voor 6% gewijzigd door Henk op 08-07-2014 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-06 18:58
Je zou ook kunnen kiezen voor een Simpele kleine VPS server, ik weet niet hoeveel trafiic je zou willen gaan verstoken, maar een simpele linux server bij Versio (hosting is matig maar voor dit doeleinde goed genoeg ), bijvoorbeeld een Cloudbox kan je dit perfect inzetten, het voordeel is dan ook dat je ene Private VPN heb met 100/100 mbit, kosten voor deze server zijn uit me hoofd een tientje p/m, de rest van de hdd space kan je nog mooi gebruiken voor Owncloud ofzo, heb je gelijk een private Dropbox/Copy variant, eventueel zou je ook nog kunnen kijken voor andere hosting partijen, met het voordeel van een Vast IP + Hoge upload.
Eventueel wil ik je wel helpen met de config daarvan.

[ Voor 4% gewijzigd door _trickster_ op 08-07-2014 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wourk
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-04 11:58
timmie1 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:36:
Hier ben ik ook zeer geïnteresseerd in, dit is nieuw voor mij en klinkt als een perfecte toevoeging. Vanuit Engeland loop ik ook veel te vaak tegen de geoblock aan. De Fritzboxrouter heb ik al, als ik daar een applicatie op kan zetten en er vanaf ben is dat perfect. Hopelijk wil je uitleggen hoe dat zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-06 22:42
wourk schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 15:23:
[...]

Hier ben ik ook zeer geïnteresseerd in, dit is nieuw voor mij en klinkt als een perfecte toevoeging. Vanuit Engeland loop ik ook veel te vaak tegen de geoblock aan. De Fritzboxrouter heb ik al, als ik daar een applicatie op kan zetten en er vanaf ben is dat perfect. Hopelijk wil je uitleggen hoe dat zit.
If zee dooon't mindz ee liettle gerrrrrrrrrrman accczent:
http://www.youtube.com/watch?v=sCw6zNzCHU8

niet zo heel complex om te voorschijn te goochelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
wourk schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 15:23:
[...]

Het zit zo:

1. VPN-verbinding definieren door middel van het AVM Fritz!Box VPN configure programma.
Hier vragen ze je o.a. om je ip-adres/MyFritz-adres, het instellen van een lokaal ip-adres(192.168.178.xxx) en een emailadres ter verificatie.
2. Na het aanmaken van een VPN-verbinding, krijg je een aantal bestanden te zijn. Één van deze bestanden moet worden geupload in de Fritz!Box webinterface, de andere in het Fritz!VPN-programma(later).
3. Nu moet je de Fritz!VPN applicatie voor Windows installeren. Na installatie kun je het programma openen in het start-menu. Je importeert het goede bestand uit stap 2 in dit programma. Als het goed is heb je nu een verbinding in je overzicht staan.
4. Klaar voor verbinding!

Voor de duidelijkheid: Je hebt dus 2 programma's nodig(allebei te downloaden vanaf de AVM website):
-Fritz! VPN configure (eenmalig)
-Fritz!VPN (om de VPN-verbinding te starten)

Hopelijk is het duidelijk genoeg uitgelegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
(jarig!)
timmie1 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 18:03:
[...]

Het zit zo:

1. VPN-verbinding definieren door middel van het AVM Fritz!Box VPN configure programma.
Hier vragen ze je o.a. om je ip-adres/MyFritz-adres, het instellen van een lokaal ip-adres(192.168.178.xxx) en een emailadres ter verificatie.
2. Na het aanmaken van een VPN-verbinding, krijg je een aantal bestanden te zijn. Één van deze bestanden moet worden geupload in de Fritz!Box webinterface, de andere in het Fritz!VPN-programma(later).
3. Nu moet je de Fritz!VPN applicatie voor Windows installeren. Na installatie kun je het programma openen in het start-menu. Je importeert het goede bestand uit stap 2 in dit programma. Als het goed is heb je nu een verbinding in je overzicht staan.
4. Klaar voor verbinding!

Voor de duidelijkheid: Je hebt dus 2 programma's nodig(allebei te downloaden vanaf de AVM website):
-Fritz! VPN configure (eenmalig)
-Fritz!VPN (om de VPN-verbinding te starten)

Hopelijk is het duidelijk genoeg uitgelegd?
Mijn ouders hebben die ZTE H220N is het daarmee ook mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
De ZTE H220N is toch de Experiabox van KPN?
Alle door KPN geleverde apparatuur is in configuratie beperkt tot portforwarding en WiFi-instellingen(SSID, wachtwoord). Lijkt me dus niet dat je daarmee VPN zou kunnen doen.

Als je ouders een synology-schijf in hun netwerk hebben, dan zou het ook kunnen. Hier kan je namelijk ook een VPN-server op installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylanvana
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-11-2021
vpnxs.nl misschien iets? Ben zelf een tevreden ex-klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Kijk ook even op http://www.reddit.com/r/vpn, veel discussies over VPNs.

