Toon posts:

corespeed herculesGeforce2GTS64mb e.a.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
haai!

Kan iem. mij ff vertelle hoe de corespeed van me kaart van 220 naar 200Mhz te brengen is? Dit ivm zeer consistente vastlopers ALLEEN in 3d-apps. (3dmark2000, the moon project, mechwarrior4 etc.)
Vraag 2: heb ik aan een 230W voeding wel genoeg?
Systeem:
p3 800eb 133fsb
128ram 133
ASUs cuv4x mobo (via apollo133 sjips)
Guillemot Hercules 3dProphet2 GTS 64mb
SBLive! value op pci 2
3Com 3c509b-tpo NIC op isa 1
creative 48x cdrom sec slave
sony crx140e brandertje pri slave
maxtor 10Gb 7200rpm udma4 pri master (geen koeler)
WD caviar 21200 1,2 Gb sec master

...en ik klok niks over (expres niet.)

Vol verwachting klopt mijn hart!

Verwijderd

download coolbit.reg ff of nvidiamax op www.tweakfiles.com :D

Verwijderd

Niet goed gelezen mode :/
Nee aan ee 230 watt voeding heb je denk ik niet genoeg. :)
Niet goed gelezen mode :/

Verwijderd

je core speed kan je verlagen met powerstrip, al zie ik niet in waarom daar vastlopers van komen, dat heeft volgens mij niet te maken met je corespeed.
230 watt voeding is genoeg, ik doe het met haast de zelfde opzet zoals jij die hebt, en dat is hier nog voldoende.
ik denk dat je wat meer ram kan gebruiken zodat je je agp aparture size wat beter kan gebruiken, wat zal schelen in vastlopers.
verder moet je natuurlijk wel de nieuwste drivers hebben, voor zowel je via sjips en je vidkaart.

Verwijderd

Topicstarter
JOEPIE!!!

1. THX otje! corespeed down naar 200MHz en probleem direct opgelost!!! 3dbenchmark2000 score in 1 keer 6094!!! (met progje NVMax)

2. 230 voeding is dus wel genoeg. scheelt weer 150 pieken!

3. Maxi: laatste drivers waren (uiteraard) geïnstalled. En over die corespeed>200MHz: die info heb ik van een ander forum gehaald; t schijnt namelijk zo te zijn dat sommige oem-kaarten een core van 220 meekrijgen, terwijl de kaart t eigenlijk niet kan hebben. 200 core en 366 mem wordt (ook door hercules) voor die kaarten aangeraden. Lullig alleen dat je dat allemaal handmatig moet aanpassen. (vooor zover ik weet.)

...maar ja t probleem is nie meer!!!!!!!

THX voor de replys guys!!!

:):):):):):):):):):):):):):)

IK IS BLIJ!!!
MOOOOOOOOH!!! (geluid van een knettergekke koe)

Verwijderd

fijn zo weer nu nog je sjipsetje sneller make , want die score van jou haalde ik met me mx je makkelijk en dat op een iets mindere proc. lol

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 juni 2001 11:12 schreef maxi het volgende:
fijn zo weer nu nog je sjipsetje sneller make , want die score van jou haalde ik met me mx je makkelijk en dat op een iets mindere proc. lol
heheLOL?!? grrrr ok. zou je mij dan misschien kunne vertelle hoe ik mn sjipsettie kan opvoeren?
Overigens was de 6094 een 1e test om te kijken of de coreverlaging zou helpen tegen de lockups.
core is inmiddels omhoog naar 205 en mem naar 368. werkt nog steeds.

eerste wat vanmiddag gekocht gaat worden is een rambankje 128-133.
ff kijke of funprice groningen nog een aanbiedinkie heeft.

MAG IK FF TWEAKE? BOEM
GELUKKIG HEB IK MEER VERSTAND VAN NETWERKEN!

Verwijderd

je hebt een via appollo pro sjippie, das de zelfde als ik heb, en deze zijn standaard nogal euuuhhhhh langzaam.dit sjippie zit hier op een msi bordje, waar je geen 4way interleave kan kiezen in de bios, misschien op jou mobo wel.
als jou mobo net als de mijne dat niet kan kiezen in de bios is daar erg veel snelheids winst mee te vinden.
verder kan je wel sba enablen, en je vidkaart zou dat moeten kunnen aangezien je nu nvmax gebruik, die dat enabled.
fast writes van de vidkaart direct naar de proc toe, wat je vidkaart wel ondersteund maar je mobo als het goed is niet, kan je ook enablen als je dat wilt.
via appollo pro is traag, maar daar is een remedie voor nl wpcredit en wprset, progjes die te halen zijn op de via website, ook staan daar user meldingen met wat zoal mogelijk is met deze progjes.
bekijk dat eens een keer of probeer het domweg.
voor vragen omtrend deze progjes kan je hier wel terecht.
http://www.viahardware.com/download/wpresourcepage.shtm

Verwijderd

Weird hoor.. mijn v.card loopt stabiel op 240 mhz... ook een geforce 2..

Verwijderd

[b]Op maandag 11 juni 2001 11:07
1. THX otje! corespeed down naar 200MHz en probleem direct opgelost!!! 3dbenchmark2000 score in 1 keer 6094!!! (met progje NVMax)
Graag gedaan :)
Het is alleen wel Oltje :7

Verwijderd

Topicstarter
sorry oltje./..

bedankt voor alles iedereen.

"een vrolijke eindgbruiker"
Pagina: 1