[objective c] Waar te beginnen, beste om snel te leren.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-05 14:25
Hey.

Ik wil graag objective c kunnen programmeren, maar geen flauw idee hoe ik goed kan beginnen. Ik heb al wel het boek iphone developers cookbook for iphone building applications with the iphone 3.0 sdk. Maar ik vind het toch wel lastig om aan de hand daarvan te leren. Dus hebben jullie misschien tips of goede courses etc voor mij om aan te raden? En je kunt xcode toch gewoon installeren als je osx op vmware draait toch?

Ik ben 2de jaars informatica student en heb al ervaring met Java en unrealscript. Dus het oo programmeren ben ik al wel bekend mee hoe het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Kan je C of C++? Dan is Obj-C niet zo lastig.

Objective-C is slechts een taal, als je OS X of iOS toepassingen wil maken moet je ook nog dingen als Coca leren. Dat is een framework, en dat gaat je flink wat tijd kosten, zoals dat met alle OS-level frameworks gaat.

Een boek waar je goed mee kan beginnen is: "Objective-C Programming: The Big Nerd Ranch Guide" (978-0321942067)

Beginnetje: http://www.bignerdranch.c...prereading-assignment.pdf

Daarna misschien Cocoa en ervaring opdoen met Foundation en Core. Dan kiezen voor OS X of iOS of allebei, en dan kan je dingen gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Objective-C is voor een ervaren programmeur niet echt lastig, er zitten wel wat speciale dingen in maar het is wel een taal waarbij je gewoon op een normale manier OO in de praktijk kunt brengen. De syntax en de termen zijn wat anders, de manier van denken niet. Ik denk dat je meer uitdaging krijgt met het leren van threads, CocoaTouch en het algemeen bug- en memory-leak vrij krijgen van je applicaties.

Ik vond zelf Cocoa Design Patterns wel een goed boek.

[ Voor 6% gewijzigd door BikkelZ op 07-07-2014 03:55 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-05 15:17

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

must see:
https://itunes.apple.com/...os-7-apps-for/id733644550

Maar misschien is het handiger om meteen maar te beginnen met Swift, de nieuwe taal die Objective-C uiteindelijk moet gaan vervangen. Hier staat wel een boek over in iBooks genaamd 'the Swift programming language'.

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 382150

Ik doe nu sinds 4 maanden Objective-C Programmeren en ben het nog steeds aan het leren. Ik gebruikte YouTube: Stanford University - iPhone Programming Tutorial 1 - Introduction Dat is Stanford online classes. Super informatief.
Verder gebruik ik alle informatie op developer.apple.com en ik heb de ebook Beginning Objective-c programming.

Edit:

Ik zag dat Digital hetzelfde gelinkt had ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 382150 op 07-07-2014 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
Bedankt voor alle reacties. Ik denk dat ik voor nu dan maar begin met die stanford filmpjes. Dat vind ik toch wel de fijnste manier om te leren. En het dekt zo te zien alles wat je moet weten.Dat vind ik toch wel de fijnste manier om te leren. Met een boek lezen ben ik vrij makkelijk afgeleid. En ja ik denk dat ik er niet zoveel moeite mee heb, het is alleen die syntax dat zo apart is vergeleken met java.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 382150

Ja je meot die stanford filmpjes pakken van Itunes. Die zijn up to date met Xcode 5 en IOS7. Ik begon ook met een boek. Dan muziek op de achtergrond, later een film en was het boek alweer vergeten. Die Stanfords zijne cht geweldig. Succes met Objective-c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Digital-DNA schreef op maandag 07 juli 2014 @ 08:26:
must see:
https://itunes.apple.com/...os-7-apps-for/id733644550

Maar misschien is het handiger om meteen maar te beginnen met Swift, de nieuwe taal die Objective-C uiteindelijk moet gaan vervangen. Hier staat wel een boek over in iBooks genaamd 'the Swift programming language'.
Swift duikt om de haverklap in Objective-C omdat alle frameworks nog Objective-C zijn. Als je Objective-C niet in de vingers hebt dan snap je sommige dingen gewoon niet. Verder is Swift een beta en dat betekent in dit geval ook echt gewoon niet rijp voor productie. Ik hou de vragen op Stack Overflow in de gaten en er zijn een hoop dingen die gewoon niet goed of helemaal niet werken in Swift.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
Ik vroeg me af wat maakt het leren van dat framework zo lastig en wat is er lastig aan? Ik heb op moment namelijk nog nooit met frameworks gewerkt in iedergeval niet bewust. Komend semester moet ik wel met een framework leren werken, maar beetje extra basis kennis voordat ik begin is nooit verkeerd ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wie zegt dat het leren van dat framework (of welk ander framework dan ook) lastig is?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
Bikkelz. Maar ik heb het dan verkeerd opgevat wat hij met uitdagender bedoelde.
En er schiet me nu nog een vraag te binnen. Hoe zit het met alle verschillende veries van ios. Als ik voor ios 7 develop draait het dan straks ook op ios8, en op ios 6 mits ik geen gebruik maak van functies die nieuw zijn in ios7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:19
Die van Stanford zijn inderdaad wel nice. Je kan ook Swift gaan leren. Vanaf September ongeveer kan je Apps die in Swift gemaakt zijn submitten naar de App store. Dit werkt dan ook op iOS7 (en 8 ) en je hebt dan sowieso al 90% van de iOS markt te pakken.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 04:38
Als je het fijn vind om met filmpjes te leren zou ik ook eens gaan kijken naar een van de onderstaande links. Heb ze zelf ook gebruikt om objective-c onder de knie te krijgen.

https://www.codeschool.com/paths/ios
http://teamtreehouse.com/tracks/ios-development

Ik weet niet of je je volledig moet storten op Swift. Ik zou zeker Objective-C zeker niet overslaan. Objective-C verdwijnt voorlopig niet en veel gebruikte libraries zijn nog steeds in Objective-C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

ZpAz schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 21:47:
Die van Stanford zijn inderdaad wel nice. Je kan ook Swift gaan leren. Vanaf September ongeveer kan je Apps die in Swift gemaakt zijn submitten naar de App store. Dit werkt dan ook op iOS7 (en 8 ) en je hebt dan sowieso al 90% van de iOS markt te pakken.
BikkelZ in "[objective c] Waar te beginnen, beste om snel te leren." :?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1