Saldo op studenten OV?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-06 19:11
Ik heb een studenten OV chip sinds 4 jaar ofzo maar wil nu in de vakantie reizen, echter kun je vanaf 9 juli geen papieren kaartjes meer gebruiken en een losse kaartje met korting samen met OV chip mag dan niet meer.

Ik vroeg aan NS hoeveel saldo ik minimaal moet hebben voor reizen, de een zegt 10 euro de ander 20 maar ik heb eigenlijk maar 10 nodig, dus 20 is te veel ik reis nooit buiten de vrij reizen normaal gesproken.

NS zegt iedere keer dit:
Wilt u op saldo reizen bij NS, dan moet er een minimaal bedrag van € 20,- voor het instaptarief op uw anonieme of persoonlijke OV-chipkaart staan. Heeft u een Voordeelurenabonnement of één van de nieuwe abonnementen van NS dan betaalt u € 10,- als instaptarief. Op het moment dat u uitcheckt wordt berekend wat u voor de gemaakte reis moet betalen.
Dat vind ik echt onduidelijke antwoord, ik stel de vraag zo vaak maar zeggen nooit wat de regels voor een studenten OV zijn dan, ik heb zelf week abonnement dus ik heb alleen korting in de zomer, eigenlijk heb ik liever papieren kaartje maar dat gaat niet meer, geldklopperij maar ik zal die ene reis moeten maken.

Wie o wie weet de juiste antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knopsje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:19
Met een studenten OV (technisch gezien een abonnement) heb je 10 euro nodig om in te kunnen checken. Let wel: hiervoor moet je studenten OV nog wel actief zijn, als dit niet meer het geval is en je gebruikt nog wel dezelfde pas dan is dit gewoon een normale OV chipkaart geworden zonder abonnement en zul je dus 20 euro op de kaart moeten hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Knopsje schreef op maandag 07 juli 2014 @ 15:35:
Met een studenten OV (technisch gezien een abonnement) heb je 10 euro nodig om in te kunnen checken. Let wel: hiervoor moet je studenten OV nog wel actief zijn, als dit niet meer het geval is en je gebruikt nog wel dezelfde pas dan is dit gewoon een normale OV chipkaart geworden zonder abonnement en zul je dus 20 euro op de kaart moeten hebben staan.
Ik heb na de vakantie school dus de OV en de stufi lopen gewoon door, alleen dan heb ik geen vrij reizen in die periode maar korting.

10 euro dus? Pff dat klinkt stukken beter :) 20 is zwaar overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duckyvite
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:32
Ook in de periode met korting hoef je maar 10 euro te hebben om in te kunnen checken bij de trein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Super, bedankt beide voor duidelijke uitleg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duckyvite
Volgens mij krijg je wel maar 4 jaar OV, dus als je m al zolang hebt zou het kunnen dat je uberhaupt geen recht hebt op OV. Dan zou je vanaf september niet meer gratis kunnen reizen. (Wel mag je dan nog 1 jaar met korting reizen)

edit: typo

[ Voor 4% gewijzigd door duckyvite op 07-07-2014 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:26
http://www.duo.nl/SRVS/CG...j%2831818%29,ts=OcwDuoNew

Je hebt je maximale recht op een studentenreisproduct verbruikt (hbo en universiteit). Voor een opleiding in het hbo en aan de universiteit heb je alleen nog recht op een studentenreisproduct tijdens de duur van je prestatiebeurs en het eerste jaar van de leenfase.
---
Dus je hebt 5 jaar een studentenreisproduct als ik dit goed lees!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:56
Mizgala28 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 15:37:
10 euro dus? Pff dat klinkt stukken beter :) 20 is zwaar overdreven.
Het is een tegoed, je kunt het gewoon gebruiken om mee te reizen. NS wil maar graag redelijk zeker weten dat je de reiskosten gaat voldoen :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Op mijn anonieme kaart wordt er bij arriva €10 euro starttarief berekend, of dit afhankelijk is van de lengte van de rit of de vervoerder weet ik niet

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duckyvite
Imnoa schreef op maandag 07 juli 2014 @ 16:21:
Op mijn anonieme kaart wordt er bij arriva €10 euro starttarief berekend, of dit afhankelijk is van de lengte van de rit of de vervoerder weet ik niet
De starttarieven zijn per vervoerder-vervoersmiddelcombi gelijk maar worden anders gebruikt.
Bij NS moet je 20 (soms 10) euro hebben en check je in. Wordt bij uitchecken verrekend.

