Toon posts:

Windows 8.1 installatieproblemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi Tweakers!

Ik heb zojuist uit de Microsoft Store het Windows 8.1 studentenaanbod gekocht, fantastische aanbieding, en volgens mij zelfs de goedkoopste manier om momenteel legaal aan Windows te komen.

Alleen 1 probleem: de download die ik heb gekregen is een updater .exe, niet een volledige installatie. Ik wil Windows 8.1 m.b.v. een USB gaan installeren op mijn zelfgebouwde PC, maar op die PC zal dus nog geen besturingsysteem staan, dus updaten vanaf niks gaat wat lastig worden.

Heeft iemand een idee hoe ik alsnog Windows 8.1 vanaf een USB stick kan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-10 16:33
Wat heb je precies aangeschaft. Linkje..
Toevallig alleen een upgrade/update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:02
Die .exe die jij hebt gekregen, is niets anders dan een utility om Windows 8 te downloaden. Gewoon gebruiken op een andere computer. Je kunt via die tool er voor kiezen om de .iso op te slaan op je computer. Vervolgens gebruik je van Microsoft de Windows 7 USB tool, die kan je hier downloaden: http://www.microsoftstore....Help_Win7_usbdvd_dwnTool

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om de volgende aanbieding: http://windows.microsoft..../windows/offers?f=25&MSPP
En het was inderdaad alleen een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hammetje schreef op maandag 07 juli 2014 @ 20:50:
Die .exe die jij hebt gekregen, is niets anders dan een utility om Windows 8 te downloaden. Gewoon gebruiken op een andere computer. Je kunt via die tool er voor kiezen om de .iso op te slaan op je computer. Vervolgens gebruik je van Microsoft de Windows 7 USB tool, die kan je hier downloaden: http://www.microsoftstore....Help_Win7_usbdvd_dwnTool
Okee.. maar dan heb ik alsnog een probleem. Mijn huidige laptop is een Macbook, dus die accepteert .exe's niet. Ik heb nog wel een (heel) oude Windows laptop liggen, maar toen ik daarop de updater runde, kreeg ik alleen een melding dat de hardware niet geschikt was voor Windows 8, en sloot de installer af, ik had geen optie om iets te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:02
Het enige wat jouw macbook nodig heeft is een image van Windows, de USB stick/ DVD voorzien van de juiste bestanden doet Bootcamp zelf voor je. Heb je niet een buurman/ buurvrouw wiens PC je even mag lenen voor het downloaden van de image?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hammetje schreef op maandag 07 juli 2014 @ 20:56:
Het enige wat jouw macbook nodig heeft is een image van Windows, de USB stick/ DVD voorzien van de juiste bestanden doet Bootcamp zelf voor je. Heb je niet een buurman/ buurvrouw wiens PC je even mag lenen voor het downloaden van de image?
Zojuist bij een vriend precies gedaan wat je zei. Dank! Vanaf hier moet het weer lukken :)
Pagina: 1