Aankoop advies zakelijke printer (500 copietjes /mnd)

Pagina: 1
Acties:

• Maddog McHare
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-01-2025

Maddog McHare

ROCK AND STONE!

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Als zelfstandige ben ik op zoek naar een multifunctional A4 color printer (afdrukken, scannen, kopieren, duplex)
voor het afdrukken van korte rapprtages (+- 5 A4) met tekst en grafieken en facturen voorzien van logo.

Budget is ongeveer 200 euro en heb daarin de keuze gemaakt om met dit budget vooralsnog te kiezen voor een inkjet daar laser mijn inziens in dit prijs segment minder presteerd dan inkjet.

Nu heb ik voorheen een cheap Epson gehad (goedkope cartridges), en HP printer maar ondanks afdrukkosten had de HP printer minder problemen met verstopping. Omdat ik in printkwaliteit zakelijk gezien geen consessies wil doen en de printer "gewoon" moet werken ben ik gaan kijken naar een geschikte HP printer.

ik ben hier uitgekomen op de tevens door Tnet gepromote HP 8600+ (plus)
linkje
reviews zijn goed maar met de prijsvraag in het achterhoofd wellicht ook wat gekleurd(?)

daarsnaast kwam ik ook de 8620 tegen
linkje
Dit model is nieuwer (2014) echter kent deze nog geen review en is de informtie verstrekking elders op internet schaars. los van dat deze er "strakker" en daarmee imho zakelijker eruit ziet bezit deze een snellere proc maar mist de SD kaart functionaliteit.

Kortom de vraag aan jullie: Waar zou jullie keuze naar uit gaan? Of wellicht toch iets anders? Is de 8620 zijn meer prijs waard? heeft iemand ervaring met de 8620?

Hoor graag van jullie.

M@Dd09

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:18
Maddog McHare schreef op maandag 07 juli 2014 @ 10:27:
Beste mede-tweakers,

Als zelfstandige ben ik op zoek naar een multifunctional A4 color printer (afdrukken, scannen, kopieren, duplex)
voor het afdrukken van korte rapprtages (+- 5 A4) met tekst en grafieken en facturen voorzien van logo.

Budget is ongeveer 200 euro en heb daarin de keuze gemaakt om met dit budget vooralsnog te kiezen voor een inkjet daar laser mijn inziens in dit prijs segment minder presteerd dan inkjet.

Nu heb ik voorheen een cheap Epson gehad (goedkope cartridges), en HP printer maar ondanks afdrukkosten had de HP printer minder problemen met verstopping. Omdat ik in printkwaliteit zakelijk gezien geen consessies wil doen en de printer "gewoon" moet werken ben ik gaan kijken naar een geschikte HP printer.

linkje
reviews zijn goed maar met de prijsvraag in het achterhoofd wellicht ook wat gekleurd(?)

linkje
Dit model is nieuwer (2014) echter kent deze nog geen review en is de informtie verstrekking elders op internet schaars. los van dat deze er "strakker" en daarmee imho zakelijker eruit ziet bezit deze een snellere proc maar mist de SD kaart functionaliteit.

Kortom de vraag aan jullie: Waar zou jullie keuze naar uit gaan? Of wellicht toch iets anders? Is de 8620 zijn meer prijs waard? heeft iemand ervaring met de 8620?

Hoor graag van jullie.
Even samenvatten om zeker te weten dat ik bovenstaande goed gelezen heb:

- 500 pagina's pm (6000 PJ)
- voorkeur voor inkt.
- multifunctional (print, scan, copy, duplex)
- Kleur
- budget €200,- (ex/incl btw?)
- zakelijk consessieloos kwaliteit
- merkvoorkeur HP

Sommige keuzes hierin lijken mij elkaar tegen te spreken.Voor mij zijn zakelijke printkwaliteit en inktjet nog steeds onverenigbaar. (laserprints zijn toch nog steeds bestendiger tegen vegen, vocht, etc.) *(foto's afdrukken gaat dan wel weer beter met een inktjet.)

waarom zouden onderstaande laserprinters buiten de boot vallen?
pricewatch: HP Laserjet Pro 100 Color MFP M175nw (CE866A) €209
pricewatch: HP Laserjet Pro MFP M177fw €232,50
pricewatch: HP Laserjet Pro 200 Color MFP M276n €262,42

Kun je misschien je afweging om laser te laten vallen toelichten? Hou je in je verhaal ook rekening met de kosten per pagina (toner versus inkt)? *(ik herinner me dat bij inktjet er regelmatig gesproken wordt over inktverlies door het schoonmaken van de koppen, en steeds kleiner volume van de inktcartiges)

• Maddog McHare

Maddog McHare

ROCK AND STONE!

Topicstarter
Dank voor je reactie. Je opsomming is correct. 200 euro ex btw inderdaad maar daar zit wel wat rek in mits dit de meerwaarde rechtvaardigt.

Het kwaliteit verschil tussen laser en inkjet is mij bekend. En ik begrijp je als je zegt dat geen concessie in kwaliteit en inkjet elkaar tegenspreekt. Uitgaande van de specs die gegeven zijn van de inkjet zou je uitkomen op 80 euro voor 750 pagina's wat neer komt op ongeveer 10,5 cent per afdruk. Kom je uit op de kosten van de toner/cartridge dan kies ik liever voor een gespreide investering van een cartridge dan de toner die een hogere investering vraagt.

