Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop - Videobewerking - School - Hobby

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Allemaal,

Ik moet een nieuwe laptop, want ik ga volgend jaar studeren en mijn laptop van 7 jaar oud is inmiddels echt aan vervanging toe. Ik wil naast school ook filmpjes bewerken van een Go Pro.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil video's bewerken met de laptop. Het gaat hierbij vooral om filmpjes van de GoPro.

Wat is je budget?
Het liefst 750, mag richting 850

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik zal met mijn laptop ook de schoolbanken in moeten.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Lenovo, Asus? Ik heb zelf een Lenovo G710 SSD met deze specificaties gevonden:
- Intel Core I7-4702 QM 2,2 GHz
- 4GB werkgeheugen/ 120GB SSD + 500GB Externe HDD
- Nvidia GeForce GT820M 1GB Dedicated
- DVD/RW Cardreader HDMI
- Windows 8.1
Bij de Mediamarkt zetten ze zelf de SSD erin, en halen de HDD eruit, maar deze leveren ze mee als externe HDD. De verkoper beweert dat ze de best-geteste SSD erin zetten (dit is op internet volgens de verkoper een alom geprezen SSD).
Hij zei ook dat ik voor 50 euro een 2x4GB werkgeheugen zou kunnen installeren. Maar dan komt die bij de mediamarkt in totaal uit voor 899 (849 + 50 euro).

Verder heb ik deze gezien:
pricewatch: Asus N56VV-S4069H

Is dit vergelijkbaar? Welke zou beter zijn? Is de Lenovo bijvoorbeeld waar voor mijn geld? Gezien deze op internet aangeboden wordt voor minder (alleen zonder ssd).
Ook zijn alle aanbevelingen op dit gebied zeer welkom, gezien ik echt geen held ben op het gebied van computer specificaties.

Ik zie door de bomen het bos niet meer, kan iemand mij helpen?

• niektb
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-08-2024
Ik heb zeer recent deze laptop voor mijn broer aangeraden (en hij heeft 'm gekocht)
pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54208G50aii

Deze heeft dan geen SSD maar heeft een msata slot.
Hij boet wel in op de cpu maar is goedkoper en op veel punten beter.
Ook is hij lekker licht en dun waardoor ie makkelijk naar school mee te nemen is.

AMD Athlon II X4 860K Black Edition, MSI A88X-G43, 8GB RAM, be quiet! Pure Power L8 400W, Samsung SSD 840 EVO 120GB, Palit Nvidia GTS450 1GB

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-11 11:36
niektb schreef op maandag 07 juli 2014 @ 21:53:
Ik heb zeer recent deze laptop voor mijn broer aangeraden (en hij heeft 'm gekocht)

Ook is hij lekker licht en dun waardoor ie makkelijk naar school mee te nemen is.
Hoe zit het met warmteontwikkeling? Bijna alle Acer laptops die ik gehad heb die hadden er na een jaar al geen zin meer in.. En is zo'n cpu niet binnen enkele jaren een bottleneck?

Verwijderd

Topicstarter
niektb schreef op maandag 07 juli 2014 @ 21:53:

Zit zeker wat in, maar is die Lenovo bij de mediamarkt niet gewoon beter? Of de Asus die ik had gevonden?

• niektb
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 08:35:
[...]

Zit zeker wat in, maar is die Lenovo bij de mediamarkt niet gewoon beter? Of de Asus die ik had gevonden?
Hoezo?

De Acer wordt ook positief getest door notebookcheck:
http://www.notebookcheck....aii-Notebook.99264.0.html

De variant met een i7 wordt aangeraden in de BBG.

Hoiz, de tijd dat Acer bagger afleverde is onderhand voorbij. De koeling van deze laptop is degelijk.

AMD Athlon II X4 860K Black Edition, MSI A88X-G43, 8GB RAM, be quiet! Pure Power L8 400W, Samsung SSD 840 EVO 120GB, Palit Nvidia GTS450 1GB

Verwijderd

Topicstarter
Is het niet beter om een laptop te nemen met een SSD op het gebied van videobewerking bijvoorbeeld?
of om een 7200rpm HDD te kiezen ipv een 5200rpm HDD...
Die Lenovo heeft bijvoorbeeld een hogere Ghz en een SSD + een i7... en je krijgt er een externe HDD bij...

