Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Oude headset overleden, nieuw headphones + clip-on mic?

Pagina: 1
Acties:

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Met de dood van mijn vangeance 1500 ( 2011-2014 ) ben ik op zoek naar een andere geluidsdrager, headset of headphone.

Van wat ik begrepen heb is de headphone + mic de beste optie.
Ik zie deze vaak aangehaald worden als mic to get.
pricewatch: Zalman ZM-MIC 1
Kwaliteit is niet belangrijk qua mic, maar het moet wel zijn werk doen ( uit gebruikerservaringen blijkt dat dit prima werkt ).

Nu moet ik nog een headphone vinden, maar voor ik überhaupt met voorstellen aan wil komen, zou ik graag een andere vraag beantwoord zien ( of op z'n minst in de juiste richting ). USB of gewoon jack plugs?
Grote voordeel van de USB is dat ik altijd dezelfde kwaliteit geluid krijg, superdure geluidskaart, onboard of laptop. Als iemand die van plan is zijn headset/phone mee te nemen op vakantie naar de VS met de laptop is dit wel degelijk belangrijk punt.

Aan de andere kant zie ik toch vaak dat de kwaliteits headphones gewoon met jackplugs werken, net zoals geluidskaarten. Blijkbaar zijn die er dus toch voor een reden.

Ik heb zelf een Z77X-UP7 met een ALC898, wat google me vertelt is dat dit allesbehalve een slechte geluidschip is, misschien kunnen jullie hier wat mee om te bepalen of ik toch een geluidskaart nodig heb.

Wat naar mijn mening wel belangrijk is, is surround. Shooters zijn voor mij zeker niet vreemd, een potje BF4 zo nu en dan is erg lekker, surround is dan ontzettend belangrijk.

Van mij part hoeft het geen true 7.1 te zijn, zolang het "pinpointen van locaties" nog maar wel gewoon mogelijk is(!).

Dus nog even in het kort.
USB of jackplugs? USB voor compabiliteit met de laptop, jackplugs voor betere kwaliteit?
Headsets voor de all-in-1 oplossing, of headphones + mic voor betere bang for the buck?

Ik hoop dat ik duidelijk was ;)

Budget is een beetje wazig, heb zo'n 400€ opgespaard, maar het is niet de bedoeling dat er zoveel uitgegeven gaat worden, 100€ als target tot 200€ als limiet met een goede reden.

[ Voor 4% gewijzigd door Thomg op 06-07-2014 21:31 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:41

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aud > cea

Wise enough to play the fool

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Hoezo dat?
De vragen die ik stel zijn niet echt specifiek gericht aan aankoopadvies, maar meer van "wat is wijsheid" van waarnaar ik moet kijken.
  • USB of jackplugs? USB voor compabiliteit met de laptop, jackplugs voor betere kwaliteit?
  • Headsets voor de all-in-1 oplossing, of headphones + mic voor betere bang for the buck?
Zie er wel wat in, maar toch.

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Thomg schreef op zondag 06 juli 2014 @ 21:16:
Nu moet ik nog een headphone vinden, maar voor ik überhaupt met voorstellen aan wil komen, zou ik graag een andere vraag beantwoord zien ( of op z'n minst in de juiste richting ). USB of gewoon jack plugs?
Grote voordeel van de USB is dat ik altijd dezelfde kwaliteit geluid krijg, superdure geluidskaart, onboard of laptop. Als iemand die van plan is zijn headset/phone mee te nemen op vakantie naar de VS met de laptop is dit wel degelijk belangrijk punt.

Aan de andere kant zie ik toch vaak dat de kwaliteits headphones gewoon met jackplugs werken, net zoals geluidskaarten. Blijkbaar zijn die er dus toch voor een reden.

Ik heb zelf een Z77X-UP7 met een ALC898, wat google me vertelt is dat dit allesbehalve een slechte geluidschip is, misschien kunnen jullie hier wat mee om te bepalen of ik toch een geluidskaart nodig heb.

Wat naar mijn mening wel belangrijk is, is surround. Shooters zijn voor mij zeker niet vreemd, een potje BF4 zo nu en dan is erg lekker, surround is dan ontzettend belangrijk.

Van mij part hoeft het geen true 7.1 te zijn, zolang het "pinpointen van locaties" nog maar wel gewoon mogelijk is(!).

Dus nog even in het kort.
USB of jackplugs? USB voor compabiliteit met de laptop, jackplugs voor betere kwaliteit?
Headsets voor de all-in-1 oplossing, of headphones + mic voor betere bang for the buck?

