• Angelos
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-12-2018
Hallo Tweakers,

Ik gebruik al een tijdje een raspberryPi en een Atv2 als mediaplayer. Goed spul maar beperkt. Ik ben van plan om deze ZOTAC ZBOX ID45 Plus aan te schaffen voor de volgende doeleinden:
  • 4k films
  • Windows 8.1 voor het brossen, skypen etc
  • XBMC (native)
  • lichte games en emulators
Ik heb helaas geen tijd om zelf te bouwen i.v.m. andere projecten. Vandaar een kant en klare oplossing
Ik ben van plan om de plus versie te nemen met 4GB aan geheugen en 500GB HDD.
Verder weet ik dat het een overkill is aan specs, maar het kan zijn dat het later als server gaat dienen.

En nu de vragen:
  1. Iemand ervaring met deze zotac?
  2. Kan iemand een andere minipc adviseren tot 500€?
  3. Advies welke draadloos toetsenbord voor in de huiskamer (compact maar wel bruikbaar)?
  4. Ik heb zitten denken over SSD, scheelt het heel erg wat snelheid betreft tijdens mijn bovengenoemde werkzaamheden? Het maakt mij niet zoveel uit hoe snel deze opstart, hij blijft aan staan.
Alvast bedankt!

groet, Angelo

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-01 22:29

zekerpixels

Victory Loves Preparation

4k films, heb ik geen ervaring mee. (2gb NVIDIA GeForce GT 640)

Ik gebruik mijn Zotac ZBOX nano XS AD11 met het volgende, wat zonder problemen werkt
Windows 8.1
kylo (internet browser welke is ontwikkeld oor op de tv)
XBMC (o.a. mkv films van 15gb)
Dit mag voor de ID45 ook geen elke probleem zijn.

evt zou een barebone versie kunnen nemen, dan kun je ervoor kiezen een ssd erin te plaatsen en inbouwen.

• Angelos
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-12-2018
@zekerpixels, superbedankt voor kilo! Ik had er nog nooit hiervan gehoord, eindelijk een normale browser voor de tv waar je geen vergrootglas nodig hebt voor de knoppen. Net de mac versie geprobeerd en erg tevreden tot nu toe.

Ik heb jouw advies gevolgd; barebone versie besteld met 120gb SSD en 4gb geheugen. Ik ben zelfs 50€ goedkoper uit dan de plus versie, en, ik weet tenminste nu wat er in zit aan geheugen en ssd.

Ik ben erachter gekomen dat de ID45 naast 4k weergave zeer goed presteert bij games zoals bioshock,Counter Strike: Source, etc bron. Aangename verrassing, ook al ben ik geen echte gamer.

Morgen heb ik alles binnen en zaterdag zal ik beginnen met de installatie. Nou maar eens zien hoe dat gaat na jaren lang geen windows machine..