Wat is jullie advies? Iemand ervaring met kleine stille plex media server / htpc?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Pure plex media server en plex afspelen. Plex server draait hier 24/7 op Mac Mini (die nu kuren begint te krijgen) en haalt zijn data van een NAS via ethernet. Vooral afspelen, af en toe transcoding/streaming naar ipad. Geen verdere lokale opslag nodig. Beeld zit HDMI aangesloten op versterker. Moet dus 1080p en dts probleemloos kunnen afspelen via Plex.
Wat mag het systeem gaan kosten?
liefst minder dan €400
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2x4GB DDR3 SO-DIMM geheugen en een 120gb Samsung Evo SSD.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Kleine behuizing (liefst met voeding), moederbord, processor.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo stil mogelijk (liefst passief), maar ik wil fan-cooled niet uitsluiten, liefst wel een zo klein mogelijke case, omdat de ruimte in mijn tv meubel vrij beperkt is.
Eerste samenstelling
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Pure plex media server en plex afspelen. Plex server draait hier 24/7 op Mac Mini (die nu kuren begint te krijgen) en haalt zijn data van een NAS via ethernet. Vooral afspelen, af en toe transcoding/streaming naar ipad. Geen verdere lokale opslag nodig. Beeld zit HDMI aangesloten op versterker. Moet dus 1080p en dts probleemloos kunnen afspelen via Plex.
Wat mag het systeem gaan kosten?
liefst minder dan €400
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2x4GB DDR3 SO-DIMM geheugen en een 120gb Samsung Evo SSD.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Kleine behuizing (liefst met voeding), moederbord, processor.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo stil mogelijk (liefst passief), maar ik wil fan-cooled niet uitsluiten, liefst wel een zo klein mogelijke case, omdat de ruimte in mijn tv meubel vrij beperkt is.
Eerste samenstelling
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4570T Tray | € 177,54 | € 177,54 |
| 1 | ASRock H81TM-ITX | € 64,49 | € 64,49 |
| 1 | Akasa Euler incl. 120W Power Adapter | € 93,- | € 93,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 335,03 | |