Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Studielaptop voor circa 500,-

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek voor mijn nieuwe studie (docent muziek) een nieuwe laptop van rond de 500,-.
De voornaamste functies zullen zijn:

- Verslagen maken (microsoft office, dat soort werk)
- Series en films bekijken: hiervoor wil ik minimaal 15,6" en een Full HD scherm.
- In de toekomst evt. werken met muzieknotatiesoftware
- Gewicht en draagbaarheid interesseert me niet - ik moet er max. 10 min mee naar school reizen en hij zal vooral veel thuis staan.

De eisen aan het scherm, met name de Full HD, zorgen al voor heel erg veel afvallers. Deze laptops had ik al gevonden:

pricewatch: Toshiba Satellite L50-B-180 - Mooie laptop voor een nette prijs, een van de weinigen met een full HD scherm. Haswell i3 processor lijkt me meer dan voldoende.

pricewatch: Lenovo Z50 70-00365 - Dit is wat mij betreft de grootste kanshebber. Haswell i3 processor en full HD scherm. Lenovo schijnt ook zeer degelijke toetsenborden te hebben, maar ik weet niet of dat voor deze laptop ook geldt of dat dat alleen voor de Thinkpad reeks opgaat. Verder vind ik het met 4(!) katten in huis wel prettig dat ie iets dikker is dan de Toshiba.

Het belangrijkste is dat hij zonder al teveel buffertijden en algemene traagheid films op full HD kan afspelen, dat zal het meest belastende zijn wat ik ga doen.
In principe ben ik bijna klaar om tot aankoop over te gaan, maar ik vroeg me af of iemand hier nog andere opties kan vinden.
En als iemand ervaring heeft met de Lenovo Z50 ben ik ook benieuwd, die zijn namelijk maar erg weinig te vinden online.