Internet via schotel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oetmeister
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:49
In september ga ik verhuizen naar mijn nieuwe woning. Momenteel heb ik in mijn woning 100 mb glasvezel liggen. Ik ga verhuizen naar het buitengebied van Lunteren. Probleem is dat er voor mijn gevoel geen fatsoenlijk internet ligt. Er is geen coax kabel en na contact met KPN is het maximaal haalbare voor internet via de kabel 4 mb. Is dit een reeéle snelheid om mee te internetten of ben ik gewoon verwend met 100 of is dit absoluut te traag?
Heb al wat fora doorgelezen maar heb het nog niet echt duidelijkheid.

Mocht 4 mbps niet voldoende zijn dan vraag ik mij af wat de mogelijkheden zijn voor internet via de sateliet. Ik game graag online (pc/ps4) en stream nu nog vaak films/series. Wat ik heb gelezen is dat je latency eraan gaat als je internet via de sateliet binnenhaalt. Dit maakt online gamen ingewikkelder. Dit is overkoombaar maar wel vervelend.
Volgens kpn schijnt digitenne wel prima te werken daar. Iemand ervaringen mee in het buitengebied? TV zou natuurlijk als je overstapt naar schotel voor internet te combineren moeten zijn.

Graag advies wat de eventuele mogelijkheden zijn en wat jullie aanraden. Moet niet meer dan 75 euro p/m kosten. Aansluiten kosten niet meegerekend. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:33
Als je 4mbps stabiel kan halen valt hier best mee te internetten. Gamen gaat dan ook nog prima alleen je downloads zullen een stuk trager gaan. Ik weet niet of zo'n kpn abbo maandelijks opzegbaar is maar anders zou je het eerst een aantal maanden met kpn kunnen proberen voordat je naar wat anders gaat zoeken? En is internet via de schotel niet gigantisch duur? Je zal dan sowieso een datalimiet hebben denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Houd er ook rekening mee dat mocht je via je KPN ADSL alles-in-een abbo TV willen gaan kijken, dit ook over IP gaat gaat en daarmee een aanslag is op je bandbreedte. Dan blijft er effectief al niet veel over.

Nu moet ik eerlijk bekennen dat als ze nu al 4Mbit schatten ik niet verwacht dat dat een gigantisch stabiele verbinding gaat zijn.

Schotel is sowieso een hele dure oplossing en werkt vaak via een grondlijn ter synchronisatie/upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:46
Tja, 4mbit is niet veel meer natuurlijk maar niet heel gek in de buitengebieden.

Schotel zou ik je sowieso afraden voor internet wat Bartske al zegt waarschijnlijk datalimieten. Waarschijnlijk ook niet veel sneller dan die 4mbit en je latency wordt gewoon minimaal 250ms als het geostationaire satellieten zijn (36,000 km = 0.12 seconden met snelheid van het licht voor enkele trip, nog eens 0.12 seconden als je terug gaat. Dus als je upload ook via satelliet loopt zelfs makkelijk 500ms per tripje).

Als je dan echt al zo verlegen zit om bandbreedte kan je wellicht beter kijken naar een 4g verbinding. Vrij rappe snelheden en ping van onder de 100ms als het goed is en met de 800mhz banden van KPN heb je grote kans dat het in de buitengebieden ook nog wel okay ontvangst heeft. Echter betaal je hier ook de hoofdprijs voor inclusief bijpassende datalimieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 21:16

fynrd1

Fooled by Randomness

Ik neem aan dat je dit al hebt gezien, ik denk dat er op dit moment niet veel alternatieven zijn voor je betreft, de 4mbit lijn.

[ Voor 3% gewijzigd door fynrd1 op 07-07-2014 17:08 ]

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-10 16:25

FlyEragon

Alien Monkeys

Knijp je verbinding even af tot 4mbit en ga een tijdje proefdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Is dit wat http://www.skydsl.eu/en-NL/Internet-via-satellite ?

[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 07-07-2014 17:11 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:36
4mbit is niet eens genoeg voor een goede netflix stream. Denk ook maar eens aan de vele gigabytes die je via steam en ps4-updates binnen haalt. Dat schiet dan echt niet meer op.

Ik zou niet verhuizen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Met 4MBit, kun je wel normaal internetten, zoals Facebook, Tweakers etc. Youtube en streamings diensten gaan moeizaam op HD kwaliteit. En foto's en andere afbeeldingen zul je ook wat mee merken.
Het is aan te raden met 4MBit geen andere diensten via je koper lijn te laten lopen. Zal persoonlijk Canal Digitaal / Digitenne nemen in combinatie met een Koper adsl abonnement.
Volgens mij biedt telfort alles-in-een pakketen icm Digitenne van KPN, en Canal Digitaal alles-in-een icm tv via de schotel.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oetmeister
fynrd1 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 17:08:
Ik neem aan dat je dit al hebt gezien, ik denk dat er op dit moment niet veel alternatieven zijn voor je betreft, de 4mbit lijn.
Had inderdaad al over de glasvezel gelezen. Heb me al aangemeld maar het duurde in mijn vorige woning ook ruim twee jaar van moment van inschrijven tot daadwerkelijke verbinding. Moet toch wel iets hebben om de twee jaar mee te overbruggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Heb je niet een of ander bedrijf met fatsoenlijke verbinding in de buurt waar je tegen betaling mee op zou kunnen liften?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firebird_1979
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb 6 jaar internet via satelliet gehad, het was toen vergelijkbaar met 4mb internet, alleen met veel meer lag. Het is absoluut niet geschikt om online te gamen. Met alles wat je doet heb je een vertraging. (pagina laden etc.).

