Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Koptelefoon voor gaming gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Koptelefoon / Headphone, microfoon is niet belangrijk

Wat is je budget?
200 euro max

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
[i]Puur voor het Gamen, hiervoor is het horen van voetstappen en dergelijken van groot belang. Ik speel vooral games als ArmA, DayZ en Battlefield/i]

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zit te twijfelen tussen de:
-Sennheiser PC 360
-Beyerdynamics DT 770 PRO
-Audiotechinca ATH-M50

Welke vragen heb je hier nog over?
Welke van deze headsets/headphones raden jullie mij aan? En heb ik hier ook een geluidskaart of iets anders voor nodig? Zoja, welke?

Informatie
Ik heb zelf al rond gekeken naar de Sennheiser PC 360, Beyerdynamics DT 770 PRO en de Audiotechnica ATH-M50. Allemaal zouden ze goed moeten zijn, maar mijn vraag is nu welke het beste is voor het Gamen. Het horen van voetstappen en het horen van waar kogels vandaag komen is van groot belang. Dit heeft dus ook de prioriteit van het kiezen van de headset. Hiernaast is een mooi geluid natuurlijk ook welkom.

Ik heb nu geen geluidskaart in mijn computer zitten. Maar mocht die nodig zijn, welke raden jullie dan aan?

Nog 1 belangrijke vraag
Als je een headset pakt met een te hoge Ohm dan dat je PC aan kan, kan dit dan gevolgen hebben voor de Headset, en of de PC? Kan de Headset hier bijvoorbeeld van kapot gaan?

Alvast bedankt,
Gilian van Spaendonk

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2014 18:29 ]

• duckyvite
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:51
Alle koptelefoons zullen prima voetstappen en kogels laten horen, tis met naar welke jij het mooiste vind klinken.

Over Ohms in de praktijk: meer Ohm is bij hetzelfde volume minder geluid. Er zijn bijvoorbeeld smartphones waar je geen 'normaal' volume uit de DT770 pro 250Ohm kan krijgen. Zelf heb ik die en met een HTC M8 komt er prima geluid uit.
Wel is het zo dat de 80 Ohm meer bas heeft, maar dat staat allemaal netjes uitgelegd op de site van Beyerdynamic

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je met "hetzelfde volume minder geluid"? Betekent dit dat het geluid minder mooi klinkt of dat je bijvoorbeeld bij een volume van 100% maar 50% krijgt?

Maar welke Ohm versie raad jij mij dan aan? Ik heb GEEN geluidskaart in mijn computer, mijn geluidskaart zit ingebouwd in mijn moederbord. Ik weet dus ook niet hoeveel Ohm deze heeft. Welke Ohm is dan het beste voor me? Als het niet uit maakt ga ik denk ik voor de 250 Ohm, want dan heb ik toch een AMP/DAC nodig en dan ga ik voor de 70 euro "Fiio E11". Tenzij iemand misschien een net zo goede AMP/DAC weet die genoeg is voor de 80 Ohm?

• duckyvite
Nee, niet minder mooi. En 100% naar 50% is overdreven. Maar uit dezelfde telefoon kunnen sommige mensen met de 250Ohm niet het gewenste volume krijgen, en wel met een 80Ohm

• duckyvite
Op je laptop redt je 250Ohm prima, mocht je m ook op je telefoon willen gebruiken is de 80 ook te overwegen.
Als je in de buurt van Rdam of Ermelo kan komen mag je natuurlijk ook even mijne proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat van 100% naar 50% was ook maar een voorbeeld. Ik snap nu wat je bedoeld, maar aangezien deze headset puur bedoeld is voor mijn desktop PC en dus geen laptop / smartphone etc. Kan ik dus het beste de 250 Ohm pakken? Volgens internet word toch aangeraden om een AMP/DAC te gebruiken bij zowel de 80 als de 250 Ohm, dus de 250 Ohm lijkt me dan de beste keus.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het al denk ik.

Het beste lijkt mij om de 250 Ohm te kopen en dan gewoon uit te testen. Mocht dit volume te laag zijn dan koop ik gewoon de Fiio E11 er bij.

Nog 1 belangrijke vraag
Als je een headset pakt met een te hoge Ohm dan dat je PC aan kan, kan dit dan gevolgen hebben voor de Headset, en of de PC? Kan de Headset hier bijvoorbeeld van kapot gaan?

• duckyvite
Nee, absoluut niet.
Ohm is een eenheid van weerstand. Zie het als een flessenhals. Hoe hoger de Ohms, hoe smaller de flessenhals. Er komt dus minder van de verzonden stroom (geluidsvolume) bij je oren aan.

Dit maakt in geen geval schade.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:05

TheNephilim

Wtfuzzle

Zelf heb ik een pricewatch: Philips Fidelio X1/00 (Zwart) gekocht, ook voor het gamen, maar waar ook voor film en muziek een beetje geluid uit komt. Lage impedantie, dus werkt ook goed op een telefoon of onboard geluidskaart. Zelf heb ik hem aangesloten op een Auzentech Prelude, als ik jou as zou ik eens kijken naar een leuk geluidskaartje van Asus. Die hebben mooi spul op dit moment!

Ik heb ook nog een pricewatch: Sennheiser PC 350 en dat is ook wel een leuke kandidaat. Wat ouder dan de PC 360, maar een stuk goedkoper op dit moment (kost nu 100 euro!).
Pagina: 1