Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ssandert
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-09 14:24
Goedemorgen,

Laatst 13 notebooks verkocht, voor een Gemeente/stichting.
en deze geven nu aan dat ze graag Office incl. outlook willen hebben.

Netjes prijs doorgegeven, verkoop liggen deze pakketten rond de €200,00
maal 13 is dit een best bedrag. (€2.600)

Nu vroeg ik mij af, zijn er ook mogelijkheden om voor Gemeenten of Stichtingen goedkoper licenties aan te schaffen? studenten kunnen dit wel, maar ik ben zelf niet zo thuis in de licenties.

Misschien hele domme vraag, maar van Windows bestaan er MAR of refurb. licenties.
bestaat dit van Office ook?

Graag zou ik horen wat hier de opties zijn

Alvast hartelijk bedankt voor het meedenken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Gemeenten zullen een inkoopafdeling hebben die een redelijk beeld zouden moeten hebben van de bestaande licentieafspraken mbt. Microsoft-licenties. Neem contact op met hen.

In het algemeen: ja, MS heeft mogelijkheden voor overheden: www.microsoft.com/nl-nl/licenties/default.aspx -->overheid. Maar ik vermoed dat die licenties dan niet via jou zijn te leveren.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
F_J_K schreef op maandag 07 juli 2014 @ 16:08:
In het algemeen: ja, MS heeft mogelijkheden voor overheden: www.microsoft.com/nl-nl/licenties/default.aspx -->overheid. Maar ik vermoed dat die licenties dan niet via jou zijn te leveren.
MS verkoopt nooit direct aan klanten hun licenties, je zal altijd een van hun partners moeten gebruiken om je licenties te kopen.

Kijk ook of je mee kan liften op bestaande contracten in de organisatie. Hoe mee licenties je afneemt hoe groter het voordeel is. Plus voor goede doelen en nonprofit organisaties hanteert MS lage tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
OEM is gewoon de goedkoopste manier van licenties afnemen, ook voor overheden.
Open license of Open Value geeft wat meer mogelijkheden, eventueel met SA maar is wel duurder.

Ze kunnen ook even kijken naar office 365 met desktop versies erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Waar heb je zelf al op gezocht? Als ik Google op "MS licenses governments" is één van de eerste hits een pagina met daarin alle licentievormen voor Government en non-profit organisaties uitgelegd. Aardig wat info lijkt me. :)

http://www.microsoft.com/...tions/for-industries.aspx

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:16
jimbo123 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 13:42:
OEM is gewoon de goedkoopste manier van licenties afnemen, ook voor overheden.
Open license of Open Value geeft wat meer mogelijkheden, eventueel met SA maar is wel duurder.

Ze kunnen ook even kijken naar office 365 met desktop versies erbij.
Het ligt er natuurlijk ook aan in wat voor setting de notebooks gebruikt gaan worden. Wordt er alleen op de notebooks gewerkt is het geen issue om OEM of Home & Business te gebruiken, gezien de prijs denk ik hier aan home & business (mits de licentie niet meer dan een x per 90 dagen overgedragen wordt).

Office is echter een device licentie, wil je bijv. dus ook op een RDS/Citrix omgeving kunnen werken waarbij met deze Notebooks verbinding gemaakt wordt naar de RDS/Citrix omgeving dan zal er bijvoorbeeld al minimaal Office Standaard via Open License nodig zijn voor zover ik weet (mogelijk dat Standaard Retail ook gebruikt mag worden hiervoor maar 100% zeker weet ik het niet. Home & Business of lagere edities i.i.g. niet).

Zorg dus voordat je een aanbieding doet dat je goed in beeld hebt op welke wijze de stichting de notebooks wil gaan gebruiken, en pas je aanbieding daar op aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Bedankt voor je aanvulling Dennis, dat klopt natuurlijk.

Maar...

Als er een RDS/Citrix server in het spel is dan zal deze reeds met OPL of OV zijn uitgerust. En als je SA hebt dan mag office ook op de laptops geinstalleerd worden (roaming use rights). Dan heb je helemaal geen extra licenties nodig voor de laptops :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:41
https://www.techsoup.nl/
Leef je helemaal uit, netjes aanmelden, gegevens geven en dan kan de klant gewoon met grote korting software krijgen.
Gebruiken wij ook voor klanten die hieronder vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:16
jimbo123 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 13:04:
Bedankt voor je aanvulling Dennis, dat klopt natuurlijk.

Maar...

Als er een RDS/Citrix server in het spel is dan zal deze reeds met OPL of OV zijn uitgerust. En als je SA hebt dan mag office ook op de laptops geinstalleerd worden (roaming use rights). Dan heb je helemaal geen extra licenties nodig voor de laptops :)
Een RDS/Citrix server hoeft niet geen licentie te hebben in dit scenario zie ook:
There are three key licensing considerations when Office is accessed via Remote Desktop Services: 1 – Must be Volume Licensing: Remote Desktop Services deployments of Microsoft Office require Volume License copies (media, keys, and licenses). This applies both to the copy physically installed on the server as well as the license applied to client machines. 2 – Server installation does not require a license.
Alleen de devices die connecten met deze RDS/Citrix server moeten dat wel. Voor zover ik weet is de Roaming use rights er voor devices die normaliter geen office kunnen draaien (bijv. user heeft een laptop met Office 2013 StD met SA, hij zou dan met de roaming use rights ook mogen verbinden via RDP vanaf zijn Andriod Tablet of via de niet commerciele licentie op zijn Windows RT tablet, terwijl zonder SA de Tablets een aparte licentie zouden moeten hebben). Daarnaast mag je Roaming Use Rights niet gebruiken "on-premise" van de licentienemer
When the primary user is on your or your affiliates’ premises, Roaming Use Rights are not applicable. For example, an employee may not use their personal devices on premises and exercise their roaming rights benefits. This same user may access Microsoft Office from this personal device when at home.
Maar je kan natuurlijk niet een RDS/Citrix server neerzetten met zogenaamd 1 licentie met SA, en dan verwachten dat iedere user met Business en Home versies compliant is. Stel dus dat de klant van TS een RDS/Citrix omgeving heeft, dan moet TS nog steeds 13x Office 2013 StD OLP met SA of Open Value verkopen, en dan zouden met die 13 licenties de laptops voorzien mogen worden van Home en Business en nog compliant zijn, echter dan heeft uiteraard het installeren van Home en business geen voordeel meer.

[ Voor 25% gewijzigd door Dennism op 09-07-2014 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:20

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Gooi "vng microsoft licenties mantelovereenkomst" in Google en je vindt een berg pdf bestanden van diverse gemeenten waarin het vrij duidelijk naar voren komt.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Pagina: 1