Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een thuis server laten draaien wat voornamelijk dient voor het streamen van muziek en video, maar ook een plek waar foto's geplaatst worden, daarnaast wil ik graag de applicatie OwnCloud gaan draaien en daarnaast enkele kleine NodeJS applicaties waardoor een NAS snel afvalt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is niet echt een maximum, maar natuurlijk zo goedkoop mogelijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Helemaal niets, aangezien dit om een server gaat is er niets nodig zoals muis, toetsenbord of monitor oid.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik weet niet zeker wat beter is, drie schijfen in die machine, 1 voor het Linux OS, 2 voor data (raid nummer, geen idee, degene wanneer er een schijf dood gaat je die kan vervangen en je data niet weg is).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt een voorkeur, meestal heb ik nvidia en intel in mn hoofd zitten.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Zo stil mogelijk (machine draait op kamer naast een slaapkamer).
- Niet te veel energie slurpende voeding (machine draait immers 24/7)
Ga je overklokken?
Nope
Ik wil een thuis server laten draaien wat voornamelijk dient voor het streamen van muziek en video, maar ook een plek waar foto's geplaatst worden, daarnaast wil ik graag de applicatie OwnCloud gaan draaien en daarnaast enkele kleine NodeJS applicaties waardoor een NAS snel afvalt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is niet echt een maximum, maar natuurlijk zo goedkoop mogelijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Helemaal niets, aangezien dit om een server gaat is er niets nodig zoals muis, toetsenbord of monitor oid.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik weet niet zeker wat beter is, drie schijfen in die machine, 1 voor het Linux OS, 2 voor data (raid nummer, geen idee, degene wanneer er een schijf dood gaat je die kan vervangen en je data niet weg is).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt een voorkeur, meestal heb ik nvidia en intel in mn hoofd zitten.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Zo stil mogelijk (machine draait op kamer naast een slaapkamer).
- Niet te veel energie slurpende voeding (machine draait immers 24/7)
Ga je overklokken?
Nope