Waar kan ik de Acer met een i7 vinden en wat is daarvan de meerprijs ten opzichte van de Asus?

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

De i7 versie heeft een ''kleine'' meerprijs ten opzichte van de i5 versie. Wel 12GB RAM, maar geen SSD:
reviews: Laptop Best Buy Guide: juni 2014

De wat niektb aanbeveeld lijkt me goed geschikt voor jou, en misschien nog een mSata SSD er in gooien.

In dit geval is er ten opzichte van de Lenovo meerdere voordelen:
- Goedkoper!!!!!
- Zowel SSD als HDD zitten in de laptop (dus niet extern)
- Veeeeeeeel betere videokaart (iets ouder, maar beter, iets waar je niet op wilt bezuinigen met het bewerken van video's....)

Alleen de CPU van de Lenovo is beter, maar met de bovenstaande voordelen zou ik niet twijfelen...

De Asus zou ik al helemaal niet voor gaan, oude CPU, minder RAM en qua specs best prijzig.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• niektb
De Acer is ook veel meer 'portable' dan zowel de Lenovo als de Asus. Dit is wel handing tijdens het reizen en op school.

(P.S. Deze laptop heeft de videokaart voorzien van 4 GB aan videogeheugen, aldus de laptop van mijn broer)

De mSata SSD van MK1998NL is een prima ding, overigens.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt heren.

Dus de Acer met i7 is beter, maar ik kan t werk zeker gedaan krijgen met een i5?
Een SSD later installeren is geen probleem, dat is fijn te weten.
Wel, en een videokaart van 4gb zegt mij dat de laptop prima graphics kan draaien toch??

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-11 11:36
Van de BBG versie van die Acer is alweer een nieuwe uit. Met 850M, een iets hoger geklokte i7 en SSHD. Is alleen pas een week in de Pricewatch.

• niektb
Hoiz, die is waarschijnlijk te duur?

Inderdaad, een i7 is beter maar een i5 is krachtig zat. (En toch aanzienlijk goedkopee)

Verwijderd

Topicstarter
Hoiz, die is inderdaad te duur.

Bedankt voor de feedback heren. Ik zal jullie laten weten welke het geworden is!
Ik ben in elk geval een stuk wijzer geworden :)

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Die Acer met GT 750M is zo'n beetje end-of-life, de refresh met een iets snellere cpu en een GTX 850M (stuk sneller dan 750M) komt er al aan.

http://www.alternate.nl/A...t/1144152?tk=6044&lk=6047

De i7 variant is met 999 te duur in mijn ogen, de i5 zoals in de link heeft wel een nette prijs.

Maar goed, dat betekent nog niet dat de Acer de juiste keuze is. De Acer heeft een dual-core cpu, maakt jouw videobewerkingssoftware gebruik van bijv. 4 cores? Dan kan je zeker een voordeel hebben met een echte quad-core cpu dus let daar wel op.

[ Voor 42% gewijzigd door Frietsaus op 08-07-2014 18:14 ]

• niektb
Frietsaus schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 18:03:
Die Acer met GT 750M is zo'n beetje end-of-life, de refresh met een iets snellere cpu en een GTX 850M (stuk sneller dan 750M) komt er al aan.

http://www.alternate.nl/A...t/1144152?tk=6044&lk=6047

De i7 variant is met 999 te duur in mijn ogen, de i5 zoals in de link heeft wel een nette prijs.

Maar goed, dat betekent nog niet dat de Acer de juiste keuze is. De Acer heeft een dual-core cpu, maakt jouw videobewerkingssoftware gebruik van bijv. 4 cores? Dan kan je zeker een voordeel hebben met een echte quad-core cpu dus let daar wel op.
De GTX850M is idd wel even stukje steviger, maar dat wil nog niet zeggen dat de eerder genoemde laptop direct waardeloos is. (De door jou geposte laptop is btw nog niet leverbaar.)

[ Voor 3% gewijzigd door niektb op 08-07-2014 20:48 ]

• Frietsaus
  • Niet online
Kerel, stel je niet aan. End-of-life is de term voor een uitlopend model... :Z

• niektb
Frietsaus schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 20:21:
End-of-life is de term voor een uitlopend model... :Z
End-of-life is niet gelijk als verouderd (dus niet kopen)...

