Laptop start niet meer op, mislukte bios flash?

Pagina: 1
Acties:

• Kefding
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:29
Beste tweakers,

Onlangs heb ik op mijn Asus K52JC Laptop Windows 8.1 opnieuw geïnstalleerd. Echter kon deze de extra nvidea kaart niet vinden. Een jaar terug had ik dit probleem ook al. Ik heb toen mailcontact gehad met een Asus werknemer, en deze adviseerde mij de bios te flashes. Dat heb ik deze keer dus ook gedaan.
De flash op zichzelf ging prima. Hij wiste de oude bios, en heeft de nieuwe er op gezet en sloot toen af.
Toen ik de laptop daarna weer aan wilde zetten ging dit echter niet meer.

Het rare was dat, toen ik de laptop van de oplader haalde, het groene lichtje nog wel bleef branden. Ik heb toen de accu er uit gehaald en opnieuw proberen te starten, maar dat lukte niet. Wanneer ik nu de oplader in de laptop doe, zie ik ook geen groen lampje meer oplichten. Hij doet dus helemaal niets...

Is hier nog iets aan te doen? Van garantie is helaas geen sprake meer.

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-01 09:09
Kefding schreef op maandag 07 juli 2014 @ 23:54:
De flash op zichzelf ging prima.
(...)
Toen ik de laptop daarna weer aan wilde zetten ging dit echter niet meer.
Zo 'prima' ging het dus niet :X

Het restoren van een BIOS is lang niet altijd mogelijk, maar er zijn uitzonderingen. Op Google moet je een eind kunnen komen als het mogelijk is.

Ongeacht of de BIOS wel of niet aanwezig is (of verkeerd geflashed oid.) zou het battery-indicator lampje toch moeten branden als de lader aanwezig is. Heb je al geprobeerd te booten zonder accu (met stroomkabel ofcourse)? Is je lader niet stuk?

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-02 17:13

auto660

1991 240 GL Brick

Als je het niet meer gerepareerd krijgt kun je mij een pm sturen, ik kan je dan waarschijnlijk wel verder helpen met de juiste middelen.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• Kefding
Ik heb het met 2 verschillende laders geprobeerd, met en zonder accu. Opstarten wil helaas met geen mogelijkheid lukken.

Ik krijg dus het idee dat het niet aan de flash lag, maarja...

• Kefding
Ik heb zojuist naar het moederbord gekeken, maar daar zag ik, zoals ik verwachtte, niets vreemds.
Iemand een idee waar ik daar op moet letten?

En is het niet raar dat dus de lampjes niet meer werken na een flash? En dat hij überhaupt niet meer opstart?

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:54

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

auto660 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 18:59:
Als je het niet meer gerepareerd krijgt kun je mij een pm sturen, ik kan je dan waarschijnlijk wel verder helpen met de juiste middelen.
Misschien wil je aan je medeforumgebruikers vertellen wat je van plan bent? Daar kunnen andere mensen dan ook weer wat van leren. ;)

Your Friendly Neighborhood Moderator

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:13

OgWok

U.N.C.L.E.

Toch nog eens een mail aan Asus sturen/bellen, zij kennen vaak de eigenaardigheden van sommige laptops.
Zelf een tijd terug een Medion Netbook geflashed; flashen ging goed en na opnieuw opstarten niets meer...... zwartscherm, leek dood; werd er misselijk van.
Bij die Netbook kon je via flink op ESC te drukken toch in de bios komen (stond overigens nergens vermeld).

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Verwijderd

Hallo,
Ik dacht nu komt het voor mij, nadat auto 660 geageerd had. Maar helaas.

Dus probeer ik het ook maar een keer.
Ik heb een Dell vostro pp34l die volgens mij na het flashen van de bios niet meer opstart. Maar kan ook toeval zijn.
accu lampje knippend wel.
En als ik op de aan uit toets druk knipt allen de power lampje 1 keer.
Ook is er iets van activiteit te horen in het toestel.
Maar erg kort.
Ik heb hem al opgestart volgens alle bovenstaande tips. Met en zonder accu/lader/harde schijf.
Ik heb hem geheel gedemonteerd volgens You-Tube en weer in elkaar gezet. ik heb geen schroefjes over.
Ook het batterijtje heb ik ontkoppeld gehad.

Wie kan mij nog tips geven.

Groet Marcel
Pagina: 1