Daarbij komt ook dat veel satelliet providers limieten instellen (bijv. 500MB max dataverkeer per 4 uur), sommige providers gebruiken ook USB modems waar ik ook geen fan van ben. Dit kan ondertussen al wel weer veranderd zijn, want mijn ervaringen zijn van een aantal jaar terug.

Ik zou veel liever een lagere snelheid over koper hebben dan satelliet, tenzij er echt geen andere optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oetmeister
Raven schreef op maandag 07 juli 2014 @ 17:14:
Heb je niet een of ander bedrijf met fatsoenlijke verbinding in de buurt waar je tegen betaling mee op zou kunnen liften?
Er zit een overbuurman op 60m afstand. Deze man is wat ik gehoord heb ict-er dus is het overwegen waard daar eens aan te bellen. Volgende boerderij is 200m verderop minimaal dus niet echt een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:13
firebird_1979 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 17:29:
Ik heb 6 jaar internet via satelliet gehad, het was toen vergelijkbaar met 4mb internet, alleen met veel meer lag. Het is absoluut niet geschikt om online te gamen. Met alles wat je doet heb je een vertraging. (pagina laden etc.).

Daarbij komt ook dat veel satelliet providers limieten instellen (bijv. 500MB max dataverkeer per 4 uur), sommige providers gebruiken ook USB modems waar ik ook geen fan van ben. Dit kan ondertussen al wel weer veranderd zijn, want mijn ervaringen zijn van een aantal jaar terug.

Ik zou veel liever een lagere snelheid over koper hebben dan satelliet, tenzij er echt geen andere optie is.
Die tijd is allang voorbij, met skyDSL via satelliet haal je afhankelijk van je abonnement 20Mbit down en 6 up.
Varieert wel eens, soms 15, dan 18Mbit maar knijpen doen ze in ieder geval niet. Ook geen datalimiet.
Wat wel van toepassing is en blijft, is de hoge ping. Deze hangt vaak rond de 700ms.

Je zou ook een loadbalancer-constructie kunnen nemen. Adsl 4Mbit voor lage ping(games), satelliet 20Mbit(video en downloaden) voor meer snelheid. Dan kun je gamen én goed streamen.

Ook zou je met straalverbindingen een verbinding kunnen leggen met buren die wel kabel/glasvezel/VDSL hebben en dan afspreken om de verbinding te delen.

P.s. Ik kom de laatste tijd vaker vragen tegen over internet via satelliet. Misschien een idee om een sat-internet/SkyDSL topic te starten?

[ Voor 10% gewijzigd door timmie1 op 08-07-2014 11:30 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Is internetten via de satelliet en de snelheden die je behaalt ook afhankelijk van het weer?

Zoals met TV kijken je weleens signaal verlies hebt tijdens regen/onweer?

Wellicht is het dan ook handig een 88cm of nog grotere schotel te nemen voor zo veel mogelijk buffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
200 meter verderop kan je ook nog wel bruggen hoor. Met niet al te duren hardware van EnGenius of Ubiquiti kan je prima lange afstand draadloze bruggen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Port187 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:31:
Is internetten via de satelliet en de snelheden die je behaalt ook afhankelijk van het weer?

Zoals met TV kijken je weleens signaal verlies hebt tijdens regen/onweer?

Wellicht is het dan ook handig een 88cm of nog grotere schotel te nemen voor zo veel mogelijk buffer.
Hieronder een link van een gebruiker die SkyDSL satelliet test:
http://mafri.ws/2013/04/internet-via-satellite-skydsl/

Er gaat vaak met erg slecht weer 5-10% van de snelheid af.
So far I’m impress of the connectivity clear sky or a thunderstorm are about 80ms difference in latency and about 5 to 10% in bandwidth.
Afbeeldingslocatie: http://mafri.ws/wp-content/uploads/2013/04/Bandwidth-testing.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door timmie1 op 08-07-2014 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:09
Misschien offtopic maar een jaar of 15 geleden werd er internet via de Astra(?) aangeboden waarbij je een fixed line als upload kon gebruiken waarmee je dus je latency flink kon verlagen.

In die tijd had ik een duf Casema serieel kabelmodempje die max 128Kbit haalde en 2Mbit download door de lucht. Zou dat niet nog steeds mogelijk (kunnen) zijn?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Ballebek schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 13:10:
Misschien offtopic maar een jaar of 15 geleden werd er internet via de Astra(?) aangeboden waarbij je een fixed line als upload kon gebruiken waarmee je dus je latency flink kon verlagen.

In die tijd had ik een duf Casema serieel kabelmodempje die max 128Kbit haalde en 2Mbit download door de lucht. Zou dat niet nog steeds mogelijk (kunnen) zijn?
Kan idd ook, maar is volgens mij duurder (in ieder geval bij Astra2Connect), bovendien heb je dan wel een upload van 0.7Mbit(ADSL-max met die downstream) in plaats van 6~7Mbit via de sat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is anders iets van een 4G modem misschien een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 15:12:
Is anders iets van een 4G modem misschien een optie?
Ik zou het niet doen met de huidige abonnementen en bijbehorende abonnementsprijzen...
Snelheden zijn wel netjes, maar je bent zo door je databundel heen(zeker met streaming).

Pagina: 1