Toon posts:

GeForce GTX 550/560 (TI) Bottleneck?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo daar!

Ik heb nogal een oudere pc, en wil toch eindelijk eens overgaan naar een ietwat betere videokaart. Omdat ik op dit moment geen enorme financiën heb ben ik opzoek naar een GeForce 550 / 560 (TI).

Mijn vraag is alleen of mijn huidige systeem deze videokaart aankan, of dat ik last krijg van bottleneck?

Mijn systeem:

Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q8200 @2.33GHz
4,00 GB RAM
(huidige videokaart = GeForce GTS 250)

Alvast bedankt!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-02 19:21

Nemesizz

Untouchable

Bottleneck: Ja, echter zul je toch wel een FPS stijging moeten zien tov een GTS250.

Waar je je eerder druk om moet maken is de voeding.
Gezien de specs is het hoogst waarschijnlijk een OEM PC (kant-en-klaar PC, merken zoals HP, Acer, Medion enz), en die hebben soms/meestal een voeding inzitten die net aan toereikend is voor het systeem zoals hun hem inelkaar hebben gezet, maar zo gauw je iets wil uitbreiden (videokaart metname) willen ze nog wel eens te weinig sap leveren (of missen bepaalde aansluitingen, zoals een PCI-e power connector).

Misschien dat je kunt achterhalen wat voor voeding nu in je PC zit?
(merk+wattage+leeftijd).

Verwijderd

Topicstarter
Zo uit mijn hoofd is het 450W en is de voeding zo'n 4 jaar oud, ik zal voor aller zekerheid zo even kijken.

Ik heb trouwens al een keer de videokaart vervangen; standaard zat er een oude Radeon HD in (weet zo niet meer uit mijn hoofd welke). De GeForce website geeft ook aan dat mijn huidige videokaart en de 550 / 560 hetzelfde aantal W vraagt.

Ik gaat nu mijn pc openmaken om te kijken.

UPDATE: Sata LPJ9-25 P (420W?)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2014 22:12 . Reden: Voeding gezocht ]

Verwijderd

Dat is een Linkworld weinig grotere rommel te vinden, mag dan wel 420W op staan, maar je mag blij zijn als die 200W stabiel kan leveren en niet ontploft als je meer eruit trekt, dan is er namelijk ook nog kans dat je de rest van de PC ook mag vervangen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat zal best; maar dat beantwoord mijn vraag niet. =)

Verwijderd

Elke dag dat je de voeding gebruikt is er één te veel, zo'n voeding sloopt je PC.

Verwijderd

Topicstarter
En toch trekt hij em al zo'n 4 jaar.. Nogmaals, aan dit soort opmerkingen heb ik niks.

Verwijderd

Dat weet je niet, kan best zijn dat de ripple veel te hoog is en het dus echt niet trekt.

Hier een review van een vergelijkbare Linkworld: http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=123

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-02 15:57

Thomg

Aww yiss

Wat is je budget dan?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn budget ligt rond de 100 euro.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
GTS 250 heeft als max power consumption 150 W volgens specs
GTX 550 Ti zit op Maximum Power Draw 116 W
GTX 560 Ti zit op Maximum Graphics Card Power (W) 170 W

Technisch gezien zou een 550 Ti moeten kunnen ter vervanging. Een 560 Ti is pushing it zou ik zeggen.

Mijn advies, een 550 Ti halen en pray that shit doesn't catch fire.
Een 560 Ti zou ik alleen doen als je ook je voeding gaat vervangen.
Lees overigens de review van de Linkworld even door.

550 Ti is in de V&A te krijgen rond de 50€, 560 Ti zit op de 70€, koop je voor de rest een andere voeding :Y)

[ Voor 10% gewijzigd door Viper® op 08-07-2014 10:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dan wordt het een 550 Ti; een vriend van me heeft die nog over.

Bedankt allemaal voor de reacties, en ik zal nog eens posten als mijn computer niet in de brand staat!

Verwijderd

Een GTX 550 Ti is niet zuiniger, nVidia heeft de manier van TDP berekenen alleen veranderd in de tijd tussen beide videokaarten.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mogelijk, maar als ik naar de voeding recommendations kijk:
Recommended PSU
400 Watts & 28 Amps GTX 550 ti
vs
450 Watts & 32 Amps GTS 250

Vergeet ook niet dat de GTX 550 ti 2/3 jaar later op de markt gekomen is. nieuwere chipset, procede van 55 nm > 40 nm. Dat bespaart energie en warmte.

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-01 15:03

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

Ik heb gedraaid met een q8200 @2,8Ghz / 4gb /gt560 ti toen ik mijn oude voeding gebruikte, deze was "520" Watt,
kreeg ik random BSOD als ik ging gamen.
Heb toen een "450"Watt van corsair gebruikt,niks geen problemen meer ,draaide bf3 alles high.
Gebruik hem nu nog icm 5Gb en Q6600 @3,4 Ghz, rockstable, bf3 alles ultra.

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

Verwijderd

Topicstarter
Nou, de nieuwe videokaart (GTX 550 ti) zit er inmiddels 24 uur in, en mijn pc is nog niet opgeblazen!

Verwijderd

Te hoge ripple zal ook niet zorgen voor direct kapotte PC, maar kan zorgen voor instabiliteit en veel snellere slijtage van de overige onderdelen. Maar je moet zelf weten als je hem door gebruikt, je bent alleen wel gewaarschuwd dat het dom is.

