Jump links, site links, locatie weergeven in search

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:48

JJ93

Error 418

Topicstarter
Ik ben de laatste tijd druk bezig geweest om mijn website te verbeteren. Dat is vrij goed gelukt, en nu ben ik vooral bezig om de site te optimaliseren voor zoekresultaten.

Ten eerste zou ik graag jump links willen hebben voor de secties op mijn home pagina. Mijn navigatie is logisch opgebouwd binnen een <nav> component, en de secties zijn ook logisch opgebouwd binnen <section> componenten.

Toch weergeven Google en Bing beide geen jump links. Enige tips hoe ik hier voor kan zorgen?

Ten tweede zou het ook mooi zijn als er meteen een aantal sitelinks zouden worden weergegeven.

Ik heb een Google+ pagina aangemaakt en mijn locatie is geverifieerd. Mijn website is ook gekoppeld, en geverifieerd. Toch worden er geen contact gevevens of locatie gegevens weergeven in een zoek resultaat.

Ik denk dat deze drie dingen allemaal wat met elkaar te maken hebben. Misschien een kwestie van tijd? Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-10 15:31
een xml sitemap uploaden helpt ook wel denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
JJ93 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 11:41:
Toch weergeven Google en Bing beide geen jump links. Enige tips hoe ik hier voor kan zorgen?
[...]
Misschien een kwestie van tijd? Of zie ik iets over het hoofd?
Ik neem aan dat je Sitelinks bedoelt?

We only show sitelinks for results when we think they'll be useful to the user. If the structure of your site doesn't allow our algorithms to find good sitelinks, or we don't think that the sitelinks for your site are relevant for the user's query, we won't show them.
Met die term googlen geeft ook een aantal how-to's die informatie bevatten om sitelinks te bevorderen maar linksom-of-rechtsom is 't uiteindelijk dus Google die (geautomatiseerd) bepaalt of sitelinks weergegeven worden of niet.

[edit]
Oh, wacht, in je topictitle staat 't wel; je kent de term dus wel :P

[ Voor 22% gewijzigd door RobIII op 15-07-2014 10:21 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:48

JJ93

Error 418

Topicstarter
deTuinman schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 10:09:
een xml sitemap uploaden helpt ook wel denk ik
Die heb ik inderdaad geupload en met site:mijnsite.nl vind ik ze ook, dus dat is allemaal al geindexeerd.
RobIII schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 10:17:
[...]

Ik neem aan dat je Sitelinks bedoelt?

[...]

Met die term googlen geeft ook een aantal how-to's die informatie bevatten om sitelinks te bevorderen maar linksom-of-rechtsom is 't uiteindelijk dus Google die (geautomatiseerd) bepaalt of sitelinks weergegeven worden of niet.

[edit]
Oh, wacht, in je topictitle staat 't wel; je kent de term dus wel :P
Het gaat me echt om jump links:
http://labs.seoclick.com/jump-to-link-seo.html

Als je bijvoorbeeld zoekt op Wikipedia vind je onderaan een aantal 'jump links'. Deze links zijn dan we aparte pagina's. Maar als je zoekt op 'wiktionary persist' dan vind je ook een aantal jump links met een hekje. Dus je springt/jumped meteen naar een bepaalde sectie.

Bijvoorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
persist - Wiktionary
en.wiktionary.org/wiki/persist
Vertaal deze pagina
persist. Definition from Wiktionary, the free dictionary. Jump to: navigation, search ... persist (third-person singular simple present persists, present participle ...
&#8206;Pronunciation - &#8206;Verb - &#8206;Synonyms - &#8206;Anagrams

Klik je op Verb -> http://en.wiktionary.org/wiki/persist#Verb

Ik zou dus graag willen dat mijn secties ook als jump links worden weergeven. Dus:
About - Services - Portfolio - Contact
en springen naar #about #services #portfolio en #contact

En verder zou het dus ook mooi zijn als sitelinks worden weergeven, dus niet alleen van de home pagina, maar andere pagina's op de site :+

Maar het ligt dus vooral aan Google.. ik vroeg mij dus af hoe ik dit proces kan bevorderen.