Bij bijvoorbeeld de RET metro moet je een saldo van minimaal 0 hebben, maar wordt met inchecken 4 euro van je saldo afgehaald. Als je uitcheckt, krijg je weer teruggestort wat je teveel hebt betaald.

Is dus per vervoerder anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-06 15:51
NS = vervoer = halte VV. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Paul schreef op maandag 07 juli 2014 @ 16:03:
[...]
Het is een tegoed, je kunt het gewoon gebruiken om mee te reizen. NS wil maar graag redelijk zeker weten dat je de reiskosten gaat voldoen :)
Nee, dat is het niet. Als ik incheck in de trein moet ik €20,- op mijn pas hebben staan, zelfs al maak ik een reisje van €6,- Zodra ik weer wil reizen, terwijl er nog voldoende saldo opstaat, moet ik tóch weer geld bijleggen. Als je het 'tegoed' van je kaart af wil laten halen, kost dat je iets van €2,- 'administratiekosten'. 8)7

Ben blij dat ik een auto heb ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

noes schreef op maandag 07 juli 2014 @ 17:10:
[...]

Ben blij dat ik een auto heb ;)
Want daarin gooi je dan exact de hoeveelheid brandstof die je nodig hebt voor de reis die je gaat maken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
duckyvite schreef op maandag 07 juli 2014 @ 16:25:
[...]

De starttarieven zijn per vervoerder-vervoersmiddelcombi gelijk maar worden anders gebruikt.
Bij NS moet je 20 (soms 10) euro hebben en check je in. Wordt bij uitchecken verrekend.

Bij bijvoorbeeld de RET metro moet je een saldo van minimaal 0 hebben, maar wordt met inchecken 4 euro van je saldo afgehaald. Als je uitcheckt, krijg je weer teruggestort wat je teveel hebt betaald.

Is dus per vervoerder anders.
Het minimumbedrag is anders ja, het systeem werkt hetzelfde. Ook bij de NS wordt er gewoon 10 of 20 euro eerst van je kaart afgehaald en teruggestort, kijk maar eens bij je transacties @ Mijn OV-Chipkaart.

NS weigert simpelweg een negatief saldo op de OV-Chipkaart te accepteren, de RET wel. Het principe blijft hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duckyvite
Osiris schreef op maandag 07 juli 2014 @ 19:30:
[...]

Het minimumbedrag is anders ja, het systeem werkt hetzelfde. Ook bij de NS wordt er gewoon 10 of 20 euro eerst van je kaart afgehaald en teruggestort, kijk maar eens bij je transacties @ Mijn OV-Chipkaart.

NS weigert simpelweg een negatief saldo op de OV-Chipkaart te accepteren, de RET wel. Het principe blijft hetzelfde.
Ahh, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:56
Wat is het dan?!? Als je in Groningen incheckt en in Maastricht uitcheckt (een reis van meer dan 20 euro) werkt het ook... Je kunt het niet (simpel) tot 0 opmaken, eens, maar zoals ik al zei: de OV Chipkaart is dan ook niet bedoeld voor een éénmalige reis.

Als je het tegoed oplaad tot boven de 30 euro kun je het overigens kostenloos terug laten storten ;)
dcm360 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 19:19:
Want daarin gooi je dan exact de hoeveelheid brandstof die je nodig hebt voor de reis die je gaat maken toch?
^^^^ Dat dus :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Paul schreef op maandag 07 juli 2014 @ 20:54:
[...]

Als je het tegoed oplaad tot boven de 30 euro kun je het overigens kostenloos terug laten storten ;)
Da's eigenlijk ook wel een relatief simpele loophole.. Kwestie van wat extra centen erop pleuren (toegegeven, ben je het tijdelijk kwijt, rente e.d.), formuliertje invullen en je hoeft geen € 2,50 te dokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:53
Je hoeft er zelfs maar EUR 6 op te hebben staan, omdat je met een studenten ov tot EUR 4 in de min kan, waardoor het al met EUR 6 mogelijk is om EUR 10 te reserveren op je kaart :)
Pagina: 1