Goedemiddag RoD.
Ik heb niet aangegeven wat ik allemaal al heb gedaan. Aangezien ik een beetje nieuw ben op het gebied van remote AB's heb ik best wel even zitten zoeken op internet en op diverse fora, maar ik zie door de bomen het bos niet echt. Ik hoopte dus dat dit een vraag was waar iemand al een keer mee had geworsteld en mij in een keer op het juiste pad kon zetten. Het is zeker niet mijn bedoeling om mensen aan het werk te zetten ofzo!
Ik ben met name op zoek naar een IR afstandsbediening app voor de HUMAX digitale ontvanger IR-FOX-C , die ook uitbreidbaar is naar andere toestellen, zoals in de openingspost aangegeven.
Ik heb fora gescreend van tweakers, ziggo gebruikersforum (want zij leverden me de humax per slot van rekening). diverse blogs van mensen gelezen, maar ik wordt er niet veel wijzer van.
Ik heb een aantal uren zitten zoeken op internet naar afstandsbedienings apps. Maar kom er niet goed uit.
De apps die ik vind zijn meestal geschikt voor nieuwere apparaten. Ik beschik niet over de kennis om een IR afstandsbediening te programmeren met de benodigde info van mijn oude apparaat, en het wiel opnieuw uitvinden is een beetje zonde van de tijd. Het is dus wel zo makkelijk om info te gebruiken die anderen al hebben opgedaan.
Ik heb een aantal apps uitgeprobeerd, waarvan ik de meeste al niet meer weet. Ik was in het begin nog optimistisch dat ik er zelf uit zou komen, dus niet genoteerd wat ik allemaal had gedaan:
- samsung IR universal remote: te ingewikkeld.
- IR Uniersal remote:
- watchON (moet vanavond nog verder onderzoeken of dit werkt)
- humax remote for phone werkt niet via IR
- ...