Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Essent klantenservice via WhatsApp. Hoe?

Pagina: 1
Acties:

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-11 15:53
De klantenservice van Essent is nu ook bereikbaar via WhatsApp. Klanten kunnen medewerkers van het energiebedrijf tijdens kantooruren vragen stellen via de berichtendienst. Voorlopig gaat het om een proef van twee maanden.
Hoe doen ze dit? Zit er dan een medewerker achter een mobieltje de hele dag als een malle al die vragen te beantwoorden? Of is er speciale software voor?

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je kunt tegenwoordig ook Whatsapp installeren op een tablet of pc.
Mijn gok is dat ze whatsapp geïntregeerd hebben met hun support software of een aparte applicatie voor hebben ontwikkeld.
Dus ze geven dezelfde support via telefoon/email/internet maar dan via een extra medium.

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:36
cracking cloud schreef op maandag 07 juli 2014 @ 10:45:
[...]

Hoe doen ze dit? Zit er dan een medewerker achter een mobieltje de hele dag als een malle al die vragen te beantwoorden? Of is er speciale software voor?
De meest simpele/cheap ass manier die ik me kan bedenken is een mobiel via MHL verbinden aan een groot scherm en vervolgens via een bluetooth toetsenbord/muis snel antwoord geven.

What a fine day for Science! | Specs

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:28
Dit is geen topic voor General Chat, want het lijkt verdacht veel op een tech vraag. ;)
Voor mobile is het ook niet echt geschikt, vandaar een duwtje richting CSA.
@TS, kan je eerste post wat uitbreiden met wat je zelf al gevonden hebt?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Even bellen misschien? Is hier op de redactie ook gedaan, werken met WhatsApp via een tablet.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Interessant experiment al denk ik dat het voor een groot bedrijf als Essent niets uit gaat halen.

Het valt me op dat juist de grote bedrijven (ondanks hun over het algemeen belabberde klantenservice) de nieuwe mogelijkheden uitproberen, terwijl het juist de MKB bedrijven zijn die GOEDE service verlenen via meer traditionele kanalen. Gelukkig gaan de kleine/middelgrote bedrijven steeds vaker aan de klantenservice software.

De goede service van ondernemers, met de bereikbaarheids- en productiviteitsvoordelen van de 'grote' jongens. Jammer dat de kracht achter de service van ondernemers voor bedrijven als Essent niet te koop is :)

Maar goed, het zal ongetwijfeld gewoon geintegreerd zijn met de software die Essent heeft. Geen manager die dit doet als dat betekent dat een deel van zijn of haar team de hele dag op een mobiel moet zitten whatsappen. Arbodienst anyone? _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door Rupie op 18-07-2014 21:23 . Reden: linkje weg ]

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-11 21:15
Op zich zijn er een aantal opties waarmee dit kan:
- Gewoon op een mobiele telefoon
- Op een tablet
- Via Bluestacks App Player (Android-emulator) op een desktopcomputer
- Via de 3rd Party WhatsAPI (al is dat nogal een risico, want je dienst valt dan weg op het moment dat Whatsapp dingen gaat aanpassen).

Er zijn dus wel een aantal mogelijkheden, waarbij de Bluestacks-methode mij het handigst lijkt.

[ Voor 12% gewijzigd door FlorisD op 08-07-2014 00:01 ]

Pagina: 1