DELL mobo: Waar sluit ik de proc fan op aan?

Pagina: 1
Acties:

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-08 20:40
Ik heb hier een dell optiplex gx1 en wil er ff een proc opzetten(zat er in in).. dat lukt dus alleen ik zie niet waar ik dat kabeltje van de koeling in moet prikken, kan 't echt niet vinden.

Iemand een hint of schematisch tekeningetje?

• MaDLiVe
  • Nu online

MaDLiVe

.-Observer-.

Misschien zit ie er niet op en moet je hem op de gewone voedingskabels aansluiten.

Waarschijnlijk onlogisch maar je weet maar nooit.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• jep
Hoe de fuck dat dan :D tis zo'n heel klein stekkertje.. die plug je toch altijd op 't mobo?

Verwijderd

wat voor mobo is dat p1 zeker ?

• jep
p3, ik heb er een slot1 (450mhz) proc op gezet net.. nu de koeling nog dus :P

• MaDLiVe
  • Nu online

MaDLiVe

.-Observer-.

Jupz, daar hoort ie in te gaan, maafr als ie ontbreekt zul je een fan moeten aanschaffen met een grotere plug die je gewoon direct op je voeding linkt dan ontbreken dus wel de sensors (fan rpm) maar ik denk niet dat dat veel uitmaakt.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

daar heb je een speciaal plugje voor een conventor :? van zo'n kleine naar een grote

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 10:25 schreef MaDLiVe het volgende:
Jupz, daar hoort ie in te gaan, maafr als ie ontbreekt zul je een fan moeten aanschaffen met een grotere plug die je gewoon direct op je voeding linkt dan ontbreken dus wel de sensors (fan rpm) maar ik denk niet dat dat veel uitmaakt.
^^^ :)

• jep
Mn die gaan we maar es even aanschaffenzo ;) bedankt :)

Ik vind 't maar 'n rare kast..

nu nog zien die ijzertjes eruit te krijgen zodat ik er wat kaartjes in kan prikken, dat zit ookal zo lomp

• MaDLiVe
  • Nu online

MaDLiVe

.-Observer-.

Dell :7

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:57
Heb hier ook een GX1 staan en had eens hetzelfde probleem. Gewoon met een mesje het standaard stekkertje v.d. fan bewerkt zodat hij met een beetje wrikken wél in het contactje paste. er staat overigens 'fan' boven het contactje, naast het contact voor 'CD-in 2', waar 'CD-in 1' weer onder zit.

Afbeeldingslocatie: http://support.euro.dell.com/docs/systems/ban_gx1/BanBrd.gif

<edit> ff plaatje d'r bij :) <edit>

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Abbadon
Op maandag 11 juni 2001 10:29 schreef j3p het volgende:
Mn die gaan we maar es even aanschaffenzo ;) bedankt :)

Ik vind 't maar 'n rare kast..

nu nog zien die ijzertjes eruit te krijgen zodat ik er wat kaartjes in kan prikken, dat zit ookal zo lomp
Nee man, perfect systeem, je kunt van Dell alles zeggen, maar ze maken wel solide en goed functionerende spullen. Het enige wat je hoeft te doen is een klem omhoog halen en de hele riser-card komt er uit. Terugzetten is ook zo gepiept: klem naar beneden douwen en alles zit weer vast.

Afbeeldingslocatie: http://support.euro.dell.com/docs/systems/ban_gx1/Sm5_14.gif

<edit>ook hier een plaatje bij<edit>

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
Ik ken ook DELL-machines (PII 333mhz) die passief gekoeld zijn. Heel groot koelblok enzo. Verder niks.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• jep
abbadon

Thanks :) heb die kaarten er nu netjes in, schitterend systeem btw!!

Dat van dat stekkertje, kan dat niet op een nette manier? Het is niet allemaal mijn spul en ik wil die bak perfect hebben (is mn server)

Iemand? Zo'n verloop snoertje hoorde ik, kan ik daar gewoon voor naar de computerboer op de hoek? :)

• jep
Er zit wel zo'n grote koeler op naast de voeding, is dat genoeg koel om even naar mn bios te rennen en te kijken of hij niet te warm wordt?

Kan dat bij een 450'je denken jullie?

• Abbadon
Op maandag 11 juni 2001 19:13 schreef j3p het volgende:
Er zit wel zo'n grote koeler op naast de voeding, is dat genoeg koel om even naar mn bios te rennen en te kijken of hij niet te warm wordt?

Kan dat bij een 450'je denken jullie?
Jawel, moet te doen zijn. Heb 't zelf ook wel eens gedaan. Zelfs m'n 650@866 kan hééél lang zonder fan. Het zijn niet van zulke heethoofden als de Thunderbirds.

• jep
Ff voor ik begin :P

Kom ik met esc of f1 ofzo in de bios? en zit er bij mij dan uberhaupt een temp censor? Op mn oude mobo had die proc dat wel, maar werkt dat op deze manier dan ook?

• Abbadon
<F2>, en nee, er zit geen temp sensor in, althans niet in mijn GX1 PII400.

• jep
Heb een kabeltje voor de fan, dat is okay nu. Ander probleempje :) Als ik de voeding in die bak doe gaat hij vanzelf aan, zonder dat ik wat heb gedaan. De aan/uit knop brand wel groen maar hij werkt niet.. althans hij gaat niet uit als ik er op druk ;) Ook krijg ik geen beeld.. is dit iets bekends?

• Abbadon
Mij niet bekend :? Als je nou weer op de aan/uit knop drukt, voeding los haalt of stekker uit stopcontact, en weer aansluit dan? (dus knop in andere 'positie' dan de eerste keer dat je 'm aansloot). Zou het anders echt niet weten.

• jep
- Stekker erin > lapjes alles aan
- Stekker eruit en weer erin > zelfde
- Knopje negeert me volkomen ;)

Draadjes zitten allemaal goed :)

grmbldegrmbl ;)
Pagina: 1