Hoe taakbalk uitkleden?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipenhetei
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-12-2020
Ik probeer een openbare pc op te zetten, de taakbalk laat nog steeds kleine pictogrammen zien. Ik wil alleen een tijdklok in beeld, geen pictogrammen van achtergrond programma's

Hoe krijg ik die krengen ver uit het zicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:33
[verwijderd]

[ Voor 92% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipenhetei
Zo loop ik al te zoeken, ik kan alles laten verdwijnen, maar niet de iconen bij de klok.
Ben er nu wel achter, ik wil de system tray icons weg hebben van programma's op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjaknut
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-04 07:31
Als je met de rechter muisknop op de klok klikt (in wi 7 in iedergeval) kan je kiezen voor meldingspictogrammen aanpassen. Daar kan je in iedergeval bij elk pictogrammetje kiezen voor pictogram en meldingen verbergen. Men kan alleen wel de pictogrammen weer terug laten komen op deze wijze

Tip: kijk ook bij systeempictogrammen aanpassen (linkje onderin scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-04 13:23

E-Rick

I love it :7

WIndows 8? Kiosk mode.

Choose life - Shapeways shop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipenhetei
Ah kiosk mode, weer een positief zoekwoord. Helaas, iets te kaal explorer zonder menu's.
Wel een duits youtube flimpje gevonden hoe je de computer zo kaal kan uit kleden en dicht timmeren met een hoop regedit tweaks.

Maar dat gaat mij te ver. Ik wil gewoon alleen mijn systemtray iconen uit het beeld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-04 12:50
kipenhetei schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 19:52:
Ah kiosk mode, weer een positief zoekwoord. Helaas, iets te kaal explorer zonder menu's.
Wel een duits youtube flimpje gevonden hoe je de computer zo kaal kan uit kleden en dicht timmeren met een hoop regedit tweaks.

Maar dat gaat mij te ver. Ik wil gewoon alleen mijn systemtray iconen uit het beeld hebben.
Rechtsklikken op de taalkbalk > Eigenschappen

Eerste tab "Taakbalk" > klikken op de knop "Aanpassen..." achter "Systeemvak:"

Nu kan je én uitvinken "Altijd alle pictogrammen en meldingen op de taakbalk weergeven". Dit zorgt ervoor dat alles achter een uitklappijltje staat. Én je kunt klikken op "Systeemprogrammen in- of uitschakelen" waar je alle zichtbare systeempictogrammen kunt uitschakelen.

Je kunt ook per pictogram aangeven of die wel getoond moet worden in geval van meldingen (dit is standaard). In dit geval komt het pictogram wel in het systeemvak wanneer het programma een melding wilt tonen aan de gebruiken middels de bekende "meldingsballon".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103524

Volgens mij kun je bij het opzetten van een openbare pc misschien de Windows Tweaker v 2.2 software gebruiken

Plenty features in win7 welke je hiermee kunt uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipenhetei
@C0rnelis...

Dst is inderdaad de standaard oplossing, maar die kan elke gebruiker ook toepassen en dan kunnen ze als nog bij de programma's op de achtergrond en dat wil ik juist niet.

Tweaker onder XP was goed, onder 7 krijgt zijn het meer alle gadgets in een programma, maar de system tray krijg je niet uit ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Heb je nu vierkant over mijn link heengelezen ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rnelis
fish schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 21:20:
Heb je je eigen link ook eens getest ? ;)

Klik:
Oops! Page Not Found (Error-404)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-05 18:46

TommieW

Numa numa.

C0rnelis schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 21:23:
[...]

Heb je je eigen link ook eens getest ? ;)

Klik:

[...]
Hier werkt de link wel. Hoe dan ook, hier is de inhoud van de link (met dus een mogelijke oplossing):
Completely Disable the System Tray on Windows 7 / Vista / XP

If you are the type of person that never uses any applications in the system tray, you might be interested in this registry hack to turn it off entirely. I can’t imagine using my own system this way, but we’re all about providing information.

Note that this tip should work in all versions of Windows.

Note that you could also use this in reverse… if your system tray is disabled and you don’t know why, you should check this registry key.