[ Voor 22% gewijzigd door niektb op 08-07-2014 20:49 . Reden: ietsie aardiger ]

• Frietsaus
  • Niet online
Ik moet gewoon doen? Als je verduidelijking wil over een gebruikte term kun je dat normaal vragen.

[ Voor 31% gewijzigd door Frietsaus op 08-07-2014 20:38 ]

• niektb
Ik weet best wat EOL en daar had ik het niet over, ik vind dat je niet zo aardig doet, maar goed: dat deed ik ook niet. Terug naar on-topic?

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil straks met alle Adobe software gaan werken.
Wat bedoelen jullie met "end-of-life" dat ik het best nog even kan wachten? OF is dit nog steeds een prima laptop om mijn GoPro films in Adobe te verwerken.

@Frietsaus, wat zou jij als alternatief aanbevelen? Ook als je kijkt naar een prijs tussen de 750 en de 850 euro.

Verwijderd

Topicstarter
https://www.alternate.nl/...duct/1144152?event=search

Dit vindt ik een hele mooie, komt pas 25 juli binnen, maar het wachten waard (zit 20 euro verschil in prijs) Maar als ik dit zie: http://gpuboss.com/gpus/GeForce-GTX-850M-vs-GeForce-GT-750M ga ik niet zeuren om een extra week en 20 euro :P

• Frietsaus
  • Niet online
Die GTX 850M is het absoluut waard, groot verschil tussen de twee dus als je even geduld hebt is dat voor 799 een mooie notebook. Ga hem zelf mogelijk ook aanschaffen dus ik zit er ook op te wachten.

Met end-of-life bedoelde ik uiteraard niet dat de 750M versie ineens crappy is, maar die zal langzaam worden uitgefaseerd omdat er simpelweg een refresh aan komt.

De vraag blijft echter, leunt jouw software veel op de CPU? Dan is het wellicht te overwegen om voor een quad-core CPU te gaan.

Een alternatief met een quad-core CPU is deze:
pricewatch: Asus N56JN-CN035H

Je levert dan grafisch wel in, GT 840M is iets trager had ik begrepen dan de GT 750M. En hij is natuurlijk een stuk dikker en zwaarder.

[ Voor 29% gewijzigd door Frietsaus op 10-07-2014 23:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Frietsaus schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 23:23:

De vraag blijft echter, leunt jouw software veel op de CPU? Dan is het wellicht te overwegen om voor een quad-core CPU te gaan.

Een alternatief met een quad-core CPU is deze:
pricewatch: Asus N56JN-CN035H
De software van Adobe Premiere "Recommendations" geven inderdaad een i7 Quad core aan. Maar hij draait ook "normaal" op een i5 2 Core. Hetzelfde geldt voor de software van GoPro zelf...

Nog steeds lijkt mij dat ik deze laatste Acer laptop zeker goed kan gebruiken voor het editen van de films die ik wil gaan maken. Jullie mening?

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 13:22
Juist video-editing heeft enorm baat bij die quad-core, en nauwelijks van de snellere videokaart (die is voor gamen van belang) dus ik zou in jouw geval zeker voor de Asus gaan ipv de Acer. Die schijnt ook nog eens een prima scherm te hebben, en een hybride harde schijf (de Acer ook trouwens). En je kan later nog de DVD opofferen en er een SSD inbouwen voor het besturingssysteem. Maar als je video gaat bewerken is een snelle CPU het belangrijkste.

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

• niektb
De Asus heeft bij mijn weten een tn-paneel waar de Acer een IPS heeft. De Acer troeft op dat gebied de Asus af.

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 13:22
niektb schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 22:23:
De Asus heeft bij mijn weten een tn-paneel waar de Acer een IPS heeft. De Acer troeft op dat gebied de Asus af.
in de N56JN-versie zit volgens Asus een IPS scherm. In de versie van €799 zit trouwens maar 6GB RAM, waar je bij videobewerking toch wel minimaal 8GB nodig hebt.

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

• niektb
Streup schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 23:50:
[...]
in de N56JN-versie zit volgens Asus een IPS scherm. In de versie van €799 zit trouwens maar 6GB RAM, waar je bij videobewerking toch wel minimaal 8GB nodig hebt.
Ah, de oude N56 series hadden dat niet.

Pagina: 1