Ik heb sinds een tijd (enkele maanden) last van het probleem dat mijn nexus 5 (android 4.4.4, niet unlocked etc.) opeens bevriest en herstart. Het scherm reageerd nergens meer op en +- 5 sec. later herstart de telefoon uit zichzelf. Hij doet dit op totaal willekeurige momenten, wat zeer irritant is. Zo gebruik ik de telefoon eigenlijk als kookwekker, maar dit is natuurlijk niet te vertrouwen als hij vastloopt (heb al meerdere keren aangebakken eten gehad...). Het stomme is dat ik niet één app lijk te kunnen achterhalen die de boel laat bevriezen. Het gebeurd op willekeurige momenten, in willekeurige apps (wekker, chrome, firefox, agenda, homescreen). Ik vermoed dat er iets op de achtergrond aan het kloten is, maar wat... Ik heb hem al teruggezet naar fabrieksinstellingen gisteren, maar gisteravond en vanochtend alweer een freeze. Is er een manier om te achterhalen welke app vastliep, nadat de telefoon opnieuw is opgestart? Bevriezen gebeurd ongeveer 1-2 per dag.
Tja, als iets voor 2 uur in de oven moet wil ik dat nog wel eens vergeten. Als je telefoon dan bevriest in je zak en de wekker reset, dan kom je er na 2,5 uur achter dat het toch wel wat lang duurt...