Toon posts:

Upgrade advies i7

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ben nieuw op het forum dus ik zal me eens netjes voorstellen.

Ik ben Zeki, 26 jaartjes jong werk in een snackbar.
Ik heb af en toe wat tijd om spelletjes te spelen. Echter laatste tijd lukt het niet meer zo goed.

Ik heb in november 2011 een i7 aangeschaft en na bijna 3 jaar is deze natuurlijk verouderd, maar nog steeds oersterk. Ik ben niet zo een computerfreak, de meeste dingen snap ik wel maar sommige dingen zijn ook nieuw voor me. Bijvoorbeeld overclocken etc.. Nooit nodig gehad denk ik :D Ik heb de pc ook verbonden met mijn tv via de hdmi ingang van mijn videokaart. Dit om een filmpje te kijken wanneer ik in bed lig.

Ik wil een aantal onderdelen veranderen want een tijdje geleden wou ik de nieuwste gta spelen en dit lukte niet echt. Hetzelfde verhaal met de assasins creed black flag.

Mijn computer specificaties :

Acer Aspire M5810
Intel Core i7 860 2,8 GHz
6gb DDR3 memory
1,5 Tb Harde Schijf
NVIDIA Geforce GT220 1024GB viedokaart.

Paar foto's

Afbeeldingslocatie: http://i1292.photobucket.com/albums/b567/Muhammet_Zeki_Sasma/IMG_7117_zpsd0187f82.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1292.photobucket.com/albums/b567/Muhammet_Zeki_Sasma/IMG_7120_zps51bcff8d.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1292.photobucket.com/albums/b567/Muhammet_Zeki_Sasma/IMG_7121_zpsc9aafa43.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1292.photobucket.com/albums/b567/Muhammet_Zeki_Sasma/IMG_7122_zps176272e9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1292.photobucket.com/albums/b567/Muhammet_Zeki_Sasma/IMG_7123_zps6c52a19a.jpg

Het eerste wat ik wil veranderen is natuurlijk de videokaart. Ik heb mijn zinnen gezet op de MSI GeForce GTX 760 Gaming,2GB/ Waarom weet ik niet maar de recenties bevielen mij wel
http://www.mycom.nl/compo...geforce-gtx-760-gaming2gb

Daarnaast adviseerde de man mij een nieuwe voeding van 700W , Cooler Master G 700W
http://www.mycom.nl/compo...4550/cooler-master-g-700w

Dit lijkt me een goede om deze computer op te krikken. Wat denken jullie ? Doe ik iets fouts of is dit de manier. Budget ligt een beetje aan mij, zit niet vast. De ene dag is 200 mijn budget en de andere dag 400 :D

Alvst bedankt voor iedereen die dit gelezen heeft en graag wat reacties. Fijne nacht nog...

Mvg,

Zeki ;w

• Harm30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-10-2025
Een goede 450-550 watt is al meer dan voldoende voor een gtx 760..

En misschien een leuke ssd er in? Voor je windows instal. Zal een fijne boost geven aan de responsiveness van je systeem.

Verder zou ik die i7 860 nog lekker even vasthouden, is een sterke cpu en komt nog goed mee.

[ Voor 17% gewijzigd door Harm30 op 08-07-2014 00:36 ]

gametag: estruqiarixs

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Die i7 is idd nog een leuk dingetje.

Ik zou zelf een HD7950/R9 280 nemen, die dingen zijn nu wat goedkoper dan de meeste GTX760's, en zullen langer meegaan door meer geheugen.

Als voeding zou ik kijken naar de pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W als je je huidige kast wilt houden, echter, wat ik zelf een beter idee zou vinden, is pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W + pricewatch: BitFenix Comrade Zwart. Die kast is echt heel veel beter wat je nu hebt, iets wat de levensduur van je systeem ten goede zal komen, gezien de lagere tempratuur, en minder stof.

Dat zou je totaal iets van 175 voor de videokaart, 50 euro voor de voeding en 35 euro voor de kast, een slordige 260 euro kosten. Maar, dan ben je wel direct voor de komende paar jaar klaar.

People as things, that’s where it starts.

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-02 22:02

zekerpixels

Victory Loves Preparation

Zoals hierboven geschreven, de voeding en gpu upgraden. (de laatste tijd zijn idd veel goede reacties te lezen over de HD7950/R9 280)

Omdat ik dezelfde prosessor heb, ik zou deze niet vervangen die kan nog wel even mee. Naar mijn ervaring word de prossesor tijdens games nog geen 50% belast (hangt natuurlijk wel af van wat je er allemaal mee doet).

Verder kan ik en ssd echt aanbevelen om windows op te installeren en evt een game of programma die veel gespeeld of gebruikt word. Je huidige hdd kun je dan gebruiken als 2e schijf.
Het snelheidsverschil is merkbaar in hoesnel windows boot en programma's open, mijn ervaring (Windows7) is een boottime die gehalveerd was en games die sneller laden.

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:35
Ik zie dat je huidige voeding een 450W Bronze exemplaat is. Die hoef je dus helemaal niet te vervangen. CPU is maximaal 100W, GPU maximaal 225W. Dan heb je nog 125W voor simpele dingetjes als geheugen en harde schijven.

