12 volt trigger splitsen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janser01
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-05-2024
Ik ben bezig met de voorbereidingen voor een home theater in mijn woonkamer en het idee is om de verschillende componenten d.m.v. 12 volt triggers aan elkaar knopen.

Het volgende heb ik al binnen:

Marantz SR7008 receiver
Sony VPL-HW40ES
No-name Beamer lift
Kingpin Tab tensioned scherm

er volgt nog een subwoofer.

De Marantz heeft 2 trigger uitgangen aan boord. Daarvan wil ik 1 van gebruiken om het audio gedeelte aan te sturen (de subwoofer) en 1 om de Video componenten mee te schakelen (Projektor, lift en scherm). Vraag is, hoe kan ik het beste één trigger uitgang in 3en opdelen (beamer/lift/scherm). Bestaan daar verdelers voor? Ik heb even rond gezocht maar ik kon zo snel niks vinden. Bestaan er ook stekkerdozen die getriggerd kunnen worden? De beamer zelf heeft namelijk geen trigger ingang.

Mijn stuff -> http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43289117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62011

Ik neem aan dat er gewoon splittertjes zijn voor de 12 volt stekkers. De 230 volt schakelaar zou je zelf kunnen maken met een relais (we zijn tweakers) of gewoon een energie besparende stekkerdoos waarbij de eerste aansluiting de master is en de volgende aansluitingen de slaves zijn die aangeschakeld worden als de master boven een vooraf ingeregeld stroomverbruik komt.
http://www.alecto.nl/stekkerdoos-standby-killer

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 62011 op 07-07-2014 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-06 23:50

Jag

Zijn dat niet gewoon mono minijacks? Daar kan je denk ik kant en klare splitters voor kopen. Ik denk dat dat in het geval van een 12v trigger signaal straffeloos kan.

En verder idd een master slave stekkerdoos. Alleen zal je beamer daar niet mee aangaan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:05

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik zou inderdaad een relais gebruiken; de lage spanning (12V) gebruiken om netspanning te schakelen. Als je het dan helemaal netjes doet zet je er meteen een stukje electronica tussen die na het afschakelen ervoor zorgt dat er nog een minuut of 5 spanning op de beamer blijf staan, zodat hij netjes kan afkoelen, voor hij 'hard' uitgezet wordt door gebrek aan prik.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janser01
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-05-2024
ik ben niet echt een soldeerbout tweaker :-)

Ja het zijn mono jacks maar ik heb geen idee of je er straffeloos een splitter tussen kan hangen. Wellicht moet ik dat maar experimenteel vaststellen. Nu alleen nog de mono jack kabels vinden want stereo jacks zijn niet geschikt volgens de handleiding.

Ik snap wel dat de beamer niet aangaat, maar er staat dan in ieder geval spanning op het ding zodat ik 'm met de afstandbediening kan aanzetten. En ja, ik bedacht me ook al hoe dat zat met de nakoeling van de beamer...dat vraagt nog om een oplossing.

In ieder geval is een master slave stekkerdoos oplossing nader onderzoek waard! Daar had ik namelijk nog niet aan gedacht.

[ Voor 4% gewijzigd door janser01 op 07-07-2014 16:43 ]

Mijn stuff -> http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43289117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Ik kan me niet zo goed voorstellen dat de 12V trigger ingangen laag ohmig zijn, dus splitten zal denk ik geen probleem zijn. Maar ik zou het wel eerst proberen voordat je kabels in de muur freest :).

Hier mono jack kabels. Of hier mono jack connectoren, kan je er zelf een kabel aanzetten en een splitter mee maken. Allemaal bijna gratis.

Edit: wat Pixeltje zegt is wel een goede opmerking. Als je een master/slave stekkerblok gebruikt voor je beamer heb je waarschijnlijk het probleem dat ie meteen ook uitschakelt als je receiver uitgaat. Een beamer heeft afkoeltijd nodig voor de lamp. Dat is iets om rekening mee te houden.

[ Voor 22% gewijzigd door Jag op 07-07-2014 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vwb die master/slave: dat werkt perfect. Heb zelf mijn receiver als master en die schakelt alles. Alle audio en bluray, en ook de sub.

Vwb die beamer en de afkoeltijd: is dat niet alleen de naloop van de fan die dan power nodig heeft? Zo ja, dan kan passief afkoelen natuurlijk ook altijd, alleen duurt het wat langer. In hoeverre dat schadelijk is durf ik echter niet te zeggen aangezien ik geen beamer heb.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Ik weet het ook niet preciies wat het belang is van het snel afkoelen, maar de video bedrijven lynchen je als je zo maar de spanning van hun groep voor de (grote) projector afhaalt.
Pagina: 1