Hoeveel backlight bleeding is acceptabel?

Pagina: 1
Acties:

• HowlingMad
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-09-2025
Hallo allemaal,

Van de week mijn nieuwe monitor mogen ontvangen. Het gaat om de volgende monitor:

#ProductPrijsSubtotaal
1LG 22MP55HQ-P Zwart€ 111,26€ 111,26
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 111,26

Fijne monitor tot dusver, enkel heeft hij last van wat backlight bleeding in de linker boven hoek. Hoe ''normaal'' is dit? Ik weet dat het vaker voorkomt maar hoe groot zou de kans zijn?

In de foto komt het niet helemaal tot zijn recht, in het echt is het duidelijker waarneembaar.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mf55K3El.jpg

Ben zeer in twijfel of ik de monitor terugstuur en omwissel voor een ander. Kans is natuurlijk dat die hetzelfde probleem heeft en met dode pixels ben ik ook al bekend. Overdag merk ik er niets van maar als het donkerder wordt begint het toch lichtelijk te irriteren. Wat zouden jullie doen? :P

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-02 16:50
Zoveel als je zelf acceptabel vind.
Aangezien je zegt dat je je er nu al aan irriteert zou ik hem omruilen.

Je kunt bij de verkoper informeren of dit normaal is bij dit model en een andere monitor uitzoeken, of er op gokken dat een ander exemplaar hier minder last van heeft.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Terugsturen, het product voldoet niet aan jouw verwachtingen.. De kwaliteit is niet wat je ervan verwachtte.

Even uitzoeken of dit model hier vaker last van heeft. Op basis daarvan kiezen of je hetzelfde model weer wilt of toch voor een andere kiest!

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-01 22:54
Voor een scherm met een dergelijk lage prijs kun je ook maar weinig anders verwachten eerlijk gezegd. Omruilen voor een ander exemplaar lijkt me maar weinig zin hebben. Je koopt een budgetmonitor, dan krijg je er ook de bijbehorende kwaliteit voor terug. Zelf vind ik de afbeelding die je laat zien nog prima meevallen qua bleeding.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Een film kijken en dan pas oordelen, als het alleen een paar hoeken zijn denk ik toch eerder aan schade.
Ziet er wel extreem uit al op die foto

[ Voor 65% gewijzigd door A87 op 07-07-2014 14:12 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Donkere kamer, zwart scherm, helderheid op hoog en bijna elk scherm heeft last van backlight-bleeding.

Edit: M.u.v. OLED en wellicht wat Pro-spul

[ Voor 18% gewijzigd door eL_Jay op 08-07-2014 10:46 ]

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:42
Voor mij: geen. Daarom koop ik nooit meer een scherm van LG.

Ik heb nu een NEC 24WMGX3 voor me staan, die heeft geen backlight bleed. De opvolger van de NEC zou misschien de benq bl3200pt kunnen worden, die ook geen backlight bleed heeft.

Niets...

Pagina: 1