Ik hoop dat ik duidelijk was ;)

Budget is een beetje wazig, heb zo'n 400€ opgespaard, maar het is niet de bedoeling dat er zoveel uitgegeven gaat worden, 100€ als target tot 200€ als limiet met een goede reden.

Headsets met een USB plug hebben dus een ingebouwde DAC oftewel Digital to Analog Converter. Met een usb plug gaat het geluid digitaal naar de headset en dan word het door de ingebouwde DAC geconverteerd naar een analoog signaal.
Met een USB headset maakt het dus helemaal niets uit wat voor geluidskaart je hebt. Verder wat betreft compatibiliteit, bedenk je eens op hoeveel apparaten juist geen usb poort zit! Je telefoon, tablet, ipod, etc.

"True" surround sound betekent dat er meerdere drivers in de headset zitten. De drivers moeten daardoor dus kleiner zijn. Kleinere drivers = minder power/kwaliteit.
De meeste "surround sound" headsets hebben niet eens meerdere drivers. Ze laten je meestal een stukje software installeren wat surround sound simuleert.

Luister hier eens naar met een "normale" headset,

Mijn advies zou zijn de Beyerdynamic DT770 Pro, prijzig maar ik garandeer je dat je nog nooit beter klinkende en beter zittende headphones hebt gehad. Let wel op welke versie je neemt aangezien de 250Ohm versie heeft meer power nodig en je telefoon, tablet, etc gaat waarschijnlijk problemen hebben om dat te leveren.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Leo1010 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 00:10:
Met een USB headset maakt het dus helemaal niets uit wat voor geluidskaart je hebt. Verder wat betreft compatibiliteit, bedenk je eens op hoeveel apparaten juist geen usb poort zit! Je telefoon, tablet, ipod, etc.
Op zich is dit niet zo erg. Ik heb alleen maar een smartphone, desktop en een laptop. Ik ben niet echt van plan de headset/phone te gebruiken met de telefoon aangezien ik al kwaliteitsoortjes heb.
Mijn advies zou zijn de Beyerdynamic DT770 Pro, prijzig maar ik garandeer je dat je nog nooit beter klinkende en beter zittende headphones hebt gehad. Let wel op welke versie je neemt aangezien de 250Ohm versie heeft meer power nodig en je telefoon, tablet, etc gaat waarschijnlijk problemen hebben om dat te leveren.
Prijzig, vind het nou net iets té veel om eerlijk te zijn, maar het is iets.

Is er ook nog een voordeel van 7 ( oid ) kabels tov 1?

[ Voor 6% gewijzigd door Thomg op 07-07-2014 00:24 ]

• Shamalamadindon
Lees maar eens een paar reviews. Hij is het geld waard.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Leo1010 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 00:31:
Lees maar eens een paar reviews. Hij is het geld waard.
De reviews spreken boekdelen, maar ik zie mezelf niet echt als audiofiel die de crême de la crême wilt. Ik hoop eigenlijk op nog wat goedkopere alternatieven.

Sennheiser 558?

[ Voor 3% gewijzigd door Thomg op 07-07-2014 00:37 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:41

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Thomg schreef op maandag 07 juli 2014 @ 00:10:
[...]

Hoezo dat?
De vragen die ik stel zijn niet echt specifiek gericht aan aankoopadvies.
Laten we zeggen dat je iets wil kopen...

En laten we zeggen dat je wat vragen hebt, waar je advies over wil.

;)

Wise enough to play the fool

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
teacher schreef op maandag 07 juli 2014 @ 00:46:
[...]

Laten we zeggen dat je iets wil kopen...

En laten we zeggen dat je wat vragen hebt, waar je advies over wil.

;)
Ik was van plan na dit topic er eentje hier aan te maken.

Maar ok, jij wint :+

• Shamalamadindon
Schrap mijn suggestie. Kijk eens naar de ATH-M50x, compact, goed geluid en verwisselbare kabels.

De DT770 Pro is compleet onpraktisch om mee te reizen aangezien de kabel 3m lang is.

Edit:
ATH-M40X, het kleinere broertje (letterlijk, drivers zijn net iets kleiner) zit binnen budget.

[ Voor 22% gewijzigd door Shamalamadindon op 07-07-2014 01:00 ]

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Leo1010 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 00:53:
Schrap mijn suggestie. Kijk eens naar de ATH-M50x, compact, goed geluid en verwisselbare kabels.

De DT770 Pro is compleet onpraktisch om mee te reizen aangezien de kabel 3m lang is.

Edit:
ATH-M40X, het kleinere broertje (letterlijk, drivers zijn net iets kleiner) zit binnen budget.
Ben op zich niet van plan er veel mee te gaan reizen, zo vaak ga ik nou ook weer niet op vakantie. Laat dit geen breekpunt zijn.