• Compuse
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 31-12-2025
Gezien je nu behoorlijk wat geld hebt gespaard met zo'n 550ti is het verstandig alvast een rekening te houden met de toekomstige vervanging, beetje voeding heb je al voor 60 euro en jouw systeem zal minder slijten en jij behoudt tenminste de upgrade mogelijkheid in de toekomst.

Stabiel systeem, minder lawaai, minder hitte en hoger rendement is het geld zeker waard.

Stealth3D, RAGE3D,i740, Voodoo, Viper V770, Voodoo3 2000, Geforce 256, GF2 GTS, Ti4200, FX5700, 6600GT, Radeon 9600, 9800, x800, HD2400, HD3850, HD5770, HD7950, GTX690, 780ti, 970, 980ti, 980m, 1050Ti, 1060, 1070, 1080, 3060m, 2060S, RTX3060ti, 4060

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03:53
Koop een Corsair CX430, is iets van 40 euro, en is een stuk stabieler dan dat stuk alumnium.

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-01 13:44
Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2014 @ 22:31:
En toch trekt hij em al zo'n 4 jaar.. Nogmaals, aan dit soort opmerkingen heb ik niks.
Leuk dit soort opmerkingen, je hebt het wel tegen Tweakers grootste voedingen Guru! Hij heeft het beste met je voor en wil je alleen advies geven! :)

• Thamell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-01 22:03
V&A aangeboden: OCZ StealthXStream 600W

V&A aangeboden: Corsair HX650W nieuwe in doos

V&A aangeboden: Antec VP450P 450 Watt voeding

Zomaar wat opties, voor 30/40 euro heb je wel een nette voeding via de Pricewatch.

Speelt graag

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-02 00:24

two

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 13:23:
Te hoge ripple zal ook niet zorgen voor direct kapotte PC, maar kan zorgen voor instabiliteit en veel snellere slijtage van de overige onderdelen. Maar je moet zelf weten als je hem door gebruikt, je bent alleen wel gewaarschuwd dat het dom is.
Meneer is eigenwijs, zou er geen moeite in steken ;)

Signature

• nvidia666
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-10-2025
-Bas schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 13:43:
[...]

Leuk dit soort opmerkingen, je hebt het wel tegen Tweakers grootste voedingen Guru! Hij heeft het beste met je voor en wil je alleen advies geven! :)
zat ik ook te denken ;)

totdat binnen een paar weken een nieuwe topic is : help m'n pc start niet meer op !!! of is m'n videokaart kapot ? :p

ik zit nog zo lang niet in het tweakerswereldje maar the-mask gaat het qua voedingen meestal wel aan het recht eind hebben.

dusja geheel op eigen risico is dat dan 8)

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Als je voeding het gewoon al 4 jaar doet is er niks mis mee.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

digifun schreef op zondag 13 juli 2014 @ 18:14:
Tuurlijk joh.

Brakke voedingen zijn brak, punt. Er is niet zoiets als een "gutless wonder" die net zo goed is als een Seasonic of een ander topmerk, de gebruikte onderdelen, of het gebrek daar aan, zorgen er bij iedere voeding van dat type voor dat er [extreem] hoge ripple is, ze [veels] te weinig watt kunnen leveren en het rendement [erg] laag is.

Slechte voedingen moet je altijd zo snel mogelijk vervangen.

People as things, that’s where it starts.

• Thamell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-01 22:03
VasZaitsev schreef op zondag 13 juli 2014 @ 18:22:
[...]

Tuurlijk joh.

Brakke voedingen zijn brak, punt. Er is niet zoiets als een "gutless wonder" die net zo goed is als een Seasonic of een ander topmerk, de gebruikte onderdelen, of het gebrek daar aan, zorgen er bij iedere voeding van dat type voor dat er [extreem] hoge ripple is, ze [veels] te weinig watt kunnen leveren en het rendement [erg] laag is.

Slechte voedingen moet je altijd zo snel mogelijk vervangen.
Dat gezegd hebbende, een wonder dat de voeding het nog doet...

Speelt graag

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Blij dat je me gelijk geeft. Als het werkt dan werkt het gewoon een kwestie van nuchter verstand gebruiken. Verder werk ik al 40 jaar met computers en kan ik jullie verzekeren dat jullie van een mug een olifant maken.

Ook hebben jullie een raar soort mobbing gedrag wat niet bij serieuze technici past.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Verwijderd

Topicstarter
Jongens jongens; wat een haat door sommige mensen hier! Waar is dat voor nodig?

The Mask mag dan best een voeding-guru zijn, maar meer dan zeuren over mijn huidige voeding doet hij niet. Ik geloof best dat de heer het beste voor mij bedoeld, maar door mij geen advies te geven en alleen maar te zeiken (in tegenstelling tot andere mensen die zelfs zo ver gaan om voor mij advertenties op te zoeken met voedingen!) kan ik toch alleen maar de reactie plaatsen die ik al eerder heb geplaatst: daar heb ik niks aan.

Uit.

Verwijderd

digifun schreef op zondag 13 juli 2014 @ 18:14:
Dat zegt echt helemaal niks. Voeding kan prima veel te hoge ripple hebben en hier door meerdere onderdelen slopen zonder er zelf mee op te houden.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2014 @ 21:36:
[...]

Dat zegt echt helemaal niks. Voeding kan prima veel te hoge ripple hebben en hier door meerdere onderdelen slopen zonder er zelf mee op te houden.
Inderdaad toen ik nog een proto-tweaker was heb ik met mijn 300 Watt Sweex voeding mijn disken en moederbord best wat schade aangedaan, de voeding kon de piek bij het opstarten en full load niet goed aan.
Pagina: 1