Voor mijn werk heb ik een uitgebreide set macro's ontwikkeld voor berekeningen in de stralingshygiene. Deze macro's heb ik verpakt in een excel add in (.xlam file) en op een gedeelde schijf geplaatst. Gebruikers kunnen dan de addin toevoegen aan excel. De reden hiervoor is dat ik dan zelf de .xlam kan updaten en de gebruikers altijd de laatste versie hebben. Echter wordt de add-in op steeds meer plekken gebruikt en lukt het mij niet meer om de add-in te updaten. Iedereen die excel heeft openstaan heeft automatisch de addin geladen en daarmee wordt de .xlam file read only. Het lukt dus mij niet meer om dit handig te updaten. Mogelijk wordt de add-in straks nog breder in de organisatie gebruikt en lukt het mij helemaal niet meer om dit te updaten.
Hoe kan ik effectief mijn macro's/add in up to date houden zodat mijn gebruikers altijd voorzien zijn van de laatste versie? Gezien de grootte van de organisatie en de 'starheid' van de IT afdeling zal het niet lukken met opstartscripts oid.
Er is vast iemand hier ervaren met Excel VBA addins. Graag jouw hulp.
Hoe kan ik effectief mijn macro's/add in up to date houden zodat mijn gebruikers altijd voorzien zijn van de laatste versie? Gezien de grootte van de organisatie en de 'starheid' van de IT afdeling zal het niet lukken met opstartscripts oid.
Er is vast iemand hier ervaren met Excel VBA addins. Graag jouw hulp.