GPU is een GTX 760 idd een goede optie. Een HD7950 kan ook. Is over het algemeen iets sneller.
Deze kaarten worden momenteel strontgoedkoop als overstock verkocht:
pricewatch: XFX Radeon HD7950 Double Dissipation Edition
160 euro :P

120GB SSD:
pricewatch: Crucial M500 2,5" 120GB
60 euro

250GB SSD:
pricewatch: Crucial MX100 256GB
95 euro

Dus 220 resp. 255 euro :D

[ Voor 20% gewijzigd door hjkv op 08-07-2014 01:57 ]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:18

Thomg

Aww yiss

Dell voedingen zijn over het algemeen niet bar slecht, maar vaak missen ze flink wat aansluitingen -> veel geklooi met molexen en dus schakelingen die kunnen falen.

Dat terzijde, max 360W op de 12V lijn :+
Is het alweer oud en nieuw?

[ Voor 6% gewijzigd door Thomg op 08-07-2014 03:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties.

Wat ik eruit haal uit jullie meningen/suggesties.

Als videokaart
pricewatch: XFX Radeon HD7950 Double Dissipation Edition

Ssd
pricewatch: Crucial M500 2,5" 120GB

Dat een voeding op dit moment nog niet noodzakelijk is.

Zal ik deze dingen zo doorvoeren. Dan heb ik deze morgen binnen.

Mvg,

Zeki

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Ik zou de Sapphire pakken, de XFX heeft niet bepaald een geweldige koeling en kan veel geluid maken.

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• Port187
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Mocht je je budget willen opkrikken, vergeet niet dat games aardig wat opslag nodig hebben.

Wellicht handig om een iets grotere SSD aan te schaffen? anders haal je wat betreft game laad tijden weinig voordeel uit.

Ga je toch voor 120GB SSD, dan zullen veel games op je 2de HDD geinstalleerd moeten worden.

Verwijderd

Topicstarter
Port187 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 10:19:
Mocht je je budget willen opkrikken, vergeet niet dat games aardig wat opslag nodig hebben.

Wellicht handig om een iets grotere SSD aan te schaffen? anders haal je wat betreft game laad tijden weinig voordeel uit.

Ga je toch voor 120GB SSD, dan zullen veel games op je 2de HDD geinstalleerd moeten worden.
jorisvdelsen schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 10:14:
Ik zou de Sapphire pakken, de XFX heeft niet bepaald een geweldige koeling en kan veel geluid maken.
Bedankt voor de info..

Ik heb deze 2 gelijk bij Alternate besteld. Waarschijnlijk morgen binnen...
Ik laat het jullie weten.

Mvg,

Zeki

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:19
Ik zou wél een andere voeding nemen. Je huidige voeding heeft volgens mij niet de aansluitingen voor die HD7950 (1 x 6 pin PEG en 1 x 8 pin PEG). Zeker ben ik daar niet van, maar het zou me verbazen gezien het vermogen (360W op de 12V, 18A per 12V rail) en omdat de huidige videokaart geen extra voedingsaansluitingen heeft. Denk niet dat Acer voedingen gaat inbouwen die gedimensioneerd zijn op zware videokaarten en dan een HTPC videokaartje gebruiken. Je gaat dan met omzetters van molex moeten knoeien, die dan liefst meegeleverd zijn met je videokaart maar als dat niet zo is, kun je helemaal niet verder.

En dan los nog van de connectors, die 360W 12V vermogen is gewoon niet genoeg voor een HD7950 omdat het 2 12V rails zijn. Een 8pins PEG connector kan in theorie 150W vermogen trekken, dat is wel heel kort bij de 180W die een enkele 12V rail kan leveren in jouw voeding. Als je je processor op dezelfde rail aansluit, zit je ver boven de limiet. De 6 pins kan 75 trekken, als die samen met je processor op dezelfde rail zit, kom je ook heel kort bij de 180W. Nu gaat die HD7950 geen 150W trekken in de ene en 75 in de andere want het totale TDP is 200W, maar dan nog mag die 8 pins onder geen beding op dezelfde rail komen want onder load ga je echt de 180 voorbij. Het staat nergens op die connectors op welke rail die zijn, dus je moet gokken en dat risico lijkt mij toch te groot met je nieuwe investering van in totaal meer dan €200. Speel dan liever iets veiliger en geef nog €50 extra aan een voeding.

De pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W of pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W die VasZaitsev voorstelde zijn ook meer aan te raden dan de Cooler Master G700 die die verkoper je aanraadde.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zoals hierboven al genoemd, i7 860 is één van de eerdere procesorren uit de I7 serie reeks maar loopt nog als een zonnetje (Wikipedia: List of Intel Core i7 microprocessors) heb hem zelf namelijk ook nog steeds.

6 Gb geheugen is in principe ook voldoende. Je hebt zo te zien alle 4 de sloten bezet (2 x 2 en 2 x 1 ?) dus dan zou je moeten gaan vervangen en dat is het niet waard.

Dus inderdaad videokaart, eventueel voeding en SSD kan nooit kwaad.

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel jongens. Heb gelijk de voeding ook besteld
Pagina: 1