You can even remove the clock if you’d like, by right-clicking on the taskbar and choosing Properties. It’s on the Notification Area tab.

Manual Registry Hack

Open up regedit.exe through the start menu search or run box, and then navigate down to the following key (Create if it doesn’t exist):

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer

Create a new 32-bit DWORD value in the right hand pane with these values:

Name: NoTrayItemsDisplay
Value: 1

You will have to logoff and back on for this to take effect. To remove the hack, just delete the key, or change the value to 0.

Note that disabling the system tray doesn’t actually prevent system tray apps from running, it just hides them. You should still disable any applications that aren’t needed.

Update: Note that the same registry key may exist in more than one location, so if you are trying to reverse this hack, you should search the registry for NoTrayItemsDisplay.
toon volledige bericht

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rnelis
kipenhetei schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 21:09:
@C0rnelis...

Dst is inderdaad de standaard oplossing, maar die kan elke gebruiker ook toepassen en dan kunnen ze als nog bij de programma's op de achtergrond en dat wil ik juist niet.

Tweaker onder XP was goed, onder 7 krijgt zijn het meer alle gadgets in een programma, maar de system tray krijg je niet uit ermee.
Aha, misschien had ik dat zelf kunnen bedenken, maar dit kwam totaal niet naar voren. afschermen != verbergen ;)

Kan je dan niet iets doen met group policies in windows om de rechten van gebruikers te beperken ? (Dit is puur iets om je een richting in te duwen, ik heb zelf niet de ervaring daarmee om te kunnen zeggen of het absoluut wel of niet de oplossing voor je is) Een hoop, zo niet alle, group policy instellingen zijn gewoon registersleutels, maar dan met een grafische schil.

In NL windows heet dit groepsbeleid.

"Gebruikersconfiguratie" > "Beheersjablonen" > "Menu Start en Taakbalk" > Dubbelklik op "Het systeemvak verbergen" en kies voor "ingeschakeld" ipv "Niet geconfigureerd"

Werkt dat voor je ?
TommieW schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 21:27:
[...]

Hier werkt de link wel. Hoe dan ook, hier is de inhoud van de link (met dus een mogelijke oplossing):

[...]
Oops.. ik klikte op de link van Fishsmell... |:(

[ Voor 11% gewijzigd door C0rnelis op 08-07-2014 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipenhetei
fish schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 21:20:
Ja daar heb ik vierkant overheen gelezen, maar dat is wel de oplossing!
Nu kan niemand meer bij alles wat op de achtergrond draait topie!

Nu niet van toepassing, maar toch even voor de info:
Alleen hoe zou ik het netwerk icoon weer tot leven kunnen krijgen??
Lastig wifi netwerk selecteren zo...

Eigenlijk wil ik specifiek die iconen weg hebben die ik uit het zicht wil hebben en die mag niemand meer oproepen via een instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kipenhetei schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 21:33:
[...]

Ja daar heb ik vierkant overheen gelezen, maar dat is wel de oplossing!
Nu kan niemand meer bij alles wat op de achtergrond draait topie!

Nu niet van toepassing, maar toch even voor de info:
Alleen hoe zou ik het netwerk icoon weer tot leven kunnen krijgen??
Lastig wifi netwerk selecteren zo...

Eigenlijk wil ik specifiek die iconen weg hebben die ik uit het zicht wil hebben en die mag niemand meer oproepen via een instelling.
oh ...
Ik wil gewoon alleen mijn systemtray iconen uit het beeld hebben
wees eens ff duidelijk dan

maar goed, waarom zou iemand wifi moeten kiezen op een openbare pc. als het werkt dan werkt het toch ?
bovendien kun je bepaalde menus ook vaak wel openen op een andere manier

[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 08-07-2014 21:48 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103524

C0rnelis schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 21:28:
[...]

Oops.. ik klikte op de link van Fishsmell... |:(
Url aangepast, pasten ging was mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipenhetei
@fish.

Het gaat om het google drive icoon voor alle computers.
We 'gebruiken' google drive als 24u back up voor de 'persoonlijke mappen'
Google drive is als onderdeel van 'apps for educations' gratis voor scholen...

Ideaal voor ons, werkt over waar maar internet is.
Pagina: 1