So far heb ik drie degelijke headphones gezien, M40X, M50X en DT770 Pro.

[ Voor 6% gewijzigd door Thomg op 07-07-2014 01:22 ]

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-11 22:53

Compizfox

Bait for wenchmarks

Dat moet je echt niet willen. Je hebt maar 2 oren, dat betekent dat 2 ook het maximum aantal drivers is dat je moet willen in je headset.

Hoe hoor je dan toch dingen voor en achter, en onder en boven je? Heel simpel, door middel van een HRTF; exact hetzelde mechanisme dat je hersenen ook instaat stelt in real life dingen voor, achter, boven en onder te 'pinpointen' met maar twee 'sensoren'. Het komt er simpel gezegd op neer dat de vorm van je hoofd en je oorschelpen het geluid vervormen afhankelijk van de richting waaruit het geluid komt. Met andere woorden; sommige frequenties worden beter of minder doorgelaten afhankelijk van de richting. Door deze vervormingen te analyseren en te combineren met het verschil in geluidssterkte en 'latency' tussen je 2 oren kunnen je hersenen precies bepalen waar in de 3D-ruimte het geluid vandaan komt.

Zoals Leo1010 al uitlegt is het juist nadelig om een headset te kopen met meer dan 2 drivers, omdat de drivers dan kleiner zijn wat per definitie voor slechter geluid zorgt. Daarnaast zitten in een 7.1 headset de drivers zo dicht op elkaar dat ze toch geen goed gevoel van surround kunnen geven. Het filmpje dat hij post is ook zeker de moeite waard en laat je goed horen hoe zo'n binaural recording werkt.

Het leuke is dat deze HRTF niet alleen 'misbruikt' kan worden door microfoons te plaatsen in een model van een hoofd (binaural recording). Je kunt een HRTF namelijk ook in software implementeren. Daarvoor hoef je trouwens niet eens headphones te hebben met "virtual 7.1 surround" onzin, want deze functie zit sinds het jaar 2000 geïmplementeerd in elke first-person shooter en werkt met elke 2.0 headphones. Vereiste is natuurlijk wel dat je headphones draagt; met speakers werkt het niet.

Iets anders: een goed punt om op te letten is dat je headphones een verwisselbare kabel hebben. Zoals bij elke bedrade headset of headphones zal je vroeg of laat wel over de kabel struikelen of deze op een andere manier kapot trekken. In dat geval is het wel fijn als je niet de complete headset hoeft te vervangen (of elke keer de kabel opnieuw aan elkaar te solderen, zoals ik deed voordat ik een draadloze headset had ;))

[ Voor 21% gewijzigd door Compizfox op 07-07-2014 13:42 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Compizfox schreef op maandag 07 juli 2014 @ 01:22:
Iets anders: een goed punt om op te letten is dat je headphones een verwisselbare kabel hebben. Zoals bij elke bedrade headset of headphones zal je vroeg of laat wel over de kabel struikelen of deze op een andere manier kapot trekken. In dat geval is het wel fijn als je niet de complete headset hoeft te vervangen (of elke keer de kabel opnieuw aan elkaar te solderen, zoals ik deed voordat ik een draadloze headset had ;))
Raad eens hoe de V1500 de pijp uit ging ;)

Verder wel interessant! ( sirieus :P )

Ik zag net dat de DT990 voor dezelfde prijs ging als de DT770 Pro, maar tot mijn ongenoegen is het een on-ear, daar kan ik niet echt mee leven ( m'n vader had zo'n pioneer DJ headphone, deed zeer aan de oren na 1 minuut ).

Was deze trouwens.
pricewatch: Pioneer HDJ-500T (Zwart)

Edit:
Volgens bax-shop is de DT990 Pro wel degelijk over ear.
http://www.bax-shop.nl/st...foon/product-details.html
Is dit dan geen duidelijke winnaar? :?

[ Voor 35% gewijzigd door Thomg op 07-07-2014 02:06 ]

• Shamalamadindon
Let op, dat is een open back model. Niet geweldig geschikt voor drukke omgevingen of gebruik met een losse microfoon. En ook weer de kabel van 3m, en geloof me, dat is een breekpunt als ie ook maar een enkele keer mee op reis moet.

[ Voor 11% gewijzigd door Shamalamadindon op 07-07-2014 09:34 ]

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Leo1010 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 09:30:
Let op, dat is een open back model. Niet geweldig geschikt voor drukke omgevingen of gebruik met een losse microfoon. En ook weer de kabel van 3m, en geloof me, dat is een breekpunt als ie ook maar een enkele keer mee op reis moet.
Ik gebruik de headset niet in drukke omgevingen.
Van wat ik van een filmpje begrepen heb valt dit eigenlijk best wel mee.
Ik kan de kabel toch gewoon losmaken?