Over de reinigingskosten en het inktverbruik weet ik te weinig en moet ik me in verdiepen. Is zo'n laser überhaupt rendabel met dit aantal printjes?

Wat ik niet genoemd heb in de specs nu ik jouw laser printers bekijk is de WiFi functionaliteit die er zeker in moet zitten.

[ Voor 7% gewijzigd door Maddog McHare op 07-07-2014 22:23 ]

M@Dd09

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:43
De laserprinters die worden gelinkt vallen qua printkosten nog aardig tegen. Voor 35 euro excl BTW print je 1200 pagina's zwart, de kleurentoners zijn 40 ex per stuk voor 1000 pagina's. Verder elke 14.000 afdrukken een nieuwe drum van 57 euro ex erbij en je overstijgt behoorlijk de printkosten van een fatsoenlijke inkjet zoals de Officejet Pro 8600.

Ter vergelijking:
OfficeJet Pro 8600:
2500 pagina's voor 20 ex zwart -> 0,008 per pagina zwart
1500 pagina's voor 15 ex per kleur -> 0,03 per pagina kleur

Laserjet Pro 100 color:
14000 pagina's voor 57 ex -> 0,004 per pagina voor de drum
1200 pagina's voor 35 ex zwart -> 0,0292 per pagina zwart
1000 pagina's voor 40 ex per kleur -> 0,12 per pagina kleur

Die drum gaat overigens geen 14.000 pagina's mee, want het is een gemiddelde. Ding rekent in slagen, een kleurenpagina is 4 slagen, een zwarte pagina is 1 slag. Als alle slagen gebruikt zijn weigert een HP printer om ook nog maar 1 pagina te printen met die drum. Die goedkope laserprinters zijn gewoon tig keer duurder in printkosten dan een inkjet printer van dezelfde prijs.

Enige voordeel wat de laserprinter heeft in printkosten is als je heel erg weinig print. Een inkjet kan dan indrogen, een laserprinter heeft dat niet. Overigens heeft HP daar ook weer wat leuks op verzonnen: houdbaarheidsdatums op cartridges en toners.

• Maddog McHare

Maddog McHare

ROCK AND STONE!

Topicstarter
HI _JGC_

Dank voor je toelichting, dit is precies wat ik zelf ook al concludeerde en vandaar ook mijn voorkeur voor inkjet.
Los van het feit dat de laser een hoger stroomverbruik kent en "veel" fijnstof / ozon genereerd (de printer staat in de ruimte zelf) gaat mijn voorkeur toch meer uit naar inkjet. Dat gezegd hebbende blijft mijn TS-vraag nog staan:
linkje

linkje

edit
Ik kwam ook deze printer tegen HP Officejet Pro 276dw. Dit lijkt het grotere broertje maar ook hier weer de vraag, wat rechtvaardigt de meerprijs? Qua specs doet deze niet veel onder voor de 8600+.

[ Voor 11% gewijzigd door Maddog McHare op 09-07-2014 12:13 ]

M@Dd09

• _JGC_
De 8610/20/30 series zijn gewoon een refresh van de Pro 8600, net zoals de 8500A dat destijds voor de 8500 was. Info over die nieuwe modellen:
http://www.hp.com/hpinfo/...ejetPro8610_8620_8630.pdf

In de basis printen ze met dezelfde techniek en cartridges als de oude 8600, het verschil zit gewoon in looks en opties. Dat verschil heb je ook tussen de 8600 en 8600 Plus.

Ik heb onderhand zo'n 7 Officejet Pro 8600 Plus printers verkocht aan 4 verschillende klanten, heb er nog geen klachten over gehad. Als je geen belang hecht aan NFC en de looks van je printer zou ik gewoon dat extra geld in de zak houden en een 8600 Plus kopen ipv een 8620.

• Maddog McHare

Maddog McHare

ROCK AND STONE!

Topicstarter
Ah, zie net je post... zie mijn laatste toevoeging.
Ik kwam ook deze printer tegen HP Officejet Pro 276dw. Dit lijkt het grotere broertje maar ook hier weer de vraag, wat rechtvaardigt de meerprijs? Qua specs doet deze niet veel onder voor beter dan de 8600+.

[ Voor 4% gewijzigd door Maddog McHare op 09-07-2014 12:11 ]

M@Dd09

• _JGC_
Voor de eindgebruiker zit er weinig verschil in, voor de beheerder wel:
- PCL5+6 in hardware, kan je HP universal printing driver gebruiken
- Centraal management mogelijk

Als je 1 of 2 printertjes in een bedrijf neerzet en dan ook nog van hetzelfde type, dan heb je daar geen behoefte aan. Ga je 50 van die printers of zelfs willekeurige modellen uitrollen in een netwerk, dan wil je gewoon de HP universal printing driver kunnen gebruiken en wil je centraal je printers kunnen beheren.

• Maddog McHare

Maddog McHare

ROCK AND STONE!

Topicstarter
Dank voor je snelle reactie! dat is dan ook duidelijk. Denk dan dat de keuze inderdaad gaat vallen op de 8600.

Grtz.

M@Dd09

Pagina: 1