Ik heb een studenten OV chip sinds 4 jaar ofzo maar wil nu in de vakantie reizen, echter kun je vanaf 9 juli geen papieren kaartjes meer gebruiken en een losse kaartje met korting samen met OV chip mag dan niet meer.
Ik vroeg aan NS hoeveel saldo ik minimaal moet hebben voor reizen, de een zegt 10 euro de ander 20 maar ik heb eigenlijk maar 10 nodig, dus 20 is te veel ik reis nooit buiten de vrij reizen normaal gesproken.
NS zegt iedere keer dit:
Wie o wie weet de juiste antwoord?
Ik vroeg aan NS hoeveel saldo ik minimaal moet hebben voor reizen, de een zegt 10 euro de ander 20 maar ik heb eigenlijk maar 10 nodig, dus 20 is te veel ik reis nooit buiten de vrij reizen normaal gesproken.
NS zegt iedere keer dit:
Dat vind ik echt onduidelijke antwoord, ik stel de vraag zo vaak maar zeggen nooit wat de regels voor een studenten OV zijn dan, ik heb zelf week abonnement dus ik heb alleen korting in de zomer, eigenlijk heb ik liever papieren kaartje maar dat gaat niet meer, geldklopperij maar ik zal die ene reis moeten maken.Wilt u op saldo reizen bij NS, dan moet er een minimaal bedrag van € 20,- voor het instaptarief op uw anonieme of persoonlijke OV-chipkaart staan. Heeft u een Voordeelurenabonnement of één van de nieuwe abonnementen van NS dan betaalt u € 10,- als instaptarief. Op het moment dat u uitcheckt wordt berekend wat u voor de gemaakte reis moet betalen.
Wie o wie weet de juiste antwoord?