• Shamalamadindon
? de kabel is niet afneembaar bij dit model.

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Leo1010 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 13:32:
? de kabel is niet afneembaar bij dit model.
Hmm :/
En als dit geen breekpunt is?

• Shamalamadindon
Dan is het zeker een goede keus.

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Leo1010 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 14:55:
Dan is het zeker een goede keus.
't Kan op zich toch geen kwaad?
Als het echt een gigantisch probleem blijkt te zijn kan ik het ook terugsturen lijkt me?

Dat terzijde, heb ik een geluidskaart / amp nodig? Of meer van "kijk eerst maar eens hoe het gaat"?

• Shamalamadindon
Moet in theorie wel lukken.

• duckyvite
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:51
Zelf heb ik ook de DT770 pro.
Qua geluid (subjectief) is het een hemeltje.
Ik gebruik m ook onderweg, en de 3m kabel is helemaal geen last vind ik.
Heb de 250 Ohm versie, en die werkt prima op telefoon (HTC M8), laptop, mengpanelen (uiteraard) en tv.

250Ohm lijkt me dus geen probleem;)

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
DT990 Pro it is. Mag het toch te erg zijn stuur ik het terug.

Bedankt voor de hulp!

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
In plaats van een nieuwe topic geef ik deze even een schop.
De headphones zelf zijn echt geweldig, op het eerste gezicht merkte ik er niks van, maar na ik eens 4x4=12 luisterde was ik echt per direct verkocht. Snoer is inderdaad irritant, maar valt eigenlijk wel mee te leven.

Ahem, to the point.
Helaas is dat "pinpointen" dat ik aankaartte wel kort gezegd "belabberd". Vergeleken met de vengeance 1500 heb ik relatief aanzienlijk meer moeite daarmee.

Ik heb zelf wat gegoogled en daar kwamen wel wat producten naar voren qua geluidskaart.
Deze.
http://www.esi-audio.com/products/prodigyxfinrg/
En de asus sonar.
pricewatch: Asus Xonar DX/XD

Mogelijk mis ik nog wat drivers die van toepassing zijn bij de AC898, dit venstertje heb ik in ieder geval wel.
http://i.imgur.com/jtWpXsH.png

Budget is zo'n 50€.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-11 22:53

Compizfox

Bait for wenchmarks

De Vengeance 1500 heeft toch net als je huidige headphones gewoon 2 drivers toch? Zou echt geen verschil in mogen zitten.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Compizfox schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 18:37:
De Vengeance 1500 heeft toch net als je huidige headphones gewoon 2 drivers toch? Zou echt geen verschil in mogen zitten.
Het voelt zo anders aan.
Ik weet niet hoe ik dat nou goed kan beschrijven.

• Shamalamadindon
Er zit wat extra software bij Corsair headphones. Dat maakt het verschil.

Als je een mooie geluidskaart er bij wil kun je het beste deze nemen,
pricewatch: Asus Xonar U7

Je zit dan niet met een pci slot te rommelen en je bent wat veelzijdiger wat betreft aansluitingen.

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Leo1010 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 20:59:
Er zit wat extra software bij Corsair headphones. Dat maakt het verschil.

Als je een mooie geluidskaart er bij wil kun je het beste deze nemen,
pricewatch: Asus Xonar U7

Je zit dan niet met een pci slot te rommelen en je bent wat veelzijdiger wat betreft aansluitingen.
Hmm, apart kastje kan ook, maar wat voor voordelen gaat het bieden tov iets als een sonar DX?
Ik heb de ruimte voor PCI-E en ik ga alleen maar mijn 990 aansluiten ( + mic ).

[ Voor 6% gewijzigd door Thomg op 15-07-2014 21:08 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Je raakt hem wat makkelijker kwijt? Of is dat geen voordeel? :+

People as things, that’s where it starts.

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
VasZaitsev schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 21:23:
Je raakt hem wat makkelijker kwijt? Of is dat geen voordeel? :+
Ik kan het makkelijker kwijt in mijn pc :+

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Ga dit topic toch even een schop geven.

Anderen raadden mij een Soundblaster Z aan.
pricewatch: Creative Sound Blaster Z (retail)

Of domweg de Xonar DG.
pricewatch: Asus Xonar DG
( Die niet gaat passen, dus -> )
pricewatch: Asus Xonar DGX
Pagina: 1