Meeste aangeraden op reddit is Private Internet Access (PIA) voor 6 dollar/maand of 40 dollar/jaar. Heeft een server in Nederland. Maar je hebt verder genoeg keus. Hier is een lijst van TorrentFreak, waar de providers zelf ingaan op privacy en anonimiteit:
https://torrentfreak.com/...usly-2014-edition-140315/

Niet dat dit per se blijkt uit je vraag, maar hiermee heb je wel een lijst met VPN providers.

[ Voor 3% gewijzigd door Tk55 op 08-07-2014 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

bart1074 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 04:51:
Sinds een paar weken ben ik geemigreerd naar de VS. Bevalt allemaal erg goed, alleen wel jammer dat ik de verschillende samenvatting en livestreams niet meer kan afspelen tijdens een sportzomer met de Tour en het WK.
Probeer http://www.unblock-us.com even een week (gratis trial periode). Bevalt mij meer dan goed. Kan je ook netflix Nederlands kijken en ze doen veel , heel veel aan sportuitzendingen. Zit een fijne helpdesk achter met goede support.

Kost ongeveer 5 dollar per maand (ik betaal 4 euro meen ik). Ze promoten momenteel dat je nu overal tour de france en de world cup kan kijken, denk dat het iets is wat je zoekt en lijkt me (in iedergeval voor de korte termijn) een fijne oplossing.

En het is de 1e week gratis, dus even aanmelden en je kan los. Kan je ook mooi de wedstrijd van Nederland meepakken.

En voor de langere termijn kan je dan even rustig wat verder kijken en proberen, neem aan dat je niet zo je ouders kan bellen om een vpn in te stellen, althans dat zie ik mijn ouders niet even erop zetten :+

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 08-07-2014 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 451726

Een geoblock proberen te omzeilen is niet echt verboden. Er is genoeg keuze te vinden. Een echte VPN geeft je ook veel extra veiligheid bij het internetten dan via het open net.

Gratis:
http://money.cnn.com/vide...tflix.cnnmoney/index.html

Betaald:
Vaak als allerbeste getest: www.privateinternetaccess.com / PIA. Deze VPN heeft snelle verbindingen, goede policy en is erg goedkoop, kost je ongeveer EUR 2,40 per maand / $40 per jaar. Unblock-us kan ook, maar vindt ik eigenlijk te duur voor wat je krijgt want het is ook geen volledige VPN. Want met PIA kun je ook beveiligd surfen, wat vooral erg handig is met een iPad of laptop op openbare netwerken zoals bij de Starbucks of op een vliegveld. Eigenlijk zou je niet zonder moeten, ben er meer dan tevreden over.

Afbeeldingslocatie: http://www.vpntopten.com/wp-content/uploads/2013/02/Private-Internet-Access-VPN.png

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 451726 op 08-07-2014 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Anoniem: 451726 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 20:05:
Eigenlijk zou je niet zonder moeten, ben er meer dan tevreden over.
Hoe zit het eigenlijk met de snelheid? Die gaat toch wel wat achteruit bij een goedkopere vpn verbinding? Nu is dat vanuit Amerika meestal niet zo spannend omdat het internet daar (meestal) niet zo snel is als in Nederland, maar als je als Nederlander een vpn gebruikt binnen Nederland en je hebt bijv. Ziggo 180 mbit, dan moet je toch een flinke vpn hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 673542

even dezelfde vraag maar op een ander gebied.

Ik bezoek vaak Leboncoin.fr , een Franse variant van Marktplaats. Voor mijn auto-hobby koop én verkoop ik daar regelmatig, maar sinds enkele maanden werkt het vanuit NL niet meer.

Nu lijkt het erop dat buitenlanders in het moderne Frankrijk van 2015 worden geweerd van de site. Ik heb ze gemaild en het officiële standpunt is: "leboncoin is een regionaal georiënteerde website. wij raden onze bezoekers werk aan om goederen op te halen en contant af te rekenen". Je gelooft het niet, maar in een land waar ze nog met cheques betalen ligt het wel voor de hand

Met het thuis- emailadres waarmee ik contact zocht met de helpdesk kan ik nu niets meer. Als ik daarmee op een advertentie reageer krijg ik niet eens de auto-reply.
Als ik mijn Hotmail-adres gebruik krijg ik wel de auto-reply maar reageert stelselmatig geen enkele van de adverteerders. Voor de goede orde: mijn mails zijn altijd beleefd en altijd in goed Frans; geen reden voor blocking of bashing.

Vorige week een free trial geprobeerd van IBVPN, met een VPN in Parijs. Ik krijg dan wel weer de autoreply op mijn thuismail maar nog steeds geen reactie. Heb 10 advertenties geprobeerd.

Wat te doen om deze flauwigheid te omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBFATA100
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-05 09:43
Bij toeval zie ik de oude vraag van rednas203 over zijn mail-probleem met gebruikers van de Franse site Leboncoin.fr.
Een Frans email-adres lijkt me de oplossing. Zo kun je bij Orange ook als je daar geen klant bent gratis een "compte" (account) met email-adres mogelijkheid aanmaken bv << tweakers@orange.fr >>.
Het Frans op de site zal voor rednas203 wel geen probleem zijn als hij in het Frans over auto-onderdelen kan corresponderen.
Wat betreft een VPN-verbinding: ik ben erg tevreden met mijn PrivateInternetAccess (PIA) abonnement.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.